جمعه 6 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی خبری ۲۵ روزه از اشکان ذهابيان، کمپين بين المللی حقوق بشر

- زندان انفرادی، بازجويی های ممتد و نگرانی از اعمال فشارهای روحی و جسمی

يک منبع نزديک به پرونده اشکان ذهابيان فعال دانشجويی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که ۲۵ روز از بازداشت وی می گذرد و مقامات امنيتی از ارائه هرگونه اطلاعاتی در خصوص دليل بازداشت وی و نگهداری وی در سلول انفرادی خودداری می کنند.به گفته وی نگرانی عمده ای وجود دارد که با توجه به نگهداری وی در سلول انفرادی، ممنوع الملاقات بودن و پرهيز از فرستادن او به زندان و به جای آن بازجويی های ممتد نشانه های اعمال فشار روحی و روانی براين زندانی عقيدتی باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال دانشجويی به دنبال آزارو اذيت خانواده اش و تهديدهای ماموران امنيتی روز ۱۲ ارديبهشت خود را به اداره اطلاعات برای اجرای حکم شش ماه زندانی که در دادگاه تجديدنظر مورد تاييد قرار گرفته بود معرفی کرد. اما به جای زندان توسط اداره اطلاعات ساری دستگير و از آن زمان بارها مورد بازجويی قرار گرفته است.

طی مدت ياد شده خانواده اين فعال دانشجويی بارها به دادستان واداره اطلاعات مراجعه کرده اند اما در هيچ از موارد جوابی دريافت نکرده اند. منبع ياد شده به کمپين گفت که آقای ذهابيان طی مدت ياد شده سه بار با منزل تماس گرفته است اما در طی اين سه نوبت تنها در مورد سلامتی خود صحبت کرده است اما صحبتی درمورد اينکه اتهامش چيست و به چه دليلی بازداشت شده است ارائه نکرده است.

منبع نزديک به پرونده به کمپين گفت که ممنوع الملاقات بودن آقای ذهابيان نگرانی جدی برای خانواده وی ايجاد کرده و با توجه به نگهداری وی در سلول انفرادی و بازجويی مجدد از وی احتمال می دهند که مسوولان امنيتی در پی مطرح کردن اتهامات جديدی باشند.

اشکان ذهابيان خود را در حالی در ۱۲ ارديبهشت به مقامات قضايی معرفی کرد که برای اجرای حکم شش ماه زندان انتظار داشت به زندان بابل منتقل شود. مقامات امنيتی همچنين ديگر موارد از خانواده وی خواسته اند که با رسانه های جمعی صحبت نکنند واز اطلاع رسانی در مورد پرونده فرزندشان خودداری کنند.

زمينه خبر:

اشکان ذهابيان از پرونده ای برای بازداشت ۲۶ خرداد ۸۸ شش ماه حکم زندان داشته است. اتهام وی اخلال در نظم وتحريک مردم به تظاهرات و سازماندهی اعتراضات در دانشگاه مازندران عنوان شده است. بار دوم وی ۱۳ آبان سال ۸۸ دستگير شد. اتهام او اين بار اقدام عليه امنيت ملی از طريق تشکيل اتحاديه انجمن های اسلامی شمال کشور بود . بازداشت روز دوشنبه ۱۲ ارديبهش وی سومين بازداشت وی به شمار می رود. وی درجريان انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ عضو ستاد دانشجويی مهدی کروبی در شهر بابل بود. در جريان بازداشت های بعد از انتخابات توسط ماموران امنيتی به شدت مورد ضرب وشتم قرار گرفت و در يک مورد تا سه روز بيهوش بود. وی در دو دوره بازداشت ياد شده مجموعا يک ماه ونيم بازداشت را پشت سر گذاشت.

اشکان ذهابيان به علت فعاليت های دانشجويی ابتدا در سال ۸۷ به مدت يک ترم از تحصيل محروم شد و تنها ۴ روز پس از انتخابات توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. در حين دستگيری توسط نيروهای لباس شخصی موسوم به انصارحزب الله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در حوادث ۱۳ آبان (روز دانش آموز) سال ۸۸ نيز به اتهام اقدام عليه امنيت ملی به واسطه تشکيل انجمن های اسلامی شمال کشور برای بار دوم بازداشت شد. در آن زمان دادگاه انقلاب شهرستان بابل او را به طور غيابی به ۶ ماه حبس تعزيری محکوم کرد. در بهمن ماه سال ۸۸ در حاليکه همچنان در تعليق از تحصيل به سر می برد، سرانجام بنا به نظر وزارت اطلاعات از تحصيل محروم و در نهايت در حاليکه ۱۰۹ واحد را گذرانده و تنها ۲۴ واحد (معادل يک ترم) از تحصيلش باقی مانده بود از دانشگاه.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016