شنبه 10 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: بازجويی از بهزيستی و آسايشگاه کهريزک در پرونده سومين بيمار رها شده، مهر

دادستان تهران از دستگيری متهم رها کردن سومين بيمار در اطراف تهران خبر داد و افزود: برای تکميل تحقيقات بازجويی از بهزيستی و آسايشگاه کهريزک برای نپذيرفتن بيمار آغاز می شود.
عباس جعفری دولت آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه پرونده دو بيمار رها شده همچنان در حال پيگيری است گفت: چون اين حادثه در منطقه صالح آباد اتفاق افتاده بود ابتدا پرونده در ۲۲ فروردين در دادگاه بخش آفتاب تشکيل شد که به دليل عدم صلاحيت قضائی پرونده به دادسرای تهران انتقال يافت.

وی افزود: در اين دو پرونده راننده کاميون با مشاهده دو بيمار رها شده در زمينهای کشاورزی منطقه صالح آباد با پليس تماس گرفته و گزارش می دهد. من هم بلافاصله پس از باخبر شدن موضوع را پيگيری کردم و پس از انتقال پرونده به دادسرای تهران همزمان بازپرس ويژه را به محل سکونت بيمار و بيمارستان فرستادم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان تهران اظهار داشت: يکی از بيماران ادعا کرده بود که برای آزمايش به بيمارستان رفته و پس از پرداخت ۵۰ هزار تومان بدون داشتن برگه ترخيص وی را روز بعد به زيرزمين بيمارستان منتقل کرده و از آنجا با آمبولانس در منطقه نامعلومی رها کرده اند که پس از بررسيها مشخص شد که بيمار درست گفته است.

جعفری دولت آبادی گفت: بازپرس پس از ورود به بيمارستان با مخالفت حضور وی در اين پرونده روبرو شد در حالی که پرونده بيمار روی ميز مديران بود.

دادستان تهران با بيان اينکه ۶ متهم اصلی اين پرونده با همکاری وزارت بهداشت شناسايی و بازداشت شده اند گفت: سه متهم از خدمه و راننده و سه متهم ديگر از مديران اورژانس بودند.

وی افزود: در بازجوييها تمام ۶ متهم اقرار کرده و از کرده خود پشيمان شدند و گفتند به دليل نداشتن جا و امکانات مجبور به اين کار شديم ولی هنوز بازجوئيها برای پيدا کردن نقاط کور و مبهم پرونده ادامه دارد.

دولت آبادی در مورد تصاوير منتشر شده از دو بيمار رها شده در رسانه ها گفت: در مورد اين تصاوير چند ابهام وجود دارد. نخست اينکه آيا می شود اين افراد از تخلفشان تصوير گرفته باشند؟ آيا افراد و شهروندانی که اين دوبيمار را ديده اند برای اثبات گفته هايشان عکس گرفته اند؟ آيا اين تصاوير با وجود بيسکويت و ليوان آبی که در کنار بيماران است برنامه ريزی شده بوده است که دادستانی همچنان در حال پيگيری و تحقيقات بر روی تصاوير است.

دادستان تهران در مورد رها کردن سومين بيمار در تهران گفت: اين خبر هم صحت دارد. البته متهم اصلی دستگير شده ولی چون سومين بيمار يک پيرزن مبتلا به آلزايمر است روند بررسی پرونده کند تر پيش می رود ولی طبق اظهارات متهم درمان بيمار تمام شده بود و به دليل اينکه نشانی صحيحی از بيمار در دست نبود متهم دو بار بيمار را برای تحويل دادن به آسايشگاه کهريزک می برد ولی آسايشگاه بيمار را قبول نمی کند.

جعفری دولت آبادی گفت: در اين پرونده به سراغ بهزيستی و آسايشگاه کهريزک هم می رويم و آنها بايد در اين مورد پاسخگو باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016