چهارشنبه 18 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت اطلاعات پروژه آمريکايی "دولت در تبعيد" را در نطفه خفه کرد، ايسنا

در آستانه دومين سال وقوع فتنه ۸۸ ، فتنه‌ای که شايد بتوان آن را از حيث بديع بودن متغيرهايش متفاوت ‌ترين فتنه در طول عمر نظام جمهوری اسلامی ناميد، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی موفق به بازگرداندن يکی از چهره‌هايی شد که چندی قبل ايالات متحده آمريکا به زعم خود با سرمايه‌گذاری بر روی اين فرد" دولت در تبعيد" را با هدف نابودی نظام جمهوری اسلامی از طريق اقدام‌های سخت افزارانه تشکيل داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در پی ناکام ماندن پروژه براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی در دهمين انتخابات رياست جمهوری، طراحان براندازی نرم به اين فکر افتادند که باتوجه به جايگاه مذهب در کشوری مانند ايران بايد به اقدامات به اصطلاح سخت نيزمتوسل شوند ، از اين رو بنياد آمريکايی دفاع از دموکراسی در يکی از جلسات خود که به مدت سه ساعت به طول انجاميد ، تشکيل "دولت در تبعيد" را مطرح کرد. ماموريت اجرای پروژه" دولت در تبعيد" از سوی اين بنياد به دنيس رايس، معاون امور خاور ميانه اوباما سپرده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"دولت در تبعيد"برای پيدا کردن وجود خارجی نياز به چهره‌ای با سوابق اجتماعی - مذهبی داشت .

خيلی زود سرويس اطلاعاتی آمريکا اين فرد را که دارای وجهه سابقه طولانی خدمت در يکی از نهادهای جمهوری اسلامی بود و در بانکوک به تجارت الماس می‌پرداخت، را شناسايی و بلافاصله سفير خود در تايلند را نزداين فرد فرستاد.

محمد رضا مدحی، اگرچه در گام نخست و در ديدارهايی که با مقامات آمريکايی در بانکوک داشت، گرفتار اين توطئه نشد، اما در سفری که به عربستان داشت اين ديدارها و اصرارها ادامه يافت و در نهايت وی در رياض در حضور سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان با هيلاری کلينتون ديدار کرد.پس از اين ديدار بود که وی پذيرفت تا با همکاری آمريکا و با توجه به ادعايش مبنی بر همراهی هزاران نفر از نيروهای داخلی با وی، فتنه داخل کشور را هدايت کند .

بعد از اين چراغ سبز مدحی که "جنبش جمع ياران" را تشکيل داده بود و به گفته خود دبير کلی آن را بر عهده داشت با هواپيمای اختصاصی به واشنگتن برده شد و در آنجا پس از استقرار در ويلايی در حومه اين شهر بلافاصله در داخل اين ويلا با جو بايدن معاون رييس جمهور آمريکا ديدار کرد .

ديداری که در آن اين مقام آمريکايی نسبت به حمايت بدون حد و مرز کشور متبوعش از مدحی، به وی اطمينان داد.

دنيس راس که در آن مقطع ماموريت تشکيل دولت در تبعيد را در دست داشت با موافقت مدحی نسبت به همکاری در اين پروژه، با توجه به آن‌که جهت تکميل پروژه‌اش به يک چهره نظامی - امنيتی نياز داشت، پروژه خود را تکميل شده ديد .

مدحی نيز در مراحل آغازين همکاری خود در اين پروژه با فردی به نام اميرشاهی که به گفته خود وی ۹ سال در اسراييل برای اجرای اين پروژه دوره ديده بود و نوشتن و صحبت کردن به زبان فارسی را آنجا ياد گرفته بود و همچنين خوانساری، رييس دفتر مطالعاتی که هزينه‌های آن ر ا ام. آی. سيکس می پرداخت آشنا و در هتل آتلا نتيس پاريس (محل کار امير شاهی) اتحاد همکاری اين سه نفر کليد خورد.

درتاريخ گوادلوپ ۱ که در ژانويه ۱۹۷۹/دی ۱۳۵۷ با حضور رؤسای دولت ۴ قدرت مهم بلوک غرب در جزيره گوادلوپ برگزار شد، به عنوان اقدامی در جهت بازگشت شاه مخلوع ايران به قدرت شناخته می شود، اما اين بار در گوادلوپ ۲ سران اپزوسيون جمهوری اسلامی که حتی سران گروه‌های منحرف اخلاقی و اجتماعی نيز در ميان آنها به چشم می‌خوردند با هم متحد شدند و با اعلام موجوديت "دولت در تبعيد "رسما نسبت به انجام اقدام براندازانه عليه جمهوری اسلامی متحد شدند، اتحادی که پشتوانه مالی ۷ ميليارد دلاری آمريکا را در پشت سر خود داشت.

هدف آمريکا ، انگليس و اسراييل که بار ديگر در اين پروژه عليه نظام جمهوری اسلامی با هم متحد شده بودند، اين بود که کاری کنند که آتش فتنه‌ای که در خرداد ۸۸ روشن شد هيچگاه خاموش نشود. در اين مسير آنها ترور چهره‌های مختلف داخلی حتی چهره‌های منتسب به جريان فتنه را در دستور داشتند.

اما پيش از آخرين مرحله اجرای فرامينی که به سران "دولت در تبعيد" از جمله مدحی ابلاغ شده بود و قرار بود وی در سفر به اسراييل و حضور در پادگان "سکلن" دست به اجرای آن بزند، فرد مذکور به ايران بازگردانده شد تا "دولت در تبعيد" مد نظر دولتمردان آمريکای در نطفه خفه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016