شنبه 31 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش محدودیت ویزای آمریکا برای دانشجویان ایرانی (ویدیوی پیام هیلاری کلینتون)

به گزارش سایت فارسی بی بی سی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده که محدودیت زمانی ویزای ایالات متحده برای دانشجویان ایرانی کاهش یافته است.

ویزای آمریکا برای دانشجویان ایرانی و سایر افرادی که بر اساس برنامه های تبادل تحصیلی از ایران به ایالات متحده سفر می کنند، تاکنون به مدت سه ماه اعتبار داشت و تنها برای یک بار ورود به خاک این کشور صادر می شد.


اما خانم کلینتون روز پنجشنبه در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که مدت اعتبار این ویزا به دو سال افزایش یافته است و متقاضیان ایرانی مجبور نخواهند بود که هر بار پس از ترک آمریکا، برای ورود مجدد تقاضای ویزا بدهند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا: "از تاریخ ۲۰ مه ۲۰۱۱ به بعد، متقاضیان ایرانی دارندۀ شرایط برای ویزا در رده های F, J و M به منظور تحصیل و تحقیق در رشته های غیر حساس، غیر فنی، و وابستگان آنها، برای دریافت روادید دوساله با امکان ورود مکرر واجد شرایط خواهند بود."

خانم کلینتون این اقدام را "گامی بزرگ" از سوی دولت باراک اوباما برای حمایت از مردم ایران توصیف کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در پیام نوروزی اخیر خود وعده داده بود که از جوانان ایرانی حمایت کند.

بر اساس ضوابط گذشته، دانشجویان ایرانی که حتی در موارد اضطراری مجبور به ترک خاک آمریکا می شدند ناگزیر بودند که برای ورود مجدد به این کشور درخواست ویزا کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت امور خارجه آمریکا می گوید: "این تغییر به دانشجویان ایرانی و کسانی که طبق برنامه های مبادله به آمریکا می آیند امکان می دهد تا با سهولت بیشتری مسافرت کنند و از این طریق موجبات پیشبرد هدف ما در ارتقاء جریان آزاد اطلاعات و اندیشه ها فراهم خواهد آمد."

هیلاری کلینتون ضمن اعلام خبر این تغییر گفت آمریکا خواهان "گفتگو و تبادل بیشتر" با جوانان ایرانی است که به گفته او آینده ایران را رقم می زنند.

او گفت: "تا زمانی که دولت ایران به سرکوب ظرفیت های شما ادامه می دهد ما در کنارتان خواهیم ایستاد و از آرمان ها و حقوق شما پشتیبانی خواهیم کرد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016