چهارشنبه 4 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بدرود ناصر حجازی! وداع هزاران نفر با اسطوره مردمی فوتبال ايران (مجموعه خبرهای تشييع پيکر ناصر حجازی)

ايسنا:
با حضور بيش از ۱۵ هزار هوادار
آخرين دور افتخار ناصر حجازی در ورزشگاه آزادی

پيکر ناصر حجازی اسطوره فقيد فوتبال کشورمان برای آخرين بار بر روی دوش هوادارانش در ورزشگاه آزادی دور افتخار زد تا مرد شماره يک برای هميشه وداع کند.


ايلنا: به گزارش خبرنگار ايلنا‏‏ مراسم تشييع پيکر ناصر حجازی در ميان استقبال هزاران نفر از مردم و هواداران اين اسطوره فقيد با همراهی گروه سرود ارتش و چشمان خيس مردم بدرقه شد تا اين آخرين حضور ناصر حجازی در مستطيل سبز فوتبال باشد.

صبح امروز بيش از ۱۵ هزار هوادار ناصر حجازی با حضوری باشکوه در ورزشگاه آزادی مراسم بدرقه اين اسطوره بزرگ فوتبال کشورمان را به مراسمی تاريخی بدل کردند و ياد و خاطره بزرگترين دروازبان تاريخ فوتبال کشور را گرامی داشتند.
در اين مراسم مسئولان ورزشی‏ از جمله سعيدلو و برخی ديگر از مديران ورزش و همچنين بسياری از بازيکنان نامی و شاگردان اسم و رسم دار اسطوره فقيد کشور برای وداع آخر با مرد بزرگ ورزش ايران در ورزشگاه آزادی حضور يافته بودند.
از نکات جالب توجه در اين مراسم حرکت نمتادين همسر ناصر حجازی بود که در ميان دروازه رفت و به ياد ناصر حجازی چند لحظه‌ای را درون دروازه نشست ورزشگاه آزادی نشست. سپس تماشاگران با فريادهای ياحسين پيکر ناصر حجازی را تشييع کردند تا حجازی آخرين دور افتخارش را در ورزشگاه بزند.

گفتنی است به دليل ازدحام جمعيت پيکر ناصر حجازی تنها يک دور در ورزشگاه آزادی چرخانده شد و در حاليکه قرار بود مراسم تا ساعاتی به طول بينجامد ولی زمان کمتری به اين امر اختصاص يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايسنا:
وداع با شماره يک فوتبال ايران
پيکر ناصر حجازی در ميان انبوه جمعيت تشييع شد

پيکر ناصر حجازی برای آخرين بار در ورزشگاه يکصد هزار نفری آزادی تشييع شد تا در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) آرام گيرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پيکر مرحوم ناصر حجازی امروز (چهارشنبه) در ميان انبوه جمعيت مردم، مسوولان، همبازيان و شاگردان آن مرحوم تشييع شد.

چند هزار هوادار ناصر حجازی که در ورزشگاه حاضر شده بودند، با شعارهای پی در پی خود جو خاصی را در ورزشگاه يکصد هزار نفری آزادی به وجود آورده بودند، جوی که همه را تحت تاثير قرار می داد.

خانواده‌ حجازی و به ويژه‌ فرزند و همسرش در دور ورزشگاه چرخيدند و از مردم تشکر کردند، اما جايی که مردم فرياد کشيدند: «ای يار وفادار ناصر، تسليت تسليت» ديگر همسر ناصر حجازی نتوانست خود را کنترل کند و به شدت گريه می‌کرد.

او با تکان دادن دست از همه مردم تشکر کرد و پس از آن آتيلا حجازی، وارد زمين چمن اصلی ورزشگاه شد و از مردم به صورت ويژه‌ ای تشکر کرد.

او در سخنانش گفت: همه حس پدرم همين دلخوشی شما مردم بود و از شما تشکر می‌کنم که امروز برای تسليت به آزادی آمديد.

پس از آن پيکر ناصر حجازی در آمبولانس گذاشته شد تا به سمت بهشت زهرا (س) برود و در قطعه نام آوران به خاک سپرده شود.

***

مهر:
آخرين وداع در ورزشگاه آزادی
ناصر حجازی آخرين بار درون دروازه قرار گرفت
بوسه دايی بر تابوت حجازی

دروازه‌بانی که سالها برای تيم ملی فوتبال ايران و باشگاه استقلال درون دروازه قرار گرفته بود صبح امروز چهارشنبه در حالی پيکرش برای آخرين بار درون چارچوب فلزی قرار گرفت که بيش از ۱۵ هزار دوستدارش اشک ريختند و به تشويق او پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر از ورزشگاه آزادی، پيکر مرحوم ناصر حجازی پس از دور افتخار زدن در پيست ورزشگاه بر روی دوش ياران و دوستانش به دروازه جنوبی ورزشگاه منتقل شد و درون دروازه قرار گرفت تا مرد پرافتخار دروازه تيم ملی فوتبال ايران و باشگاه استقلال برای آخرين بار درون چارچوب قرار بگيرد.

در حالی که بيش از ۱۵ هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور دارند تا مراسم تشييع مرحوم ناصر حجازی با شکوه برگزار شود، علی دايی سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس که شاگرد حجازی بوده است به محض ورود به ورزشگاه به سمت آتيلا رفت و به وی تسليت گفت. دايی سپس به سمت تابوت حجازی رفت و بر آن بوسه زد.

بسياری از پيشکسوتان و اهالی فوتبال با حضور در ورزشگاه در اين مراسم حضور دارند. نماز بر پيکر مرحوم ناصر حجازی نيز توسط حجه الاسلام سيدحسن خمينی خوانده خواهد شد. فضای ورزشگاه آزادی مملو از حزن و اندوه است و حاضرين يک لحظه از تشويق ناصر حجازی دست نمی کشند.

***

ازدحام جمعيت مقابل ورودی قطعه نام آوران
"اسطوره مردمی همينه"

بسياری از مردمی که برای خاکسپاری پيکر مرحوم ناصر حجازی به بهشت زهرا(س) آمده اند، اجازه ورود به قطعه نام آوران را پيدا نکردند.

به گزارش خبرنگار مهر از بهشت زهرا، در حالی که دقايقی از انتقال پيکر ناصر حجازی به قطعه نام آوران می گذرد، بسياری از مردمی که برای حضور در مراسم خاکسپاری وی به بهشت زهرا آمده اند پشت درهايی که برای کنترل جمعيت تعبيه شده مانده اند و اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود.

براساس مشاهدات خبرنگار مهر ازدحام جمعيت در اطراف قطعه نام آوران بهشت زهرا به قدری است که کنترل آن از دست ماموران پرتعداد نيروی انتظامی خارج شده است. در اين بين آتيلا حجازی از مردم درخواست کرد همکاری لازم با نيروی انتظامی را داشته باشند و نظم را رعايت کنند تا برای کسی مشکلی ايجاد نشود.

مردم پرتعداد حاضر در بهشت زهرا نيز که تعدادشان به بيش از ۱۵ هزار نفر می رسد با شعار "اسطوره مردمی همينه همينه" به تشويق ناصر حجازی می پردازند. مردم از حجازی به عنوان اسطوره فراموش نشدنی ياد می کنند.

***

آتيلا حجازی: مطمئنم روح پدرم شاد است

فرزند مرحوم ناصر حجازی با تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم تشييع پيکر پدرش گفت: با محبتی که من از مردم می‌بينم مطمئنم روح پدرم شاد است.

به گزارش خبرنگار مهر از ورزشگاه آزادی، آتيلا حجازی که لحظات کوتاهی برای حاضرين در ورزشگاه آزادی صحبت کرد ضمن تشکر از حضور آنها در مراسم تشيع پيکر ناصر حجازی گفت: با محبتی که از مردم می‌بينم مطمئنم روح پدرم شاد است چرا که او هميشه دغدغه مردم را داشت.

وی ادامه داد: وقتی اين مردم را می‌بينم لذت می‌برم. آنها هميشه به پدرم محبت داشتند و از همه به خاطر حضورشان تشکر کنم. قلبم برای مردم می‌تپد و از اينکه می‌بينم پدرم در قلب آنها جای دارد به خود می‌بالم و اميدوارم بتوانم محبت‌های مردم را جبران کنم.

***

باقری: حضور باشکوه مردم نشان داد حجازی اسطوره فراموش نشدنی است

کاپيتان پيشين تيم ملی فوتبال ايران گفت: ناصر حجازی در قلب مردم ايران جای داشت و حضور باشکوه مردم در مراسم تشييع پيکرش نيز حکايت از اين امر داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، کريم باقری که يکی از تشييع کنندگان حاضر در ورزشگاه آزادی بود ضمن بيان اين مطلب افزود: اين ضايعه بزرگ را به خانواده حجازی و جامعه ورزش ايران تسليت می گويم. وقتی حضور مردم را می بينيم متوجه می شويم که او در ميان مردم چقدر محبوب بوده است. حجازی اسطوره فراموش نشدنی مردم است و همه به او احترام می گذارند.

کاپيتان پيشين پرسپوليس خاطرنشان کرد: حضور باشکوه مردم در مراسم تشييع پيکر حجازی نشان داد که مردم او را از صميم قلب دوست داشتند. اميدوارم مسئولان ما بيشتر از قبل قدر اسطوره ها را بدانند و از آنها تا زمانی که هستند حمايت کنند.

***

علی دايی: حجازی هميشه برای ما زنده است/ خيلی چيزها از او آموختم

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس گفت: به نظر من ناصر حجازی از بين ما نرفته و برای هميشه برای ما زنده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دايی که يکی از حاضرين در مراسم تشييع پيکر مرحوم ناصر حجازی بود ضمن بيان اين مطلب افزود: اعتقاد ندارم که می گويند ناصرخان از بين ما رفته است. او در دل تک تک هواداران و دوستدارانش حاضر است و هميشه برای ما زنده خواهد ماند.

شاگرد پيشين ناصر حجازی خاطرنشان کرد: او بر گردن بسياری از اهالی فوتبال حق دارد. حجازی برای خود من زحمات زيادی کشيد. او مربی من بود و خارج از مسائل فنی خيلی چيزها از او ياد گرفتم. امروز هم برای خداحافظی با او به ورزشگاه نيامده بودم چرا که اعتقاد دارم ناصر حجازی هميشه در کنار ما خواهد بود.

علی دايی در ادامه خاطرنشان کرد: همين که می بينيد او چقدر در دل مردم جای دارد نشان می دهد که مسائل فنی خيلی مهم نيست. مهم اين است که او در دل مردم جای داشت و حضور پرتعداد مردم در ورزشگاه هم گويای اين مطلب است.

مراسم تشييع پيکر مرحوم ناصر حجازی صبح امروز چهارشنبه با حضور بيش از ۱۵ هزار نفر از دوستداران و علاقمندانش در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و سپس پيکرش برای خاکسپاری به قطعه نام آوران بهشت زهرا منتقل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016