پنجشنبه 16 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از پیرمردی كه به‌جای خاتمی مهر به صورتش خورد، چه خبر؟ آینده

سایت آینده گزارش داده در حالی كه برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویری تلاش كردند القا كنند عده‌ای در صدد زدن كفش به سید محمد خاتمی بوده‌اند، شاهدان عینی روایت دیگری از تشنج در ختم روز دوشنبه در مسجد حظیره یزد دارند. البته فیلم منتشره در برخی رسانه ها- كه به دلایلی آینده از انتشار آن خودداری می‌كند- نیز واقعیات را بیشتر هویدا می‌كند.

این رسانه‌ها با كشیدن دایره قرمز دور افرادی كه به دلیل ازدحام كفش‌های خود را در دست گرفته‌اند، تلاش كردند القا كنند این عده افراد انقلابی بوده و به دنبال پرتاب كفش به خاتمی بوده‌اند كه در این باره باید گفت: اولا همین تصاویر ازدحام جمعیت را نشان می‌دهد و این كه افراد در حال ورود یا خروج به شبستان مسجد كفش‌های خود را جفت روی هم گذاشته‌اند. به ویژه كه كسی كه می‌خواهد كفش به سمت كسی پرتاب كند، یک لنگه پرتاب می‌كند، نه یک جفت!

raja-khatami-yazd-1.jpg

ثانیا مشخص نیست آیا مقصود این رسانه تایید مخالفان خاتمی بوده یا رد آنها، چرا كه آنها را كفش پرتاب‌كن و بدون منطق معرفی كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


raja-khatami-yazd-2.jpg

اما گزارش شاهدان عینی حاكی از آن است كه مخالفان خاتمی هم باادب‌تر از آن بوده‌اند كه بخواهند به او كفش پرتاب كنند و به سر دادن شعار مرگ بر منافق بسنده كرد‌ه‌اند.

البته آقای پ. فرد شروع كننده شعار كه اتفاق رئیس سازمان تازه منحل شده ... هم بوده، تنها تلاش كرده به سمت خاتمی مهر پرتاب كند كه البته به دلیل ازدحام جمعیت و ضعف نشانه‌روی، این مهر دو متر آن طرف‌تر به سر پیرمرد دیگری اصابت كرده و باعث جراحت وی شده است.

البته ماجرای پرتاب مهر در یزد سابقه دارد و چندین سال قبل در جریان سخنرانی حجت الاسلام رضوی، نماینده مجلس ششم یزد در مجلس در نماز جمعه، عده‌ای با عصبانیت از اظهارات وی به او مهر پرتاب كردند.

گفتنی است در جریان حوادث روز دوشنبه یزد دو نفر از اخلال‌كنندگان در مراسم بازداشت و بعد از چند ساعت آزاد شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016