چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"آگاهی" ابزار و سلاح جنبش سبز است، دومين نشست فعالين سبز مالزی با حضور اردشير اميرارجمند، کميته روابط عمومی تشکل رسام

مشاور ارشد ميرحسين موسوی در جمع فعالين سبز مالزی با ابراز اينکه «آگاهی» ابزار و سلاح جنبش سبز است، گفت: نقل و انتقال اخبار و آگاهی توسط فعالان جنبش سبز در خارج از کشور به هواداران و فعالان جنبش در داخل و جامعه بين الملل يکی از کارآمد‌ترين کارکرد‌ها برای ايشان است.
به گزارش کميته روابط عمومی تشکل رسام، دکتر اردشير اميرارجمند در جلسه‌ای با حضور ده ها تن از فعالين جنبش سبز در مالزی شرکت کرد و به گفت‌و‌گو با ايشان پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين نشست که «آگاهی تا رهايی» نام گرفته بود، دکتر اميرارجمند در سخنان خود با تببين واژه‌های «آگاهی» و «رهايی» به تحليل کارکرد اين دو واژه از ديدگاه جنبش سبز پرداخت و با بيان اين نکته که آگاهی شعار و هدف مهندس موسوی در انتخابات دهم رياست جمهوری بوده است، رسانه را وسيله‌ای برای توسعه آگاهی دانست و اضافه کرد: رسانه‌های سبز در راستای رسالت خود سال ۹۰ را سال «آگاهی تا رهايی» ناميده‌اند.
او وضعيت فعلی جامعه و واقعيتهای زندگی مردم، ارزشهای مردم ايران و اصول اخلاقی، شناخت سرمايه‌های ملی و جايگاه و رسالت ايرانيان در سطح ملی و عرصه بين الملل را موضوعاتی دانست که آگاهی نسبت به آن‌ها گام موثری برای رهايی خواهد بود.

مشاور ميرحسين موسوی شعار امنيت انسانی مهندس موسوی در انتخابات دهم را با آگاهی در ارتباط دانست و آن را را لازمهٔ رهايی از خرافات و ابزاری کردن انسان و ارزش‌ها دانست و اضافه کرد آگاهی جامعه را به سمت آزادی از ترس از تفاوت‌ها و رهايی از نياز‌ها خواهد برد.
او همچنين مفاهيم عدالت و آزادی را دو مفهوم وابسته دانست و گفت عدالت نافی آزادی نيست و بدون آزادی عدالت به دست نمی‌آيد.
همچنين مشاور حقوقی ميرحسين موسوی با اشاره به توصيه مهندس موسوی به صبر در مراسم ختم پدر بزرگواراشان، اين صبر را نه منفعلانه بله شجاعانه دانست.
گفتنی است نشست اول اين فعالان سال گذشته و با پيام دکتر زهرا رهنورد برگزار شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016