یکشنبه 9 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فدايي: عمر جريان اصلاحات به معناي دوم خرداد و فتنه پايان يافته است، ایسنا

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به تشکيل جبهه پايداري گفت: جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اعتقاد دارد هر جمعيتي که در ميان اصولگرايان بوجود بيايد، اگر در راستاي گفتمان انقلاب اسلامي باشد، بايد از آن حمايت کنيم؛ چراکه در ميان متدينين سلايق متعددي وجود دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حسين فدايي در نشست کميته‌هاي سه گانه واعضاي شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، افزود: اگر عده‌اي مشابه ما نبودند اينگونه نيست که نبايد براي آنان حيات سياسي قائل شويم و هر گروهي که بخواهد گفتمان انقلاب اسلامي را دنبال کند مورد حمايت جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي است.

دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به تشکيل شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب در آستانه تشکيل مجلس هفتم گفت: در آن زمان نيز عده‌اي، ظرفيت برخي گروه‌ها و احزاب را برتر مي دانستند، اما بسياري ديگر معتقد بودند ظرفيت گسترده‌اي وجود دارد که آرمانگرا و اصولگرا هستند و حاضر نيستند تحت پرچم يک حزب سياسي فعاليت کنند و لذا ما بايد بتوانيم اين رابطه دو طرفه را با اين بدنه ايجاد کنيم که اين مبناي تشکيل شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب بود.

فدايي با بيان اين‌که جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي نيز نقش زيادي در اين موضوع ايفا کرد، اظهار داشت: اين ظرفيت به ميدان آمد و منشاء خير و برکت شد، اما بر اساس برخي مباحث اين اتحاد دچار آسيب شد که اين آسيب زيانبار و قابل پذيرش نبود.

دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ادامه داد: بعد از روي کار آمدن مجلس هفتم و دولت نهم تلاش کرديم به سمت وحدت و برطرف شدن موانع پيش برويم، اما در سال 90 اتفاقاتي در کشور افتاد که قابل پذيرش براي هيچ اصولگرايي نبود و افرادي که به حاميان تام و تمام دولت معروف شده بودند، دچار يک شوک جدي در بدنه اجتماعي خود شدند و احساس کردند نمي توانند به روش و سازوکار گذشته فعاليت خود را ادامه دهند.

وي با بيان اين‌که آنها بر همين اساس تلاش کردند يک تشکل جديد را ساماندهي کنند، گفت: اين‌که اين ظرفيت بي سرپرست باشد براي آنها نگران کننده بود و بعد از اينکه تعدادي از آنها توانستند اين تشکيلات(جبهه پايداري) را ايجاد کنند، اميد مثبتي ايجاد شد و ما نيز اين امر را مثبت ارزيابي مي کنيم.

وي تصريح کرد: در عين حال ما نسبت به بعضي از مواضع و افراد سئوال و ابهام داريم که اميدواريم آن سئوالات و ابهامات در فرآيند مواضع اجرايي پاسخ هاي مثبت دريافت کنيم و آرزو داريم افرادي که مواضع اشتباه داشتند آن را جبران کنند، چراکه معتقديم اگر نسبت به افراد سئوالي داريم بايد در بستر زمان حل شود.

وي با بيان اين‌که برخي ابهامات نسبت به اشخاص منجر به اين نمي شود که ما آنها را به طور کامل نفي کنيم و از آنها حمايت نکنيم، گفت: حمايت جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي از روي ضابطه و منطق است و ما روحيه برتري طلبي و متمايز بودن شاخص نسبت به ديگران را نمي پسنديم.

دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اظهار داشت: ما اين همت و تلاش جديد را که تشکلي اعلام موجوديت کرد، مثبت مي دانيم و آنها را ضلعي از اضلاع گسترده اصولگرايي مي دانيم و بنا نداريم آسيب ها و اشکالات را بزرگنمايي کنيم.

وي ادامه داد: آنچه که همواره به عنوان بزرگترين شاخص نسبت به عناصر و شخصيت ها مد نظر ما است موضوع ولايتمداري است و از اين منظر به افراد امتياز مي دهيم.

فدايي خاطر نشان کرد: ما تلاش مي کنيم جبهه متحد اصولگرايان شکل بگيرد و از جريان فتنه و انحراف بازدارنده شود و البته فصل تمايز ما با ديگران رعايت شاخص هاي ايجابي است، چراکه يک اصولگرا بايد ضد انحراف، ضد فساد و ضد فتنه باشد.

دبير کل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اين‌که معيار ما براي ارزيابي افراد شاخص‌هاي اصولگرايي که در راس آن ولايتمداري قرار دارد، است، گفت: بايد با توجه به گفتمان، وجود قوت‌ها و ضعف‌ها و عناصري که مي خواهيم با آنها وحدت کنيم، جلو برويم و وحدت براي ما اين است که اگر نقاط قوت بيشتر است، دست در دست هم جبهه اصولگرايي را تقويت کنيم.

وي با تاکيد بر اين‌که مصلحت عمومي نظام در اين است که در مقابل فتنه و انحراف و دشمنان ظرفيت افزايي کنيم، گفت: آيت الله مصباح يزدي فرمودند که ما زير پرچم وحدت کار مي کنيم و هماهنگ با جريان وحدت عمومي اصولگرايان حرکت مي کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم تهران در مورد تحليل وضعيت ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات خاطرنشان كرد: چند واژه وجود دارد كه بايد تكليفش روشن شود، يكي دوم خرداد، يكي اصلاح‌طلب و يكي فتنه، كه الآن مترادف همديگر مطرح مي‌شوند، يعني اصلاح‌طلبان همان‌هايي هستند كه فتنه‌گرند و فتنه‌گران همان‌هايي هستند كه دوم‌خردادي هستند كه البته به اعتقاد ما كساني كه يك روزي تحت عنوان دوم‌خرداد يا اصلاح‌طلب فعاليت مي‌كردند، بين‌شان افرادي هستند كه جريان فتنه را قبول ندارند و نسبت به توطئه‌هاي نظام سلطه موضع دارند.

وي اضافه كرد: اينان نسبت به اتفاقاتي كه سردمداران داخلي فتنه انجام دادند به صورت اساسي و جدي معترضند، فلذا پيشنهاد ما براي اين افرادي كه سلامت فكري دارند اين است براي اين‌كه موضع‌شان با موضع جريان فتنه يكي نباشد، با يك عنوان، نام و با هويت جديدي وارد صحنه شوند كه خسارت‌هاي جريان فتنه متوجه آنها نشود.

وي گفت: اما جريان فتنه يك جريان ساختارشكن است و مقابل جمهوريت و اسلاميت نظام ايستاد و با آراي مردم مقابله كرد، همچنين همراهي كرد با كساني كه مواضع اساسي نظام را به چالش كشاندند. لذا آنها صلاحيت ندارند كه مسئوليت خدمت بر اين مردم را داشته باشند.

نماينده مردم تهران تاكيد كرد: آنها خود را سلب صلاحيت كرده‌اند، اما اگر مي‌خواهند برگردند و درون نظام خدمت كنند، ابتدا بايد اعمال و مواضع جريان فتنه را محكوم و اعلام برائت و توبه كنند، همچنين بايد ضدانقلاب و نظام سلطه را محكوم و به شكلي جبران و اعتماد سازي كنند تا امكان گفت‌وگو روي اين موضوع و اين جريان فراهم شود.

وي خاطرنشان ساخت: جريان اصلاحات به معناي دوم خرداد و فتنه عمرش به پايان رسيده، اما معتقدم نظام سلطه، انحراف و فتنه به سمتي گام بر مي دارد که انتخابات مجلس نهم را به چالش بکشد و از اين منظر فکر مي کنم وحدت اصولگرايان بسيار لازم و ضروري است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016