یکشنبه 15 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگذاريم خامنه اي و ولایت فقیه به دست ما تطهير شوند، علی رضا احسانی فر

اگر اين روزها به تاربرگ هاي (وب سايت هاي) وابسته به خامنه اي به ويژه تاربرگ هاي سپاه نگاهي اندازيم به آساني مي توان ديد که همه آنها در راستاي برنامه خامنه اي شويي (تطهير خامنه اي) مي کوشند.

خامنه اي در شش سال گذشته با پشتيباني از احمدي نژاد و به گفته درست تر با پيگيري برنامه ها و سياست هايش از راه کشورداري احمدي نژاد رفته رفته و بيش از پيش جايگاه خود را در ميان مردم ، روحانيان و حتا راهيافتگان مجلس از دست داده است. اين رسوايي تا انجا پيش رفته است که آيت اللهي ناسياسی، وحيد خراساني، نيز لب به گلایه گشود. در همين راستا مصباح يزدي در نوشتاري در ماهنامه "پاسدار اسلام" پذيرفت که جايگاه ولايت فقيه نه تنها در ميان مردم بسيار سست شده است که حتا" به طور نسبي" در حوزه هاي علميه نيز رو به زوال است.

کارباني (مديريت) احمدي نژادي که مجری و انجامگر فرمانهای خامنه اي و ولایت فقیه بود فرابود(واقعيت) انديشه ولايت با همه کاستي هايش را بر آفتاب انداخت و ناخودآگاه رسوايش کرد. در دو ماه گذشته، وابستگان به خامنه اي کوشيده اند با پروژه خامنه اي شويي و تطهير وي همه کاستي ها و دشواري ها را به گردن ديگران بيندازند. به گفته ديگر، حکومت که روز به روز به آخر کوچه بن بست نزديک مي شود مي خواهد با فداکردن راستین یا ساختگی برخي از حکومتيان و برساختن نبرد راستين يا ساختگي خامنه اي و ولايت را نجات دهد. در اين راه، همه کاستي ها و نادرستي ها بايد به پاي مشایی نوشته شود. اگر پولهاي کشور در اين چند سال به تاراج رفته پشتيباني و پروانه خامنه اي براي آن ناديده انگاشته شود و گناه آن پاي باند مشایی است. اگر مراجع تقليد کوبيده شدند به دست مشايي بوده است و در اين ميان خامنه اي و انديشه ولايت پاک و بي گناه است. مشایی با رمالهايش بايد پاسحگوي همه کاستي ها باشد. اینان با نگاه به پشتیبانی همه سویه خامنه ای از احمدی نژاد می کوشند با چیدن بال و پرهایش دولت را ناتوان کنند تا دو سالش به پایان رسد. اینان بر آن امیدند که بتوانند با جداسازی احمدی از مشایی کاسه و کوزه بر سر مشایی شکسته شود تا ترکش های کمتری به ولایتی بخورد که تا دو ماه پیش پشتیبان احمدی نژاد بوده است.(به شرط آنکه نبرد به سوی راستین شدن رسیده باشد.)

اين پروژه نجات ولايت و خامنه اي پيشتر نيز با انداختن همه کاستي ها به گردن هاشمي رفسنجاني انجام شده است: در سال 1370 خامنه اي با پشتيباني فراگير از برنامه هاي افتصادي و سياست برونمرزي هاشمي از مردم خواسته بود که به "کساني که چوپ لاي چرخ دولت مي گذارند راي ندهند." با اين همه سالها بعد خامنه اي با بهره گيري از بولتن هاي سپاه و...همه کاستي هاي کشور را به گردن هاشمي انداخت و بسيجياني که روزي "مخالف هاشمي" را "مخالف پيغمبر" مي دانستند به جنگ هاشمي آمدند. هاشمي در ميان بسيجيان مايه همه کاستي ها و بدبختي ها شد و حکومت ولايت فقيه و يکي شدن نهاد دين و حکومت پاک و تطهیر شدند.

در ابنجاست که ما پادگرايان( اپوزيسيون) حکومت شايسته است با رها کردن احمدي نژاد همه تازش و حمله خود را به سوي خامنه اي برگردانيم و اين کنشي است که در هفته هاي گذشته چندان انجام نشده است! در هفته هاي گذشته همه تاربرگ هاي و بسياري از ديوارهاي فيس بوک هایمان و... کمابيش در پازپخش برساخته هاي سپاه درباره رمالي و جن گيري باند مشايي به سر بردند بي آنکه چندان به خامنه اي و کنشگری(نقش) وی بپردازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نظر مي رسد ما هيچگاه نبايد تنها به بازپخش برساخته هاي راست و ناراست اين تاربرگ ها بسنده کنيم که در هر پازبخشي بايد به کنشگري و نقش خامنه اي و اينکه احمدي نژاد تنها نماينده گوش به فرمان او بوده است اشاره کنيم وگرنه دور نيست که با فراموشکاري مردم ما، خامنه اي بتواند با کمک تاربرگ ها، برگه هاي فيس بوک، و پازپخش جوکهاي احمدي نژادي خود را دست کم نزد بسيجيان سرخورده و کم اميد پاک و تطهير کند. نبايد بگذاريم خامنه اي و باندش با کمک ما و از راه کوبيدن نوکري چون احمدي نژاد خودشان را پاک کنند و پليدي شان را از يادها بزدايند. جلوي پروژه خامنه اي شويي و ولايت شویی را بگيريم. همواره باید در نگر آریم که خامنه اي و مهم تر از او نهاد ولايت فقيه شاه کليد قدرت اند نه کسي چون احمدي نژاد يا مشايي .

نکته ديگر آنکه خردادماه آغاز شده است جنبش سبز مي تواند با رهاکردن ستيز راست يا دروغ مشايي-احمدي نژاد با خامنه اي از يک سو و ناديده گرفتن احمدي نژاد از سوي ديگر تازش ها و حملات خود را بيش از پيش به سوي خامنه اي بگرداند. شايسته است در همه شعارهايمان خامنه اي را آماج تازشهاي خود بدانيم و احمدي نژاد را به حال خود بگذاريم بدين شيوه هم جلوي خامنه اي شويي و ولايت شويي را گرفته ايم و هم اگر به راستي نبردي ميان مشايي-احمدي نژاد با خامنه اي باشد تازش ما به خامنه ای به سود سوي ناتوان درگيري(مشايي) بوده در درازديرند(درازمدت) به سود جنبش سبز خواهد بود. به گفته دیگر با رها کردن سوي ناتوان نبرد حکومتي به نيروگيري آن کمک مي کنيم و اين نبرد درون حکومتي با داغتر شدن به سود جنبش سبز است. اگر هم نبرد اينان راستين نباشد با تازش ما به خامنه اي مي تواند به راستين شدن پروژه ايشان بينجامد چرا که پروژه هاي سياسي گاهي از بستر خود بيرون می روند و به آماجي متفاوت با آماج نخستين مي رسند. آنگاه جنبش سبز نابودي ولايت فقيه و همه سامانه اش را پيش خواهد برد. بیایید خرداد پر حادثه را خرداد رسوايي ولايت فقيه و خامنه اي سازيم. بد نيست از جن و رمالي و بدکارباني(سو مديريت) بگوييم اما همه آن را به سرچشمه مهاد یا عمده اين خرافات بازي يعني خامنه اي و ولايت پيوند دهيم. نبايد بگذاريم ريشه خرافات زايي يعني ولايت فقيه و خامنه اي پاک و تطهیر شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016