شنبه 7 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارسال مشاوران جمهوری اسلامی به سوریه برای کمک به سرکوب مخالفان، رادیو بین المللی فرانسه

نوشتۀ آرش ادیب زاده

به نوشتۀ روزنامۀ "واشنگتن پست" چاپ آمریکا به نقل ازچند مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است، دولت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به رژیم حاکم برسوریه درسرکوب مخالفان خود، عده ای مشاوروتعلیم دهندۀ متخصص را به این کشور فرستاده است.

در ادامه "واشنگتن پست" متذکر می شود که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد با تقویت دولت بشار اسد که با موج تظاهرات ضد دولتی روبروست یکی از مهمترین حامیان خود را در منطقه از دست ندهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشتۀ این روزنامه در کنار ارسال مشاور و نیروی انسانی، جمهوری اسلامی ایران مرتبأ به دولت دمشق کمک های نظامی و تسلیحاتی می کند .از مقادیر زیادی تجهیزات مخصوص ضد شورش گرفته تا ابزار آلات بسیار پیش رفتۀ جاسوسی و نظارت که به رژیم بشار اسد امکان می بخشد تا پایگاه های تویتر و فیسبوک کاربران را زیر نظر داشته باشند.

"واشنگتن پست" در این زمینه متذکر می شود که استفاده از این فن آوری و نظارت بر شبکه های اینترنتی سبب شده اند که دولت سوریه در هفته های اخیر با هجوم به خانۀ کاربران، صد ها شهروند مخالف را دستگیر کنند.

همچنین به نقل از یک دیپلمات و چند مقام دیگر آمریکایی، جمهوری اسلامی نظامیانی را به دمشق فرستاده است تا همان شیوه ها و تکنیک هایی را به نیروهای امنیتی سوریه تعلیم دهند که دولت جمهوری اسلامی برای سرکوب موج اعتراضی ایران پس ازآخرین انتخابات ریاست جمهوری از آنها استفاده کرده بود.

در این مقاله تأکید شده است که سپاه قدس، شاخۀ برون‌ مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دست کم ازاواسط ماه آوریل، نقشی کلیدی درسرکوب جنبش اعتراضی درسوریه ایفا کرده ‌است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016