دوشنبه 30 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روح‌الله حسينيان: احمدی‌نژاد با حرکت نسنجيده خود يک يأس و حيرت را برای نيروهای در خط رهبری ايجاد کرد، مهر

رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس با بيان اينکه رای به احمدی نژاد به خاطر خودش نبود بلکه به خاطر راهش بود، گفت:‌ ما احمدی‌نژاد را به خاطر شخص خودش انتخاب نکرديم بلکه به خاطر ويژگی‌هايی که داشت از جمله ساده زيستی، استکبار ستيزی و احيای گفتمان امام(ره) مورد حمايت قرار داديم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی پيش از ظهر امروز در نخستين همايش ملی شهدای بصيرت و يادواره شهيد عبدالحميد ديالمه که صبح امروز دوشنبه در محل مجلس قديم برگزار شد، طی سخنانی شهادت را نقطه اوج انسانيت و همان هدف خلقت و آفرينش دانست و افزود: شهدای بصيرت در بين شهدا ويژگی‌ها و خصوصيات خاصی دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به ويژگی‌های شهدای بصيرت در خطبه ۱۵۰ نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود:‌ شهيد ديالمه نيز از اين جنس بود به طوری که وقتی تشخيص می‌داد در جايی بايد نورافشانی کند هيچ واهمه‌ای نداشت و جوانی بود که وقتی لب به سخن می‌گشود بينش‌ها و نگرش‌ها را با همه سختی‌ها و زخم زبان‌های دوستان تغيير می‌داد.

حسينيان در ادامه به هجمه رسانه‌ها عليه خود اشاره کرد و افزود: در مقطعی روزنامه‌های زنجيره‌ای به خاطر برنامه چراغ اتهاماتی را به من روا داشتند اما از سويی ديگر نيز دوستان خودی برای اعلام برائت از خود مصاحبه‌هايی را انجام می‌دادند که برای من خيلی سخت بود به طوری که من حتی من چندين بار گريه کردم چون انتظار داشتم دوستان شمشير به دست بگيرند و به ميدان بيايند و آن هنگام به ياد مظلوميت شهيد ديالمه افتادم.

وی با بيان اينکه شهيد ديالمه در مورد بنی صدر و موسوی افشاگری کرد، گفت: ‌افرادی ماند شهيد ديالمه در فهم و درک يک گام جلوتر از دوستان خود هستند و شخصيت افراد را به خوبی درک می کنند و می‌دانند که چه کسی در چه شرايطی چه کاری را خواهد کرد.

رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس در بخش ديگری از سخنانش با تاکيد بر اينکه امروز بيش از هر زمان ديگری برای تداوم حرکت احتياج به بصريت داريم، گفت: بايد حوادث روزگار را بشناسيم و برای اين کار احتياج به بصيرت داريم.

وی با بيان اينکه بايد به سئوالات کی؟ کجا؟ چه کسی؟ و چه چيزی؟ پاسخ صحيح دهيم تا اهل بصيرت باشيم، گفت: گاهی انسان‌ها شرايط را درک می‌کنند اما در جای خود اقدام نمی‌کنند. به طور مثال همه شهدای کربلا اين خصوصيت را داشتند و در جای مناسب همراه امامشان حرکت کردند اما توابين که چند سال بعد قيام کردند آنچنان در تاريخ تاثيرگذار نبودند چرا که در شرايطی که امام حسين(ع) به آنها احتياج داشت همراه ايشان نبودند و عمل به هنگامی را انجام ندادند.

حسينيان با تاکيد بر اينکه بايد ببينيم چه کسی چه هنگامی شعاری را سر می‌دهد، گفت: نبايد به دنبال هر شعار ولو حق راه بيافتيم حتی اگر کلمه طيبه لا اله الا الله از دهان شياطين بيرون بيايد نبايد آن را قبول کنيم.

وی در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: امروز در منطقه و جهان اسلام تحولات عظيمی که بی‌شک متاثر از انقلاب اسلامی و بيداری اسلامی بوده است در جريان است به طوری که در اکثر کشورهای منطقه و حتی جرقه‌هايی از بيداری اسلامی را در عربستان مشاهده می‌کنيم.

رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به اين که امام راحل چنين تحولاتی را پيش‌بينی می‌کردند، گفت: حضرت امام(ره) در آن مقطع فرمودند انقلاب اسلامی صادر شده و اثرات آن را ابتدا در شرق عالم و سپس در غرب عالم خواهيد ديد.

وی اضافه کرد: جهانخواران منزوی خواهند شد و در کنار انزوا آرام نخواهند نشست بلکه به دنبال انتقام شکست خود از انقلاب اسلامی هستند.

حسينيان ادامه داد: در حقيقت نظام سلطه دو کار را انجام می‌دهد يکی حاکميت بر انقلاب‌های دينی و مصادره آن برای ناکارآمد جلوه دادن انقلاب ايران در اذهان عمومی و ديگر اينکه با شعار حقوق بشر برای تخريب چهره نظام و همچنين با تشديد تحريم‌ها و اتخاذ راههای ديگر به مصاف با انقلاب اسلامی خواهند آمد که ما بايد آماده باشيم.

وی در ادامه به فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: در فتنه ۸۸ خيلی از بزرگان ما مردود شدند و منافع شخصی خود را مقدم بر نظام دانستند و رهبری را در سخت‌ترين شرايط تنها گذاشتند.

رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: اما امروز که می خواهيم نفس راحتی بکشيم و بگوييم که جريان فتنه شکست خورده احمدی‌نژاد با حرکت نسنجيده خود يک ياس و حيرت را برای نيروهای در خط رهبری ايجاد کرد.

وی تصريح کرد:‌ در حال حاضر ما در حوادث پيچيده، تلخ، ناگوار و کمرشکنی قرار گرفته‌ايم که بصيرت تنها راه نجات‌مان است و انشاء الله اين گردنه سخت را هم طی خواهيم کرد که با پيروزی اسلام و نيروهای مومن ختم خواهد شد.

حسينيان با تاکيد بر اينکه در اين شرايط حساس بايد چشم خود را به دهان رهبری بدوزيم و نه کوتاهتر، نه بلند، نه عقب‌تر و نه جلوتر از رهبری حرکت کنيم، گفت: در زمان فتنه ۸۸ خيلی‌ها در مقابل فرياد رهبری سکوت کرده بودند اما امروز فريادهايی از گوشه و کنار بلند کردند و می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگيرند. حتی کسانی که برخورد دوگانه با فتنه ۸۸ داشتند و منتظر بودند که کدام طرف پيروز می‌شود و به آن طرف بپيوندند هم اکنون که ديدند جريان فتنه بيش از آنچه که فکر می‌کردند بی ريشه است فوراً به اين طرف آمدند و انقلابيون دو آتشه شدند.

رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس با بيان اينکه جريان بالنده حزب‌الله وابسته به فرد نيست، گفت: اگر صدها نفر مثل احمدی‌نژاد هم بيايد و برود اين جريان بالنده به حرکت خود ادامه می‌دهد و بايد ادامه دهد و هرگز هيچکس از مومنين ياسی نبايد به دل خود راه دهد زيرا اين جريان حزب‌الله پوينده و آماده آمدن حضرت مهدی(عج) و برپايه حکومت ايشان است بنابراين با آمدن و رفتن افراد مختلف به اين جريان آسيبی نخواهد رسيد.

وی ادامه داد: در حال حاضر خيلی از افراد نگرانند و می‌گويند ديديد شما که از احمدی‌نژاد حمايت می‌کرديد چه شد؟ اما ما نسبت به آنچه که در گذشته انجام داده‌ايم شرمنده نيستيم و آن زمان درست حمايت کرديم و با استنباط اينکه نظر رهبری اين است چنين کاری را کرديم و بر حمايت خود در گذشته از احمدی‌نژاد اصرار می‌ورزيم.

حسينيان اضافه کرد: امروز هم اگر مخير به انتخاب بين موسوی و احمدی‌نژاد شويم واضح است که دوباره احمدی‌نژاد را انتخاب می‌کنيم زيرا فرق می‌کند بين بچه تخسی که گاهی در برابر پدر عصيان می‌کند و بچه‌ای که پدر خود را صرفاً شوهرننه می‌پندارد.

وی با انتقاد شديد از عملکرد احمدی‌نژاد گفت: رهبری در دولت های نهم و دهم بيشترين حمايت را از رئيس جمهور و دولت کرد اما اين رفتار احمدی‌نژاد خلاف لوطی گری بود.

رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس با بيان اينکه واقعاً عجيب است که انسان همه چيز خود را فدای يک جريان انحرافی کند که خيرخواه او هم نباشد، گفت: صحبت‌هايی از مشايی که در مراسم رونمايی از منشور کوروش منتشر شد کاملاً نشان داد که تفکر اين فرد انحرافی است و از تفکر امام و اسلام نشات نگرفته است بلکه از همان جريان فکری سروش اين زمان نشات گرفته است.

وی با بيان اينکه اگر انسان همه هستی و آبروی خود را فدای چنين جريانی کند کار معقولی نکرده است، گفت:‌ متاسفانه اين جريان وجود دارد و ظاهراٌ همچنان ادامه هم خواهد داشت.

حسينيان در ادامه در بيان وظيفه امت حزب‌الله در اين شرايط گفت: امت حزب‌الله در اين شرايط هم بايد تلاش کند که جلوی نفوذ و سرايت اين تفکر انحرافی را در نهادهای حکومتی بگيرد و در عين حال هم بايد در چنين موقعيت همان طور که رهبری سياست‌شان بر اين قرار گرفته، هيمنه دولت اسلامی را حفظ کند البته امر بسيار مشکل و مسئوليت خطيری است که احتياج به مطالعه زيادی دارد تا خدايی نکرده امت حزب‌الله روحيه خود را از دست ندهند.

وی اضافه کرد: در اين راستا بزرگان قوم نشسته‌اند و برای حفظ تفکر امت حزب‌الله می انديشند.

رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس در بخش ديگری از سخنانش با تاکيد بر اينکه احمدی نژاد به خاطر خودش نبود بلکه به خاطر راهش بود که مورد حمايت امت حزب‌الله قرار گرفت، گفت:‌ ما احمدی‌نژاد را به خاطر شخص خودش انتخاب نکرديم بلکه به خاطر ويژگی‌هايی که داشت از جمله ساده زيستی، استکبار ستيزی و احيای گفتمان امام(ره) مورد حمايت قرار داديم ضمن اينکه گفتمان و انديشه ضداستکباری امام(ره) زنده تر از گذشته است و اگر در اين تفکر انسان‌ها صد بار مورد آزمون قرار گيرند و شکست بخورند اين راه همچنان ادامه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016