سه شنبه 11 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد به ‌بررسی نشدن گزارش شکايت نمايندگان از رئيس‌جمهور در صحن مجلس، فارس

خبرگزاری فارس: عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس از عدم مطرح شدن گزارش کميسيون متبوعش درباره ۴ مورد شکايت نمايندگان از رئيس جمهور در صحن علنی پارلمان انتقاد کرد و خواستار توجه هيئت رئيسه به اين موضوع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سيدفاضل موسوی نماينده مردم خدابنده و عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) طی تذکری با استناد به ماده ۲۰۳ آئين‌نامه داخلی پارلمان نسبت به عدم مطرح شدن گزارش کميسيون متبوعش درباره ۴ مورد شکايت نمايندگان مجلس از رئيس جمهور در صحن علنی انتقاد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در حال حاضر اين گزارش کميسيون اصل ۹۰ تقديم هيئت رئيسه مجلس شده و ۳ بار در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است اما عملا بررسی نشده است.

موسوی با بيان اينکه حرمت امامزاده را بايد متولی آن نگه دارد، گفت: بنده نمی‌دانم چه مصلحتی بالاتر از اجرای قانون است؟ ما به ديگران می‌گوييم که قانون را رعايت کنند اما گويا خودمان به اين امر توجه نمی‌کنيم.

اين عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس بر همين اساس گفت: طبق آئين‌نامه داخلی هر‌گاه تعدادی از نمايندگان گزارشی را به هيئت رئيسه ارائه دادند، بايد ظرف مدت ۱۰ روز از زمان ارائه گزارش، گزارش مذکور در جلسه قرائت شود که هم‌اکنون بيش از ۱۳۰ روز است که گزارش کميسيون اصل ۹۰ درباره ۴ مورد شکايت نمايندگان به رئيس جمهور به هيئت رئيسه ارائه شده است. يعنی ۱۳ برابر وقت مجاز قانونی، اما عملا اين گزارش در دستور قرار نگرفته است.

محمدرضا باهنر نائب رئيس اول مجلس که در غياب لاريجانی رياست ساعاتی از صحن مجلس را به عهده داشت، در پاسخ به اين تذکر نماينده خدابنده، گفت: تعدادی از نمايندگان مجلس معتقد بودند گزارش‌های اين چنينی را بايد کميسيون‌های تخصصی ارائه دهند چرا‌که کميسيون اصل ۹۰ کميسيون تخصصی محسوب نمی‌شود اما ما اين موضوع را در هيئت رئيسه مورد بررسی قرار می‌دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016