سه شنبه 10 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا خندان، همسر نسرين ستوده: آوردن خانم ستوده به کانون وکلا در شان او و کانون نبود، کمپين بين المللی حقوق بشر

اولين جلسه دادگاه رسيدگی به پرونده ابطال پروانه وکالت خانم نسرين ستوده صبح هشتم خرداد ماه در کانون وکلای دادگستری درحالی برگزارشد که وکلای اين پرونده اجازه مطالعه پرونده را پيدا نکرده بودند. به همين دليل با تقاضای خانم ستوده و وکيلش جلسه دادگاه به زمان ديگری موکل شد. در اين دادگاه خانم ستوده با دستنبد و با حضور دو سرباز و يک زن پليس از بند سياسی زندان اوين به کانون وکلا آورده شده بود. رضا خندان، همسر نسرين ستوده با گلايه از اينکه آوردن خانم ستوده با دستنبد به کانون وکلا در شان او نبوده است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « اصلا انتظار چنين برخوردی را نداشتم. خانم ستوده ۶ بار از بند ۲۰۹ ، که بند امنيتی است به دادگاه انقلاب اورده شدند اما هيچ بار دستبندی به دست نداشت. در حاليکه آوردن زندانی با دستبند و پابند از بند ۲۰۹ به دادگاه امری رايج بود. ولی امروز که نسرين به کانون وکلا می آمد، که در واقع خانه اش به حساب می آيد، خانه همه وکلا به حساب می آيد و وکلا بايد در خانه شان احساس امنيت کنند، به او دستبند زده بودند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا خندان در خصوص اين جلسه تازه نسرين ستوده گفت: « ساعت ۱۱ جلسه در يکی از اتاق های کانون وکلا برگزارشد اما به دليل اينکه خانم ستوده و وکيلش، آقای سلطانی آماده دفاع نبودند، چون دسترسی به ابزار دفاع مانند خواندن پرونده و کيفر خواست برايشان مهيا نشده بود در خواست تجديد زمان دادگاه را کردند. خانم ستوده در اين دادگاه گفتند که من حتی نمی دانم دادستان تقاضای تعليق يا ابطال پرونده وکالت من را کرده است بنابراين نمی دانم چطور بايد از خودم دفاع کنم. اين جلسه ده دقيقه بيشتر طول نکشيد.»

رضا خندان با اشاره به اينکه آوردن او به کانون وکلا با دستنبد کار شايسته ای نبوده است ، در خصوص وضعيت خانم ستوده گفت: « حالش خوب بود ولی به شدت از اين موضوع که او را با دستبند آورده بودند ناراحت بود يعنی ما بيشتر از او ناراحت بوديم. چون بهرحال ايشان در زندان هستند و ديدن دستبند برايشان عادی شده است. او را يکساعت زودتر به زمان دادگاه آورده بودند، در اين يکساعت که او در دفتر يکی از اتاق های کانون نشسته بود حتی يک لحظه هم دستش را باز نکردند حتی برای آب خوردن يا اينکه می خواست چيزی بنويسد. اين اقدام شايسته او به عنوان وکيل نبود ، در شان کانون وکلا نيز نبود که وکيلش را با دستنبد بياورند.»

چندی پيش مراجع قضايی خواستار تعليق پروانه وکالت اين وکيل شدند اما کانون مدافعان با وارد شدن به اين حوزه مسئوليت رسيدگی به اين پرونده را برعهده گرفته است.نسرين ستوده که از شهريور ماه سال ۸۹ در زندان است به اتهام نسرين ستوده به اتهام اقدام عليه امنيت ملی، تبانی و تبليغ عليه جمهوری اسلامی و عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۱ سال حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016