سه شنبه 13 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری ۲۵ نفر از نزديکان مشايی رئيس دفتر احمدی نژاد، العربيه

روزنامه ايرانی "اعتدال" گزارش داده است که ۲۵ نفر از مرتبطين با اسفنديار رحيم مشايی رئيس دفتر محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی ايران در روزهای اخير بازداشت شده اند.

اين در حالی است که عباس اميری فر رئيس ستاد فرهنگی نهاد رياست جمهوری ايران و از نزديکان اسفنديار رحيم مشايی رئيس دفتر محمود احمدی نژاد شامگاه يکشنبه ۱-۵-۲۰۱۱ توسط نيروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شده بود. گفته می شود بازداشت او در پی انتشار سی دی جنجال بر انگيز "ظهور بسيار نزديک است" بود که احمدی نژاد در آن به "شعيب صالح" تشبيه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکته حائز اهميت اين است که بازداشت های اخير همزمان با اوج گيری اختلاف ميان احمدی نژاد و آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران بر سر برکناری حيدر مصلحی وزير اطلاعات صورت می گيرد.

آيت الله خامنه ای مخالف برکناری مصلحی است. اين مساله باعث خشم احمدی نژاد و ممانعت او از حضور در دفتر کار و جلسات هيات دولت به مدت ۱۰ روز شد. سرانجام احمدی نژاد در جلسه يکشنبه هيات دولت حضور يافت اما مصلحی غايب اين جلسه بود.

در محافل سياسی ايران شايع است که عزل و نصب ها در دولت با اراده مشايی صورت می گيرد و هر وزيری که با او اختلاف پيدا کند، از کار برکنار می شود. دولت احمدی نژاد شاهد بيشترين عزل و نصب ها در تاريخ دولت های جمهوری اسلامی ايران بوده است.

مشايی چهره جنجال برانگير دولت که تا کنون بارها با سخنانش باعث خشم روحانيون در قم شده، نزديکترين شخص به احمدی نژاد است. زمزمه هايی از قصد مشايی برای نامزدی در انتخابات رياست جمهوری آينده ايران منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016