یکشنبه 9 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، پس از ۶ سال مردم ایران یا بیکار هستن یا بدهکار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: هیات رئیسه براساس آیین نامه داخلی مجلس باید طرح سوال از رئیس‌جمهور را دستور کار قرار دهد زیرا تاخیر هیات رئیسه در رسیدگی به این سوال باعث درگیر شدن مجلس در مسائل و مشکلاتی است که در نتیجه برخی بی تدبیری‌‌ها ایجاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، "داریوش قنبری" در جلسه علنی ۹ مرداد در نطق میان دستور خود، خطاب به رئیس‌جمهور، اظهار کرد: پس از گذشت ۶ سال از ریاست جهوری جنابعالی اکنون مردم ایران به لحاظ اقتصادی تبدیل به ۲ دسته شده‌اند، یا بیکار و هستند و یا بدهکار.

نماینده مردم ایلام، ایوان و مهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به جای آمدن پول نفت بر سر سفره‌ها احکام جلب بانک‌ها برای دریافت مطالبات بانک‌ها از بدهکاران به در خانه‌های مردم می‌رود و طرح هدفمندی یارانه‌ها که توسط دولت شما اجرا شد، هدف قانون گزار را به درستی اجرا نکرده است زیرا اجرای نادرست این طرح آنچنان گرانی ایجاد کرده که عملا از پولی که به مردم پرداخت می‌شود چیزی برایشان باقی نمی ماند و حتی مجبور به پرداخت پول اضافی هستند.

وی در ادامه به نا‌امنی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: به لحاظ امنیتی هم وضعیت بدتر از اوضاع اقتصادی است. قتل، تجاوز و جنایت در حال افزایش بوده و هر روز ابعاد جدیدی از جلوه‌های نا امنی پدیدار می‌شود.

نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: اوضاع سیاست هم در دولت‌های نهم و دهم چندان تعریفی نداشت؛ آزادی‌های اساسی از قبیل آزادی بیان و مطبوعات آنچنان محدود شد‌ه‌اند که مثال چنین محدودیتی در دولت‌های پس از انقلاب وجود نداشت. در داخل تلاش شد فضای سیاسی به فضای امنیتی تبدیل شود ودر خارج نیز به دلیل برخی موضع گیری‌ها و ضعف دستگاه دیپلماسی رقبا و دشمنان توانستند جبهه‌های قوی تری علیه ما تشکیل دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: به لحاظ اجتماعی نیز به دلیل برخی سیاست‌های نادرست کشورمان وضعیت خوبی ندارد و به طوری که نرخ طلا به بالای ۲۰ درصد رسیده است و با افزایش نرخ طلا میزان ازدواج رو به کاهش است، با وجود این مشکلات به جای پرداختن به راه حل آنها شاهد خیال پردازی‌های چون ایجاد دو و نیم میلیون شغل در سال جاری و دادن ۱۰۰۰ متر زمین برای ساخت ویلا به مردم هستیم.

سخنگوی فراکسیون اقلیت، بیان داشت: اکنون سوال این است با گذشت چهار ماه از سال جاری چه تعداد از این شغل‌های وعده داده شده ایجاد شده‌اند، آیا می‌دانید برای ایجاد دو ونیم میلیون شغل در کشور افزایش نرخ رشد اقتصادی باید ۲۵ درصد باشد در حالی که بنا بر برخی آمارها این نرخ حدود یک درصد است.

قنبری گفت: آقای احمدی نژاد مشکل اصلی دولت جنابعالی شعارگرایی و بی توجه به عقلانیت و تخصص در اداره کشور است، فراکسیون اقلیت بارها در این ارتباط تذکر داده بود البته فراکسیون اکثریت مجلس به این تذکرات دید سیاسی داشتند اما اکنون خوشحال هستیم که بسیاری از همکاران حقانیت انتقادات ما را تایید کرده و خود نیز با این انتقادات همراه شده است، به همین دلیل است که می‌بینیم برخلاف مجلس هفتم تنها تعدادی از اعضای فراکسیون اقلیت به دنبال طرح سوال از رئیس جمهور بودند اکنون همکاران ما در فراکسیون اکثریت نیز طراح سوال از رئیس جمهور شده‌اند و انتظار می‌رود هئیت رئیسه براساس آیین نامه داخلی مجلس آن را در دستور کار قرار دهد زیرا تاخیر هیئت رئیسه در رسیدگی به این سوال باعث جری شدن مجلس در ایجاد مسائل و مشکلاتی است که در نتیجه برخی بی تدبیری‌‌ها ایجاد شده‌اند.

نماینده ایلام در ادامه به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره و عنوان کرد: تمام استان ایلام در کمتر از فاصله یک صد کیلومتری کشورعراق واقع شده است و به همین دلیل لازم است تمام استان ایلام منطقه مرزی تلقی شود.

وی درباره تاخیر ۶ ساله در راه اندازی راه آهن استان ایلام، گفت: مسئولان کشور اعلام کرده‌اند که این طرح در حال بررسی و مطالعه است، اگر قرار باشد مطالعه راه اندازی این راه آهن ۴ سال طول بکشد احداث آن چقدر طول خواهد کشید؟

قنبری در پایان خواستار تجدید نظر در تقسیمات کشوری در استان ایلام شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016