چهارشنبه 8 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير نفت: پشت پرده حملات وزارت نيرو به وزارت نفت را نمی‌دانم، مهر

معاون وزير نفت با بيان اينکه پشت پرده حملات اخير وزارت نيرو به وزارت نفت را نمی‌دانم، هرگونه ايجاد محدوديت در سوخت رسانی به نيروگاه‌ها را رد کرد و گفت: آيا وزارت نيرو قصد دارد با اين مسائل، بدهی‌های چند ميليارد دلاری خود به وزارت نفت و دولت را نپردازد.

عليرضا ضيغمی در گفتگو با مهر در واکنش به اظهارات اخير محمد بهزاد معاون وزير نيرو مبنی بر قطع گاز نيروگاهها و مشکلات سوخت رسانی به اين بنگاههای اقتصادی با بيان اينکه در حال حاضر سوخت رسانی به نيروگاهها هيچ گونه مشکلی ندارد و حتی ميزان ذخيره گازوئيل و نفت کوره اين واحدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰۰ ميليون ليتر افزايش پيدا کرده است، گفت: در شرايط فعلی در تمامی نيروگاههای ايران سوخت مايع به اندازه کافی ذخيره شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده های نفتی با تاکيد بر اينکه در حال حاضر سوخت مايع تمامی نيروگاه‌های ايران مطابق يک برنامه مدون و با هماهنگی شرکت ملی گاز، نفت، پالايش و پخش نفتی و معاونت برنامه ريزی وزارت نفت به طور کامل تامين شده است، تصريح کرد: علاوه بر سوخت رسانی از طريق خطوط لوله و نفتکشهای جاده پيما، سوخت برخی از نيروگاهها از طريق شبکه ريلی ارسال می شود و هيچ گونه محدوديتی وجود ندارد.

سوخت نيروگاهها به دليل بدهی چند ميليارد دلاری نيرو قطع نمی‌شود

ضيغمی با بيان اينکه نمی دانم وزارت نيرو دنبال چه مسائلی است و آيا قصد دارد با اين مسائل بدهی های چند ميليارد دلاری خود را به وزارت نفت و دولت نپردازد، تاکيد کرد: به تمامی مردم اطمينان می دهيم هيچ خللی در سوخت رسانی به نيروگاهها نه تنها ايجاد نشده است بلکه وزارت نفت از تمامی ظرفيت خود برای تامين سوخت اين واحدها اقدام می کند.

وی همچنين با يادآوری اينکه وزارت نفت، شرکت گاز و شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی با کاهش گازرسانی به نيروگاهها قصد وصول طلب‌های چندين ميليارد دلاری خود را از وزارت نيرو ندارند، تاکيد کرد: انجام تعميرات اساسی در پالايشگاه‌های گاز، خطوط لوله و بخش بالادستی صنايع نفت و گاز کشور يک امر بديهی و طبيعی است که هر ساله انجام می‌شود.

ضيغمی با اعلام اينکه در شرايط فعلی با کاهش جزئی گازرسانی به نيروگاهها، سوخت مايع اين واحدها به طور کامل و با تمهيداتی که از قبل انديشيده شده، تامين شده است، تاکيد کرد: انجام اين تعميرات دوره ای در پالايشگاهها و بخشهای مختلف صنعت نفت به منظور افزايش پايداری شبکه نفت و گاز کشور در فصل زمستان ضروری به نظر می رسد.

معاون وزير نفت با بيان اينکه پشت پرده اين حملات به وزارت نفت را نمی دانم، اعلام کرد: معمولا مرسوم است در وقوع مشکلات از طريق نامه نگاری به رئيس جمهور و يا معاون اول ايشان مسائل پيگيری شود.

اين عضو هيئت مديره شرکت ملی نفت ايران در پايان تاکيد کرد: مردم بدانند نيروگاه‌ها هيچ گونه کمبود و مشکل سوخت ندارند و وزارت نفت سوخت مايع يا گاز طبيعی اين واحدها را مطابق با توافقهای قبلی با وزارت نيرو تامين می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016