شنبه 24 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلن (آلمان): گردهمايی در پشتيبانی از خيزش سراسری دانشجويان و دانشگاهيان در ٢٥ ارديبهشت، يکشنبه ١٥ ماه مه

دانشجو ميرزمد
ذلت نمی پذيرد


در فراخوان گسترده دانشجويان تا کنون قريب به ٥٠ واحد دانشگاهی در سرتاسر کشور اعلام آمادگی برای خيزش و اعتصاب و همبستگی، با «ياران دبستانی» دانشگاهی شان نموده اند.

اعتصاب ٢٥ ارذيبهشت دانشگاه، خيزش دادخواهانه دانشجويان ميهنمان برای خواستهای صنفی و مدنی شان در برابر احکام ناروای اخراج، تعليق، دستگيريها و شکنجه در زندانهاست. اين حرکت اعتراض گسترده عليه رژيمی است که يکروز دانشگاه را به ميدان جنگ و انقلاب فرهنگی و روز ديگر به قبرستان شهدای جنگ و اکنون به پادگانی تبديل کرده است که ذر آن با کمک اوباشان بسيج دانشجوئی و نيروی انتظامی و امنيتی و سپاه به دانشجويان حمله ور ميشود. رژيم ولائی ـ نظامی چگونه ميتواند ميليونها دانشجوی ايرانی را در قرن کنونی به پذيرش مديريت پادگانی در دانشگاهها و قبول قوانين و احکام قرون وسطائی و ارتجاعی مجبور نمايد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجويان در برابر فشارهای مالی سنگين دولت بر بودجه خانواده هايشان، در مقابل اخراج و بازنشستگی اجباری استادانشان و عليه کاهش کيفيت و کميت آموزش و خدمات رفاهی در خوابگاهها و سطح تغذيه شان و همچنين در مقابل اعطای سهميه های دانشجويان به عوامل سرکوب بسيج و سپردن کرسی های دانشگاهی به استادان برگمارده و تزريقی از بالا و در مقابل تفکيک جنسيتی و تک جنسيتی کردن دانشگاهها ايستادگی ميکنند.

خيزش ٢٥ ارديبهشت دانشگاهها برخوردار از تجربه و تبار دلاورانه دانشجويان ميهن ماست. آموزه ها و ميراث مقاومتهای دانشجويان در ١٦ آذرها، در برابر انقلاب فرهنگی در حکومت اسلامی، مقاومت دليرانه فرزندان ميهن در سال ١٣٦٧ در زندانها، خيزش ١٨ تير ١٣٧٨ و رستاخيز ٢٥ خرداد ١٣٨٨ پشتوانه های بزرگ فرهنگی ـ اجتماعی ـ سياسی برای ميليونها دانشجوی ايرانی هستند. جنبش دانشجوئی ميهنمان همواره نقش بسزائی در تداوم و پيشرفت جنبش دموکراسی خواهی مردم ايران ايفا کرده است.

دانشجويان ميهنمان با اين خيزش و تلاش ملی و گسترده شان همت کرده و ميکوشند تا با گذار و شکستن بحران سکوت و ترميم شبکه اجتماعی همبسته شان نقش پيشروانه قشر دانشجو و جايگاه معتبر اين جنبش اجتماعی مسالمت آميز و سبز را پاسدارند.

با پشتيبانی از اين پيکار پرشور و با درود و آفرين های صميمانه به اين مقاومت مدنی و وجدان شهروندی داتشجويان، بکوشيم تا بانگ آزاديخواهانه و دادخواهانه اين فرزندان دلاور ميهنمان را به گوش جهانيان برسانيم.


کمتر از ذره نه ای، پست مشو، مهر بورز
تا به خلوتگه خورشيد رسی چرخ زنان


مکان: کلن، روبروی ايستگاه راه آهن مرکزی
زمان: ساعت ٤ بعدازظهر روز ١٥ يکشنبه ماه مای ٢٠١١ برابر با ٢٥ ارديبهشت ١٣٩٠ خورشيدی


برگزارکنندکان:
جوانان و دانشجويان موج سبز ـ کلن
حاميان مادران پارک لاله ـ کلن
خانه همبستگی مهر
جمعی از ايرانيان مقيم ايالت نوردراين وستفالن
جمعيت پشتيبانی از مبارزات دموکراتيک مردم ايران

و با پشتيبانی جمعيت دفاع از زندانيان سياسی ايران ـ کلن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016