دوشنبه 5 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: شش نفر از عوامل رها کردن بيماران در کشتزارهای اطراف تهران بازداشت شدند، فارس

خبرگزاری فارس: دادستان تهران گفت: ۶ نفر از عوامل رها کردن بيماران يک بيمارستان دولتی در کشتزارهای اطراف تهران بازداشت شدند و دستور جلب متهم هفتم نيز صادر شده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار قضايی فارس افزود: در ادامه تحقيقات مربوط به رها کردن ۲ نفر از بيماران نيازمند درمان در کشتزارهای اطراف تهران توسط عوامل يک بيمارستان دولتی،‌ موضوع به صورت ويژه در دستور کار دادسرا قرار گرفت که در اين زمينه دو اقدام به موازات هم صورت گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: در پی ارسال پرونده از دادگاه بخش آفتاب به دادسرای عمومی تهران، موضوع با دستور تحقيقات فوری جهت رسيدگی به دادسرای ناحيه ۶ تهران ارجاع شد که بازپرس اين دادسرا هم تحقيقات خود را در اين زمينه با حضور در بيمارستان فيروزگر شهرری که بيماران ياد شده پس از رها شدن،‌در آنجا بستری شده بودند مراجعه و سوابق درمانی آنان را بررسی کرد.

دادستان تهران تصريح کرد: در اين تحقيقات مشخص شد که يکی از بيماران که سن بالايی نيز داشت، پس از مدتی بستری در بيمارستان مذکور جهت نگهداری به يکی از مراکز بهزيستی منتقل شده است و بيمار ديگر نيز از بيمارستان ترخيص شده که بازپرس با حضور در منزل بيمار ياد شده اظهارات وی را در اين زمينه استماع کرد.

وی ادامه داد: حسب اظهارات نامبرده، وی که برای درمان عفونت‌ پای خود به يک بيمارستان دولتی در تهران مراجعه کرده بود، پس از مدتی بستری از اورژانس به زيرزمين بيمارستان منتقل و روز بعد عوامل بيمارستان او را به همراه يک بيمار ديگر به وسيله يک دستگاه وانت مزدا در حالی که آنها را در پتو پيچيده بودند قرار داده و در کشتزارهای حوالی تهران رها کرده‌اند.

جعفری دولت آبادی گفت: عصر ديروز نماينده ويژه‌ای از سوی دادستانی برای بررسی موضوع به بيمارستان دولتی که بيماران ياد شده از آنجا منتقل شده‌ بودند، اعزام شده‌اند که در تحقيقات انجام شده،‌ضمن جمع‌آوری ادله در خصوص سوابق بالينی آنان از جمله پرونده پزشکی نامبردگان، مشخص شد که يکی از آنان در بيمارستان مذکور بستری بوده است.

وی ادامه داد: متعاقباً در تحقيقات بعدی مشخص شد که ۶ نفر از پرسنل اين بيمارستان در رده‌های مختلف در اين‌باره همکاری داشته‌اند که بازپرس پرونده دستور بازداشت آنان را صادر کرد، ضمن اينکه دستور دستگيری متهم هفتم هم در اين زمينه صادر شده است که تلاش برای جلب وی ادامه دارد.

دادستان تهران افزود: از سوی ديگر رئيس بيمارستان دولتی ياد شده نيز روز جاری با ارسال شرحی به دادستان تهران، ضمن اذعان به بروز واقعه ياد شده، چند نفر از عوامل اين بيمارستان را به عنوان افرادی که به صورت خودسرانه يا احياناً با تبانی با افراد ديگر اقدام به اين عمل نموده معرفی و خواستار برخورد قانونی با آنان به اتهام سوءاستفاده از مقام و موقعيت و برهم زدن نظم عمومی شد.

جعفری دولت آبادی گفت: متأسفانه اين اقدام علاوه بر جريحه‌دار کردن احساسات عمومی، باعث ايجاد خدشه در اعتبار مراکز درمانی کشور به خصوص در بخش دولتی شده است و همه آحاد جامعه و مسئولان به حق از دادستانی تهران انتظار دارند که به شدت با عوامل چنين اقدامات برخورد قانونی شود و تحقيقات در مورد اين پرونده همچنان ادامه دارد.

دادستان تهران همچنين درباره پرونده ديگری گفت: فردی به نام «ع.غ» نيز به اتهام نشر اکاذيب دستگير شده است که تحقيقات از وی ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016