شنبه 14 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توجیه نفرمایید: هر اتفاق ناخوشایندی با تصمیم خود نظام است، ماهان نیکو

می گویند در زمان پادشاهی قباد پیرزنی خدمت سلطان رفت و گفت : دیشب هنگامی که در خواب بودم ، دزد خانه ام را زد و اموالم را به چپاول برد . قباد گفت : پیرزال می خواستی نخوابی تا دزد به خانه ات نزند . پیرزن گفت : فکر کردم شما بیدارید !

سایت خبری شفاف که گفته می شود به قالیباف شهردار تهران منتسب است در مقاله ای با این عنوان «آیا هر اتفاقی در کشور می افتد با تصمیم نظام است ؟» سعی کرده است که رهبر جمهوری اسلامی را از وقایع اخیر و حتی وقایعی نظیر « کوی دانشگاه » و « فجایع کهریزک » تبرئه نماید . این وبسایت خاطرنشان ساخته که مملکت وسعت زیادی دارد و مدیریت گسترده است و .... و لذا نمی تواند هر واقعه ای که در کشور بیفتد بر ذمه مسئولان و نظام (؟! ) باشد .

بنظر می رسد گروه قالیباف که گویا در کشاکش های اخیر بین رهبری و دولت دندان تیز نموده تا مدیریت قوه مجریه را بزودی تصاحب نماید ، می خواهد با ماست مالی گناه رهبری و اذنابش را تطهیر نماید و به گردن کسانی مانند قاضی مرتضوی بیاندازد که تاریخ مصرفشان به اتمام رسیده است .

بایستی گفت : جناب قالیباف ، اگر می خواهی ردای ریاست جمهوری را بر تن کنی و حتما حوصله هم نداری تا دو سال باقی مانده دولت نافرجام احمدی نژاد تمام گردد ، خب اشکالی نیست ، تلاشت را بکن . البته لازم نیست که مردم را به خودت جلب نمایی و کافی است تا اربابت را راضی کنی و در این تردیدی نیست .

اما آقای قالیباف لازم نیست رهبرت را از اتهامات منتسب تبرئه نمایی . آن را واگذار تا روز آن فرا رسد و مردم خود در این باره یقینا تصمیم می گیرند .

فزون بر آن رهبر معظم شما خود دستور برخورد با مردم را صادر کرده است . ایشان بودند که در نماز جمعه پس از انتخابات خرداد 88 گفتند که هر که بیرون بیاید خونش با خودش است و مسئولیت همه خونریزی ها با عوامل فتنه ( موسوی و کروبی ) می باشد . ایشان بدین طریق دستور داد تا اذنابش اعم از قاضی مرتضوی و قاضی حداد و رادان و احمدی مقدم و .... و ... و نقدی و .... مردم را بدرند .

جناب قالیباف تا کنون چند بار به کوی دانشگاه تهران و برخی دیگر از دانشگاه های کشور در نیمه های شب حمله گردیده و جوانان این کشور مورد ضرب و شتم و حتی کشتار وحشیانه قرار گرفته اند و اموال عمومی و خصوصی دانشجویان تخریب شده و به یغما رفته است . بسیجیان جان بر کف ولایت و سپاهی ها و برخی از نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها این حملات وحشیانه را سازماندهی و انجام داده اند . این ها همه خویشتن را فدایی ولایت می دانند و بدین کارها افتخار می کنند .

کدام فرماندهی در مورد این وقایع تلخ محکوم گردید . تنها موردی که در زمان خاتمی و با پافشاری دولت وقت محاکمه گردید ، سردار نظری فرمانده نیروی انتظامی تهران بود که تبرئه گردید و خود علیه خاتمی و دولت شکایت نمود . در محاکمه پنهانی اخیر عاملان حادثه کوی دانشگاه تهران که پس از 2 سال نتیجه آن اعلام شد ، اعلام گردید به دلیل آنکه حمله کنندگان خویش را پوشانده بودند ، شناسایی نشدند . کدام فرمانده در این ارتباط محکوم گردید ؟

در مورد کهریزک و وقایع تاسف بار آن که حداقل 3 قربانی داشت ، کدام محاکمه علنی صورت گرفت ؟ چرا قاضی مرتضوی علیرغم اینکه توسط بسیاری از نمایندگان و شورای امنیت و قوه قضائیه و مقاله سایت شما متهم به سردمداری وقایع کهریزک می باشد ، همچنان آزاد و در بخش مهم دیگری بر سرکار است ؟ آیا بجز دستور مقام عظما می باشد ؟

« کیهان » روزنامه فخیمه ولایت هر روز افراد مختلفی را گناهکار و مجرم می شناسد و محکوم به انواع مجازات ها ( حتی اعدام ) می نماید . آیا نظام(!؟) نمی بیند و نمی خواند ؟ یا نظام (!؟) همان خزعبلات را روز بعد در سخنرانی خویش روخوانی می کند ؟

نه خیر ، بر خلاف آنچه می خواهی نظام(!؟) را تبرئه کنی و دنبال متهم ها یا مجرم های دیگری بگردی بهتر است سکوت کنی که سکوت بر این تطهیر نمودن ها شرف دارد .

آیا نمی دانی هنگامی که سپاهیان معاویه شهر انبار را مورد تهاجم قرار دادند و خلخال را از پای زنی غیر مسلمان در آوردند ، چگونه مولا علی ( ع ) سپاهیانش را شماتت کرد و گفت اگر از اندوه این مصیبت بمیرید روا است ! حال آنکه حضرت و سپاهیانش نقشی در این ارتباط نداشتند . چگونه می خواهی قتل یک بانوی مسلمان در سوگ پدر را توجیه کنی و اربابت را بی گناه جلوه دهی ؟ چگونه ممکن است جان برکفان ولایت ( بزعم خودشان ) به مراسم تشییع یک پیرمرد مسلمان حمله کنند و رهبرشان بی خبر باشد و تبرئه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



حضرت علی ( ع ) حتی با عایشه که در جنگ جمل همراه با طلحه و زبیر بود رفتار خصمانه ننمود و وی را با عزت و احترام و همراهی چند زن که لباس مردان پوشیده بودند به مدینه فرستاد . در همین جنگ جمل امام علی ( ع ) بر نعش طلحه و زبیر (که هیچکدام را در کشتنشان نیز نقشی نداشت ) گریست . اما سربازان گمنام ولایت یک وکیل زن را با دستبند به دادگاه (؟ ) بردند تا کینه خویش را به یک بانو که جرمش وکالت متهمان بود نشان دهند . آیا نظام (؟! ) نمی بیند و نمی شنود ؟

این نظام(؟! ) چگونه است که نامه ده ها تن را که با نیت خیرخواهی و یا تظلم خواهی به او نوشته شده است ( مانند نامه های نوری زاد و نامه های سایر زندانیان سیاسی ) نمی بیند و نمی خواند و در عوض آنها را دستگیر نموده و به زندان می اندازد و تحت شکنجه روحی ، روانی و جسمی قرار می دهد ؟

شش سال است خامنه ای با تمام امکانات مالی و معنوی و نظامی و تبلیغاتی یک فرد نامتعادل را در راس قوه مجریه کشور قرار داده است . هر چه در این مدت افراد مختلف و خیراندیش و حتی دوستان خود رهبری گفتند و نوشتند و فریاد بر آوردند که با مدیریت این آقا کشور به اضمحلال می رود و به نابودی کشیده می شود . تمام سرمایه های مادی و معنوی کشور از بین می رود . مگر آقای هاشمی در جریان انتخابات 88 نامه سرگشاده به ایشان ننوشتند ؟ مگر محسن رضایی در نطق های انتخاباتی و مناظره ها نگفت ؟ البته این ها بجز آنچه است که مردم و اصلاح طلبان فریاد زدند و گلوی خویش پاره کردند . اما آقا و آقازاده ایشان پایشان را در یک کفش کردند که تنها کسی که منویات ما را اجرا می کند همین شخص است و لاغیر . ایشان نظراتش به ما نزدیک است . بقیه بصیرت ندارند . و حالا که خسارات مادی و معنوی گسترده ای به کشور وارد شده است و افراد زیادی قربانی شده اند و متخصصان زیادی یا زندانی شده اند و یا ترک وطن نموده اند و میلیاردها دلار ثروت عمومی کشور نابود شده است و ده ها تن قربانی شده و بخون غلطیده اند و مردم از ایشان به بیزاری کامل رسیده اند ، اکنون ایشان بی گناه و بی تقصیرند و تصمیم نظام (؟! ) نیست ؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016