چهارشنبه 5 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان ‌احمدی‌نژاد درباره‌ رياست‌ جمهوری ‌مشايی، جهان

دکتر احمدی نژاد با اشاره به جلسه سال گذشته هيات دولت با مسئولان اجرايی کشور و دعوت وی از يکی از همکارانش برای حضور در جايگاه هيات رييسه جلسه خاطرنشان کرد: برخی بلافاصله گفتند که احمدی نژاد می‌خواهد فلانی رييس جمهور بعدی باشد.
به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دفتر رئيس جمهور، دکتر محمود احمدی‌نژاد پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک هيات دولت و مديران اجرايی کشور با تشريح اقدامات انجام شده در دولت به اجرای قانون هدفمندی يارانه ها اشاره کرد و با تاکيد بر اجرای مراحل بعدی و تداوم تبعات مثبت آن گفت: اجرای قانون هدفمندی يارانه ها شروع خوبی برای طرح تحول اقتصادی که بر مبنای دو اصل عدالت و پيشرفت طراحی شده می‌باشد و دولت مصمم است همه هفت بند اين طرح را اجرا کند.
وی در ادامه به اهتمام دولت برای ايجاد اشتغال اشاره و آن را موضوعی فرابخشی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت بر اساس بررسی های دقيق از ظرفيت‌های کشور، اعلام کرد که در سال جاری بايد ۲.۵ ميليون شغل ايجاد شود اما عده ای به جای آنکه دولت را در اين موضوع ياری کنند، با طرح مباحثی به دنبال جوسازی و عوامفريبی هستند.

ايجاد اشتغال بيش از آنکه نيازمند پول باشد، نيازمند فکر، پيگيری و دغدغه مندی است
دکتر احمدی‌نژاد تاکيد کرد : ايجاد اشتغال بيش از آنکه نيازمند پول باشد، نيازمند فکر ، پيگيری ، دغدغه مندی و ابتکار است و همه بايد به راه های جديد و نو برای ايجاد اشتغال بيانديشند.
رييس جمهور با اشاره به اينکه در صنايع کوچک ، قالی بافی ، خدمات ، کشاورزی و دامداری فرصت های بی‌شماری برای ايجاد اشتغال کم هزينه تر وجود دارد ، تصريح کرد : عده ای بی اطلاع چنين ادعا می کنند که منابع کافی برای ايجاد ۲.۵ ميليون شغل در کشور وجود ندارد اما به صراحت بايد اعلام کرد که منابع به اندازه کافی وجود دارد و علاوه بر صندوق توسعه ملی، راهکارهای مناسبی در قانون بودجه برای تامين مالی طرح ها و پروژه ها در نظر گرفته شده است و از سوی ديگر به همان مقداری که در دولت جلوی دست اندازی ها و دزدی ها گرفته شده، منابع برای کار افزايش يافته است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه امسال بودجه عمرانی حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است، خاطر نشان کرد: سال گذشته بيشترين بودجه عمرانی تاريخ کشور اختصاص يافت و امسال نيز علاوه بر افزايش بودجه عمرانی در قانون بودجه، دستگاه های اجرايی اجازه فروش ۲۷ هزار ميليارد اوراق مشارکت، استفاده از کمک ۸ هزار ميليارد تومانی دولت برای پرداخت بدهی پيمانکاران ، استفاده از کمک ۵ هزار ميليارد تومانی برای پرداخت بدهی به وزارت نيرو ،‌ اجازه استفاده ۳۰ ميليارد دلاری از فاينانس به اضافه حدود ۴۸ ميليارد دلار مجوز فاينانس باقی مانده از سالهای قبل را دارند که می تواند تحرک بزرگی را در عمران و آبادانی کشور ايجاد کند .
وی از مسئولان اجرايی استان‌های مختلف خواست تا صادرات غيرنفتی را جدی بگيرند و گفت: وقتی توانستيم رکورد ۳۲ ميليارد دلار در صادرات غيرنفتی را بشکنيم امسال هم خواهيم توانست رقم ۴۵ ميليارد دلار را محقق کرده و با برداشتن يک گام ديگر از مرز ۶۰ ميليارد دلار صادرات غيرنفتی بگذريم.

در قانون بودجه امسال فرصت‌هايی بی نظيری در اختيار مسئولان اجرايی برای عمران و آبادانی قرار دارد
رييس جمهور با اشاره به اينکه نبايد دستگاه های اجرايی برای تامين بودجه عمرانی خود نگاهشان فقط به خزانه دولت باشد، ادامه داد : لازم است همه مسئولان قانون بودجه را بطور دقيق مطالعه کنند چرا که اين قانون ابزار کار آنهاست. در قانون بودجه امسال فرصت‌هايی در اختيار مسئولان اجرايی برای عمران و آبادانی کشور گذاشته شده که در طول تاريخ بی نظير است .
دکتر احمدی‌نژاد فروش اموال و املاک وزارتخانه ها و دستگاه های اجرايی را يکی ديگر از راهکارهای قانون بودجه سال ۹۰ برای تامين بودجه عمرانی عنوان کرد و گفت : يک دروغ و فريب بزرگ به سيستم مديريتی تحميل شده بود مبنی بر اينکه مديران بايد در ساختمان های مجلل نشسته و مديريت کنند اما اين دولت اين دروغ را باطل کرد و امروز چندين وزارتخانه و از جمله وزارت کشاورزی ، ساختمان ستادی خود را تخليه و آماده فروش کرده‌اند.
رييس جمهور مسئولان اجرايی را به سرعت عمل در تصميم گيری فراخواند و اظهار داشت : مديری که کارها و تصميم گيری های خود را به بخش های مختلف و روزهای آينده موکول کند، مدير نيست و مدير خوب بايد در کنار مشورت و بهره گيری از نظرات کارشناسی، ضربتی و انقلابی عمل کند.
دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: متاسفانه شرايط به گونه ای است که اگر کسی برای رضای خدا در خدمت مفيد و موثر باشد، مخالف و دشمن پيدا می‌کند، عده‌ای که شادی مردم را برنمی تابند و از اجرای قانون هدفمندی يارانه ها ناراحت هستند هر روز شايعاتی منتشر می کنند مبنی بر اينکه بالاخره پرداخت يارانه ها قطع خواهد شد.
رييس جمهور در ادامه به اقدامات دولت در بخش مسکن اشاره کرد و با بيان اينکه تا پايان سال آينده مسکن از فهرست دغدغه های مردم خارج خواهد شد ، گفت : در ايام اخير در چند استان کشور زلزله هايی آمد که چنين زلزله‌هايی پيش از اين با تخريب روستاها و تلفات جانی همراه بود اما اين بار به خاطر تلاش های کارگزاران دولت در امر نوسازی و بهسازی مسکن روستايی، اين زلزله ها خسارات مالی و جانی نداشت و دولت مصمم است اين طرح را در روستاها و شهرها ادامه دهد.

کشورهايی که بالاترين توليد ناخالص داخلی را دارند، بيش از ۱۲۵ روز در سال تعطيلی دارند
دکتر احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود به طرح برخی انتقادات از دولت درباره فراوانی تعطيلات در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : هياتی از طرف دولت مامور بررسی و مقايسه تعطيلات در ايران و ساير کشورها شد و نتيجه اين بود که فقط يک کشور با ۶۵ روز تعطيلی از ايران با ۷۵ روز، تعطيلات کمتری دارد و ساير کشورها بدون استثناء بيش از ۱۰۰ روز تعطيلی دارند و جالب اينکه کشورهايی که بالاترين توليد ناخالص داخلی را دارند، بيش از ۱۲۵ روز در سال تعطيلی دارند.
رييس جمهور اضافه کرد: وقتی دولت بنا به شرايطی يک روز در کشور را تعطيل اعلام می‌کند برخی تمام بودجه کشور در بخش های مختلف را جمع کرده و تقسيم بر ۳۶۵ روز می کنند و فرياد برمی آورند که فلان قدر خسارت به اقتصاد کشور وارد شد و آن را بهانه‌ای برای هجمه به دولت قرار می‌دهند.
دکتر احمدی‌نژاد گفت: البته کسانی که اين انتقادات را وارد می کنند خودشان به لطف حضور در مسئوليت‌های دولتی از وضعيت مالی خوبی برخوردار هستند و از ۳۶۵ روز سال بيش از ۱۰۰ روز آن را با استفاده از بيت‌المال در مسافرت به سر می‌برند و توجهی به اين ندارند که يک کارگر که يک سال کار می کند هم احتياج به يک هفته استراحت و مسافرت دارد.

بر اساس قانون برنامه پنجم تنها مرجع رسمی اعلام آمار در کشور ، مرکز آمار است
دکتر احمدی‌نژاد همچنين انتقاداتی که در ايام اخير عليه دولت مطرح شده مبنی بر اينکه بانک مرکزی به دستور رييس جمهور آمار اقتصادی را اعلام نمی کند، مورد اشاره قرار داد و گفت : کسانی که خودشان قانون ۵ ساله پنجم را نوشته‌اند ظاهراً فراموش کرده‌اند که در اين قانون تصويب کرده‌اند که تنها مرجع رسمی اعلام آمار در کشور، مرکز آمار باشد و اگر اين نکته را از ياد برده‌اند که وای بر آنها و اگر هم يادشان هست و چنين اتهاماتی عليه دولت مطرح می‌کنند باز هم وای بر آنها.
رييس جمهور خطاب به مسئولان اجرايی کشور با بيان اينکه عده‌ای از موفقيت دولت خوشحال نيستند و نمی‌توانند اين توفيقات را تحمل کنند، گفت: ماموريت امروز ما ساختن ايران، اصلاح ساختارها، عمران و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم است و در اين راه نبايد حتی يک ثانيه را از دست بدهيم چرا که فقط کار است که از ما باقی می‌ماند.

هرگز نبايد اجازه داد عده‌ای بدون داشتن دغدغه مردم ، برای دولت نسخه بپيچند
دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: هرگز نبايد اجازه داد که عده‌ای بدون آنکه دغدغه مردم و مملکت را داشته باشند برای دولت نسخه بپيچند که چه کار بکند و چه کار نکند؛ اين افراد نه تنها به فکر کشور نيستند بلکه به فکر خودشان هم نيستند.
رييس جمهور از مسئولان اجرايی کشور خواست با ارائه گزارش‌های دقيق، صحيح و مستمر از فعاليت‌ها و اقدامات کم‌نظير دولت در پيشرفت و آبادانی کشور، اجازه ندهند عده‌ای فضای جامعه را به سوی مسائل بی‌ارزش سوق دهند و تصريح کرد: بايد فضای کشور فضای کار باشد.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به جلسه سال گذشته هيات دولت با مسئولان اجرايی کشور و دعوت وی از يکی از همکارانش برای حضور در جايگاه هيات رييسه جلسه خاطرنشان کرد: برخی بلافاصله گفتند که احمدی نژاد می‌خواهد فلانی رييس جمهور بعدی باشد؛ اما مگر انتخاب رييس جمهور بر عهده بنده است ؟رييس جمهور را ملت تعيين می‌کند و بنده نيز مثل همه يک رای دارم، ما همواره خود را مديون تاريخ ملت ايران، آرمان‌های بلند امام راحل و شهدا می‌دانيم.

ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در استانها
رييس جمهور از مسئولان اجرايی خواست تا ظرف يک هفته گزارشی مفصل و جامع از اقدامات انجام شده در دستگاه مطبوع خود ارائه دهند تا وی بر اساس آن از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرده و گزارشی جامع از عملکرد دولت به مردم ارائه کند.
وی تصريح کرد: مسئولان اجرايی کشور بايد افراد شريف و صالح را در سيستم اجرايی کشور به کار بگيرند و در اين راه با کسی تعارف نداشته باشند.
وی همچنين از استانداران و ساير مسئولان اجرايی خواست تا به عنوان حلقه واسطه دولت و مردم ارتباط خود را با اقشار مختلف مردم حفظ و تقويت کنند و توجه به اقشار محروم و مستضعف را هرگز فراموش نکرده و رسيدگی به مسايل آنها را در اولويت قرار دهند.
دکتر احمدی‌نژاد همچنين در ابتدای اين جلسه به سالروز عمليات مرصاد اشاره کرد و ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدای عمليات مرصاد و شهدای انقلاب اسلامی ، گفت : عمليات مرصاد صحنه عجيبی بود که در آن خداوند صحنه ای را ترسيم کرد که در يکسو سياه دلان و در طرف مقابل پاکان پاک و گمنام بودند که هيچ چيز جز خدا در دلشان وجود نداشت .
رييس‌جمهور افزود: در آن عمليات، بزدلان سقوط کرده‌ای که به اتکاء دشمن تلاش می کردند وطن خود را اشغال کنند، ماهيت خود را نشان دادند و در برابرشان مردان مردی خودنمايی کردند که از همان روز تا به امروز گمنام ماندند.
دکتر احمدی‌نژاد گفت : شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس در اوج مظلوميت در برابر دشمنان و منافقين کوردل ايستادند و دشمنان اين ملت را با آرزوهايشان به گور فرستادند.

از دولت نهم تاکنون دريايی از خدمات به سرانجام رسيده است
رييس جمهور به اقدامات و خدمات بزرگ صورت گرفته در دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: از دولت نهم تاکنون دريايی از خدمات به سرانجام رسيده که اجرای هر کدام از آنها ممکن بود ۱۰ سال به طول بيانجامد ولی در اين دولت تمامی اين کارها به سرعت و در مدت زمان کوتاهی عملياتی شده است که از جمله می‌توان به بخش‌های صنعت، کشاورزی ، علم و فناوری و ‌تجارت خارجی اشاره کرد.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: در طی ۱۵ سال قبل از دولت نهم در مجموع ۳ هزار ميليارد تومان واگذاری از سوی مسئولين وقت صورت گرفت اما در ۵ سال اخير ۸۰ هزار ميليارد تومان بدون کوچکترين مشکلی واگذاری صورت گرفته است.
رييس‌جمهور با بيان اينکه از سال ۸۴ تا به امروز بيش از ۳۰ عنوان کار بزرگ در کشور اجرايی و عملياتی شده است، گفت: در سال ۸۴ وزارت نيرو، توليد برق کشور را با ۳۸ هزار مگاوات ظرفيت تحويل گرفت اما در حال حاضر ۶۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در کشور توليد می‌شود. در بخش سيمان نيز سال ۸۴ ظرفيت توليد سيمان کشور ۳۲ ميليون تن بود اما امروز با همت و تلاش مديران اجرايی توليد سيمان کشور از ۷۴ ميليون تن عبور کرده است.
دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با تاکيد بر اينکه اگر کار برای خدا نباشد، هيچ ارزش مادی و معنوی نخواهد داشت، گفت: اصلی ترين وظيفه مديران اجرايی کشور اين است که در تمامی کارها اخلاص عمل داشته باشند و تمامی کارهايشان برای رضای خدا باشد؛ در چنين صورتی است که اقدامات آنها ماندگار خواهد شد.
دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر کارهايمان برای رضای خدا باشد و همه جهانيان در برابر ما بايستند بی‌ترديد می‌توان با قدرت در برابر آنها ايستادگی کرد؛ زيرا همان طور که بنيانگذار کبير انقلاب فرمودند کاری که برای خدا باشد برکت خواهد داشت و هيچ احدی نمی تواند در برابر آن ايستادگی کند .

اگر کار برای خدا باشد، قد علم کردن دشمنان تاثيری در اراده انسان نخواهد داشت
رييس‌جمهور اخلاص در عمل و کار برای رضای خدا را مهمترين وظيفه و خصلت مسئولين اجرايی کشور خواند و گفت : اگر کار برای خدا باشد، ياوه گويی و قد علم کردن بدخواهان و دشمنان تاثيری در اراده انسان نداشته و با اعتقاد تمام در برابر آنان ايستادگی کرده و به کار خود ادامه خواهد داد.
رييس جمهور با بيان اينکه بايد از همه ثانيه‌های فرصت خدمت برای کار و تلاش عاشقانه و مخلصانه به مردم استفاده کرد، گفت: نماد عشق به خدا و کار و تلاش خالصانه برای مردم، پيامبر گرامی اسلام(ص) است که تمام وجودش عشق به مردم بود و از تمام لحظات عمرشان برای خدمت خالصانه به مردم استفاده می‌کردند و امروز نيز تجلی اخلاص و عشق به مردم حضرت مهدی (عج) است و هر کس بخواهد ميزان اخلاص ، عشق به مردم و کار وتلاش برای مردم را در وجود خود بسنجد بايد ببيند چقدر عاشق امام زمان (عج) است .
دکتر احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه مهمترين موضوع از ابتدای خلقت تا به امروز برقراری ارتباط انسان ها با انسان کامل زمان خودشان بوده است ، گفت : جمهوری اسلامی اساساً برای دعوت بشريت به امام عصر(عج) به عنوان انسان کامل تشکيل شد و اگر اين ماموريت از جمهوری اسلامی گرفته شود، ديگر چيزی از آن باقی نخواهد ماند.
دکتر احمدی‌نژاد کانون اصلی دشمنی شيطان را ايجاد فاصله بين مردم و امام زمان (عج) دانست و تصريح کرد: شيطان بدنبال آن است تا اجازه ندهد اسم امام عصر(عج) به عنوان انسان کامل به ذهن کسی خطور کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016