شنبه 17 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت یک جن‌گیر دیگر!

به گزارش سایت عروج، از سایت های اصولگرا و مخالف اطرافیان رییس جمهور، فردی که از او به نام "م ط" یاد می شود و به عنوان "یکی از مدعیان دروغین که دارای انحرافات فراوان بود" معرفی شده، بازداشت شده است.

در روزهای اخیر خبرهای زیادی از دستگیری اطرافیان اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد در سایت های اصولگرای نزدیک به رهبر ایران منتشر شده است. پیشتر این سایت ها مشایی را متهم کرده اند که با یک مرتاض هندی در ارتباط است و از همین رو بسیاری از مخالفان وی در حملاتشان به رئیس جمهور و اطرافیانش از مرتاضان و جن گیران یاد می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشته عروج، موارد انحرافی فرد دستگیر شده که در کلاسهای عرفان حلقه ارائه می نمود، به شرح زیر است:

1- رد شفاعت و توسل به ائمه معصومین

2- تعبیر دین به خرافه

3- کلاس‌های خلاف شرع و عرف (کلاس‌های مختلط زن و مرد بدون رعایت پوشش اسلامی و عرفی)

4- کسب درآمدهای غیرقانونی (به عنوان مثال نامبرده برای برگزاری شش دوره کوتاه‌مدت از هر نفر سیصد هزار تومان دریافت می‌کرده است)

5- تبلیغ پلورالیسم دینی


6- وابستگان این فرقه، منکر شفاعت و توسل به ائمه هستند این در حالی است که برای خود نوعی ولایت قائلند که مرتبطین حلقه از طریق آنها می‌توانند به روح‌القدس متصل شوند.

7- طرح مسائلی درخصوص احضار ارواح و رابطه با جنیان (نامبرده مدتی طولانی با یک جن‌گیر در ارتباط بوده است)

8-بازی با کلمات و الفاظ و مصادره به مطلوب آن جهت اعمال فرقه‌ای

9- بی‌بندوباری و فحشای معنوی

10- درمانگری با استفاده از روش‌های شیطانی

11- توهین به مقام الوهیت

12- جعل مدرک و عنوان

و ... .


در همین زمینه جوان آنلاین هم وجود این فرقه ها را "ناشی از خیزش پنهان یک فرقه گرایی درمتن فضای سیاسی – اجتماعی کشور" معرفی کرده است.

به گزارش جوان آنلاین، پس از اینکه نام هایی همچون "عباس غفاری" ملقب به الیاس و ... در رابطه با پرونده جریان انحرافی مطرح و گوشه هایی از ارتباط گیری آنان با اجنه و ... انتشار یافت، یک منبع آگاه با اشاره به ارتباط برخی از چهره های جریان انحرافی با این افراد گفت: این چهره ها که مدت هاست خود را پشت نقاب اصول ارزشی پنهان کرده بودند، در برخی از مناسبات سیاسی از توان شیطانی و غیر شرعی این افراد استفاده کرده و برنامه ها، تصمیمات و راهبردهای اساسی خود را براساس توصیه های غیر شرعی آنان تنظیم می کردند.

این سایت خبری توضیحی در مورد "توان شیطانی و غیر شرعی" که از آن یاد می کند داده است.

جوان آنلاین در ادامه از قول منبعش می نویسد: نگاهی به برخی اظهارات چهره های جریان انحرافی نشانگر غوطه ور بودن آنها در یک فرقه خاص می باشد. یکی از چهره های برجسته این جریان در برخی از سفرهای خارجی از جمله سفر به افغانستان نمازش را کامل خوانده و در انتقاد به برخی از افراد برای عدم توجه به اصول فقهی در این زمینه گفته بود که دوره این حرف ها گذشته و من به این حرف ها اعتقادی ندارم!

جوان آنلاین از قول این کارشناس مسائل سیاسی افزوده در این فرقه گرایی ما شاهد ارتباطات پنهان فامیلی، قومی و رانت جویانه می باشیم. یکی از این افراد که به عنوان ایدئولوگ فرقه مزبور فعال بوده انتصاب اخیر یکی از افراد در پست های دولتی را زمینه ساز تشکیل «دولت انتظار» ارزیابی کرده است درصورتی که براساس پرونده های موجود فرد نامبرده دارای محکومیت های قضائی بنا به برخی دلایل می باشد و حتی حکم انفصال از خدمت وی نیز صادر شده است!

از همین فرد نقل شده که این فرقه قائل به نظریه «حجتیه نوین» بر اساس رد اصل ولایت مطلقه فقیه است. قطب معنوی! لیدر جریان انحرافی براساس این نظریه ، ۲ اصل «نظام ارزشی حکومت مستضعفین» و «نظام ارزشی حکومت حقه» را القاء کرده و در این زمینه گفته است که حکومت مستضعفین با ابزار فقه اداره می شود اما درحکومت حق کسانی باید حاکمیت جامعه را برعهده بگیرند که واجد قدرت خاصه نیز باشند!

از قول این کارشناس افزوده شده که در آینده ای نزدیک لایه هایی از تحرکات، برنامه ها و تلاش های این جریان انحرافی افشاء خواهد شد و جامعه نسبت به استفاده ابزاری از مفاهیم دینی توسط برخی از فرقه ها آگاهی کامل می یابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016