جمعه 2 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حامی سرسخت مشايی وی را رئيس‌جمهور آينده ايران می‌داند، فارس

خبرگزاری فارس: اميری‌فر با بيان اينکه اصولگرايان خاصيت سياسی خود را از دست داده‌اند، مشايی را صاحب تفکراتی ناب، زلال و خالص دانست و گفت که اگر او در انتخابات رياست جمهوری کانديدا شود، قطعاً رئيس‌جمهور بعدی ايران خواهد شد.

عباس اميری‌فر رئيس شورای فرهنگی نهاد رياست‌جمهوری و حامی سرسخت مشايی در گفت‌وگويی تفصيلی با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، با اشاره به استعفا و ادامه فعاليت حجت‌الاسلام مصلحی وزير اطلاعات به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری نامه‌ای برای فعاليت وزير اطلاعات صادر فرمودند و رئيس جمهور هم تمکين کرد.

* بايد بررسی شود نظر رهبری حکومتی بوده يا نه
وی افزود: اما اين نکته همچنان جای بررسی دارد که آيا دستور مقام معظم رهبری حکم حکومتی بوده است يا نه، ممکن است ولی‌فقيه در يک مورد توصيه کنند اما تکليف نفرمايند نمی‌توان نظرات رهبری را حکم حکومتی توصيف کرد. به نظر من اين موضوع بايد بررسی شود چرا که برخی رسانه‌های اصولگرا نوشتند که اين حکم حکومتی است.

* مشايی، زلال، پاک و ناب است

رئيس شورای فرهنگی نهاد رياست جمهوری با بيان اينکه اختلاف نظر بين رئيس جمهور و وزير اطلاعات به مشايی ربطی ندارد، گفت که مشايی تفکری زلال، پاک و ناب دارد و حاميان وی به اين موضوع اذعان دارند.

* مشايی نماز شبش‌ ترک نمی‌شود و روزانه يکی‌دوساعت بيشتر نمی‌خوابد

اميری‌فر با بيان اينکه مشايی هيچ کاری و هيچ حرفی بدون هماهنگی با رئيس جمهور نمی‌کند و نمی‌زند، خاطرنشان کرد: بنده که از نزديک با آقای مشايی کار کرده‌ام معتقدم که ايشان شخصيتی خاص دارند. نماز شب آقای مشايی هيچ‌گاه ترک نمی‌شود و در شبانه‌روز يک يا دو ساعت بيشتر نمی‌خوابد.

پيش‌نماز مسجد نهاد رياست‌جمهوری با بيان اينکه رئيس جمهور اعتقاد خاصی به مشايی دارد و مشايی نيز متقابلاً رئيس‌جمهور را قبول دارد، تصريح کرد: يکی از خوبی‌های مشايی اين است که از هيچ‌کس شکايت نمی‌کند در حالی که خيلی‌ها به وی فحاشی و اهانت می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبيرکل تشکل موسوم به "جامعه وعاظ ولايی " در پاسخ به اين سؤال که چرا مشايی از آقای ارضی شکايت کرده است در حالی که شما می‌گوييد ايشان از هيچ‌کس شکايت نمی‌کند، گفت: خب آقای ارضی مطالبی را مطرح کردند که حد دارد و اين مداح رسما به رئيس دفتر رئيس جمهور اهانت کرده‌اند.

اميری‌فر در پاسخ به اين سؤال که چرا جريان اصولگرايی مشايی را به عنوان يک فرد منحرف در جامعه مطرح می‌کند، گفت: در جلسه‌ای اين سؤال را از آقای احمدی‌نژاد پرسيديم ايشان گفتند هدف کسانی که به مشايی حمله می‌کنند و می‌خواهند او را تحقير کنند خود من هستم. پس بايد گفت مشخص است که چرا اصولگرايان به احمدی‌نژاد حمله می‌کنند.

* جريان اصولگرا خاصيت سياسی خود را از دست داده است

وی با بيان اينکه جريان اصولگرا و جريان راست سنتی خاصيت سياسی خود را از دست داده است، گفت: علت تخريب‌ دولت توسط جريان اصولگرا کاملا مشخص است و قطعا هر چقدر انتخابات مجلس نهم نزديک‌تر خواهيم شد، شکاف بيشتری را مشاهده خواهيم کرد.

* شريعتمداری، زاکانی، رسايی و توکلی از ابتدا حامی احمدی‌نژاد نبوده‌اند

رئيس شورای فرهنگی نهاد رياست جمهوری با طرح اين ادعا که افرادی چون حسين شريعتمداری، حميد رسايی، زاکانی، توکلی، مطهری و ديگر کسانی که مشايی را مورد تخريب قرار می‌دهند، به هيچ عنوان از ابتدا طرفدار رئيس جمهور نبوده‌اند، گفت: اگر کسی بگويد طرفدار احمدی‌نژاد است اما مشايی را قبول نکند،‌قطعا دروغ می‌گويد چرا که مشايی و احمدی‌نژاد تفاوتی با يکديگر ندارند هر چه مشايی می‌گويد مورد تائيد احمدی‌نژاد است و هر چه احمدی‌نژاد می‌گويد مشايی آن را قبول دارد. با اهانت‌های که کيهان به رئيس دفتر رئيس‌جمهور می‌کند چطور می‌توان گفت که شريعتمداری حامی دولت است؛ اظهارات رسايی را بررسی کنيد تا مشخص شود که او حامی دولت نيست.

* ياران احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس با اصولگرايان رقابت خواهند کرد

اميری‌فر با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی که قرار است اسفند ماه سال جاری برگزار شود،‌ خاطر نشان کرد: دولت يعنی رئيس جمهور و يارانش که آقای مشايی هم جزو آن است، برنامه مدونی برای انتخابات آتی دارند و قطعا در رقابت با اصولگرايان، اين جريان را شکست خواهند داد.

پيش‌نماز مسجد نهاد رياست‌جمهوری افزود: جريان اصولگرايی با کانديدای مورد حمايت دولت در انتخابات آتی رقابت خواهند کرد و با توجه به شناختی که بنده از فضای سياسی کشور دارم، انتظار جز اين نيست که حاميان دولت اکثريت مجلس نهم را تشکيل بدهند.

عضو اصلی تجديد نظر تخلفات کارکنان رياست جمهوری در پاسخ به اين سؤال که رقابت بين آنچه شما ميگوييد حاميان دولت با جريان اصولگرايی درون گفتمانی خواهد بود يا بيرون گفتمانی، گفت: رقابت قطعا شکل خواهد گرفت و علت اين تخريب‌ها و اهانت‌هايی که از سوی روزنامه‌های اصولگرا و سايت‌های اين جريان عليه دولت می‌شود، خود يک رقابت انتخاباتی را آغاز کرده است.

* تخريب مشايی به محبوبيت دولت می‌افزايد

اميری‌فر با بيان اينکه جريانی که در انتخابات آتی با حمايت افرادی چون علی لاريجانی، رسايی، زاکانی و شريعتمداری در انتخابات آتی به صحنه خواهد آمد در ذيل حاميان دولت تعريف نخواهند شد چرا که اين افراد تناسبی با دولت ندارند، اظهار داشت: متاسفانه جريان اصولگرا برای رقابت با جريان حامی دولت اقدام به تخريب آقای مشايی کرده است و اين خود به محبوبيت جريان حامی دولت اضافه خواهد کرد.

* کيهان و مشرق من را جهانی کردند

وی همچنين افزود: به طور مثال بايد بگويم چه کسی اميری‌فر را می‌شناخت اما امروز به دليل اهانت‌ها و تخريب‌های روزنامه کيهان و سايت مشرق بنده مشهور شدم و شهرت جهانی پيدا کردم. اين موضوع در مورد افراد ديگر نيز صدق می‌کند اصولگرايان هر کسی را بيشتر تخريب کند، ‌آن فرد محبوب‌تر خواهد شد.

* جريان انحرافی را نمی‌شناسم

اين حامی سرسخت مشايی در پاسخ به اين سؤال که اگر جريان انحرافی در مقابل انقلاب بايستد، شما چه تصميمی خواهيد گرفت، گفت: جريان انحرافی چه کسانی هستند. ما اين جريان را نمی‌شناسيم.

اميری‌فر افزود: ما تابع ولی فقيه هستيم و از دولت و يارانش حمايت می‌کنيم. شخص بنده اگر رهبر انقلاب حکم دهند که همسرم بر من حرام است، عليرغم تمامی علاقه‌ای که به همسرم دارم، از ولی فقيه اطاعت می‌کنم.

وی در توضيح بيانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلی و فرعی کردن مسائل گفت: ما بايد مسائل را اصلی فرعی کنيم و به مسئله اصلی بپردازيم. مسئله اصلی جريان فتنه و خواص بی‌بصيرت است.

* مشايی اصلاً مسئله نيست که فرعی باشد

دبيرکل تشکل موسوم به "جامعه وعاظ ولايی " در پاسخ به اين سؤال که آيا شما قبول داريد که بحث مشايی به عنوان يک مسئله و آن هم مسئله فرعی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت:‌اين تحليل و نظر شماست. اصلا بحث مشايی برای کشور مسئله نيست.

* مشايی کانديدا شود، رئيس جمهور بعدی ايران خواهد بود

اميری‌فر در پاسخ به سؤالی درباره احتمال کانديداتوری اسفنديار مشايی برای رياست جمهوری دوره بعدی،‌گفت: خود ايشان گفته‌اند ۶ ماه مانده به انتخابات اظهار نظر می‌کنم اما به نظر من کانديدای مورد حمايت شخص احمدی‌نژاد اگر آقای مشايی باشد، قطعا ايشان رئيس جمهور بعدی ايران خواهد بود.

* شورای نگهبان چرا بايد مشايی را رد صلاحيت کند

وی در پاسخ به اين سؤال که اگر مشايی می‌خواهد رئيس‌جمهور شود بايد مورد تائيد شورای نگهبان باشد به نظر شما ايشان می‌تواند از شورای نگهبان صلاحيت بگيرد، گفت: مگر آقای مشايی چه کار کرده که شورای نگهبان صلاحيت ايشان را رد کند. برخی‌ها که صلاحيت نگرفته بودند، از طريق حکم حکومتی صلاحيت گرفته‌اند. اينکه آقای جنتی گفته نظرش بوده و شورای نگهبان رد صلاحيت مشايی را تائيد نکرده است.

* کرسی‌های مجلس نهم مهم هستند

اين حامی مشايی در پاسخ به اين سؤال که آيا ضرورت حفظ کرسی‌های مجلس نهم را برای رياست جمهوری مشايی در دور دهم احساس می‌کند يا نه،‌ توضيح داد: قطعا اين موضوع مهم است اگر مجلس نهم حامی دولت باشد قطعا رئيس‌جمهور دهم شخص مورد حمايت احمدی‌نژاد خواهد بود.

* قرار نيست آيت‌الله مصباح هرچه گفت درست باشد

اميری‌فر با اشاره به هشدار آيت‌الله مصباح يزدی مبنی بر نفوذ جريان انحرافی در بين خودی‌ها و تشکيل جريان فراماسونری در کشور گفت: آيت‌الله مصباح که رهبر انقلاب ايشان را مطهری زمان ناميده‌است برای ما محترم هستند. اما بايد گفت که ايشان به لحاظ اعتقادی مورد تاييد قرار گرفته‌اند نه اينکه در همه امور مورد تاييد باشند.

وی ادامه داد: نبايد اينگونه تصور شود که هرچه آيت‌الله مصباح در امور سياسی می‌گويد پس درست است؛ ما مرجع تقليد داريم و در امور سياسی از مراجع خودمان تقليد می‌کنيم؛ اگر يک روزی هشدار آيت‌الله مصباح را مقام معظم رهبری ارائه کردند می‌‌توان به آن استناد کرد؛ مشخص است که آقای مصباح نظرمنفی به آقای مشايی دارد و حرف من اين است نميشود کسی حامی رئيس جمهوری باشد که دنيا را متحوال کرده اما با مشايی مخالف باشد.

* احمدی‌نژاد يعنی مشايی؛ مشايی يعنی احمدی‌نژاد

اين فعال سياسی با بيان اينکه جريان‌های سياسی هموراه بايد فعاليت سياسی منطمی داشته باشند، اظهار داشت: وقتی می‌گويم، احمدی‌نژاد يعنی مشايی و زمانی که می‌گويم مشايی يعنی احمدی‌‌نژاد. پس اين دو فرد خالص و زلال از يکديگر جدا شدنی نيستند.

اميری‌فر که دبير کل جامعه وعاظ ولايی نيز هست،‌ در پاسخ به سؤال ديگری مبنی بر اينکه تشکل متبوعش چه برنامه‌ای برای انتخابات آتی مجلس دارد، گفت: ما برای کمک به احمدی‌نژاد و يارانش قطعا برای مجلس برنامه‌ خواهيم داشت. اما اينکه چه برنامه و چگونه فعلا در مورد آن اظهار نظر نمی‌کنيم.

* تکليف شود در انتخابات مجلس شرکت می‌کنم

وی افزود: اينکه گفته می‌شود بنده در ليست حاميان دولت قرار خواهم گرفت، مشروط به اين است که بنده در انتخابات شرکت کنم؛‌هنوز تصميم برای حضور در انتخابات نگرفته‌ام اما اگر تکليف شود چنين کاری را خواهم کرد.

پيش‌نماز مسجد نهاد رياست جمهوری گفت: ممکن است از اعضای جامعه وعاظ ولايی برخی‌ها برای انتخابات آتی مجلس کانديدا شوند و قطعا اين افراد در ليست حاميان دولت قرار خواهند گرفت. ما با حاميان دولت رقابت نخواهيم کرد رقابت ما با جريانی خواهد بود که نام خود را اصولگرا گذاشته است.

اميری‌فر همچنين گفت: کسانی که با فعاليت جامعه وعاظ ولايی مخالفت می‌کنند و آنرا غيرقانونی می‌دانند بهتر است بدانند که جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز فاقد مجوز قانونی برای فعاليت هستد؛ اگر اين احزاب می‌تواند بدون مجوز فعاليت کنند چرا ما نبايد بکنيم.

* هراس اصولگرايان از مشايی
اميری‌فر در پايان گفت که مشايی مورد تائيد احمدی‌نژاد است و علت اصلی مخالفت و اهانت اصولگرايان به وی، هراس از رئيس‌جمهور شدن آقای مشايی است؛ اصولگرايان به جای اهانت‌های پياپی به مشايی بهتر است بيايند و حرف‌های او را بشنود و اگر حرف‌های مشايی قابل نقد بود به نقد آن بپردازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016