یکشنبه 26 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبیرکل موتلفه: احمدی‌نژاد از جریان انحرافی برائت جوید، فرارو

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ارتباط با نوع فعالیت گروه 8+7 گفت: «در ارتباط با نحوه فعالیت این گروه و افراد عضو در این گروه اطلاعاتم در حد مطالبی است که در رسانه ها درج شده اما این مساله که کمیته ای برای اتحاد اصولگرایان در حال تشکیل است، وجود دارد.»

محمد نبی حبیبی افزود: «بعد از تشکیل این کمیته انتظار می رود که سخنگوی آن اخبار مربوط به این گروه را در اختیار رسانه ها قراردهد».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ارتباط با گمانه زنی های انجام شده از ائتلاف اصولگرایان پیشرو با اصولگرایان راست سنتی گفت: «باید تاکید کنم که هیچ گونه تقسیم بندی را در بین اصولگرایان قبول ندارم. حزب موتلفه اسلامی به وحدتی می اندیشد که اکثریت گروهها آن را قبول داشته باشند».

وی در ارتباط با لزوم وجود اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: «کسانی که خودشان را به اصلاح طلبی منتسب کرده اند از دید بنده به سه گروه تقسیم می شوند؛ دسته اول تشکل‌هایی هستند که به بهانه انتخابات راه بر اندازی را در پیش گرفتند ،در ارتباط با این گروه معتقدم که نمی توانند در هیچ جای جمهوری اسلامی حضور داشته باشند و باید به اعمال این افراد از سوی قوه قضاییه رسیدگی شود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «گروه دوم منتسب به طیفی از اصلاح طلبان است که در زمان انتخابات گذشته فعالیت منفی نداشتند اما مرزی نیز بین خود و اغتشاشگران ترسیم نکرده و سکوت کردند در ارتباط با این دسته باید عنوان کنم که باید مواضع خود را برای ورود به عرصه به صراحت اعلام کنند».

حبیبی افزود: «سومین گروه افرادی هستند که مواضع خود و برائت خود را از جریان فتنه اعلام کرده اند. این افراد نظام، ولایت فقیه و اطاعت از ولی فقیه را قبول دارند و ممکن است رقیب و منتقد جدی برای اصولگرایان باشند که حضور این گروه در انتخابات برای نظام و جامعه نیز مفید است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حبیبی در ارتباط با موضع گیری شخصیتهای مطرح نظامی و سیاسی در ارتباط با حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: «در مواردی که پای اصل انقلاب به میان می آید و خطری اصل انقلاب را تهدید می کند افراد نباید از جریان ها دور باشند و بدون ورود به تشکل یا حزبی باید دفاع از انقلاب را انجام دهند».

وی به حضور جریانی موسوم به جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: «در مورد حضور این جریان در کشور تردیدی ندارم ».

حبیبی افزود: «در حال حاضر قوه قضاییه افراد وابسته به به جریان انحرافی را محاکمه می‌کند و علی‌القاعده احمدی‌نژاد باید از محکومین این دادگاه تبری بجوید».

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با شخص احمدی‌نژاد باید عنوان کنم پذیرش ایشان در طیف اصولگرایی به موضع‌گیری های آینده ایشان بستگی دارد، گفت: «در برخی موارد خودشان اعلام کردند که گرایشی به گروه و طیف خاصی ندارند و حتی جریان اصولگرایی را اثر گذار ندانستند».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: «اگر تناقصی در گفته های احمدی‌نژاد وجود دارد باید خود پاسخ گو باشد اما طیف اصولگرایان در انتخابات دهم ریاست جمهوری یکپارچه از احمدی نژاد پشتیبانی کردند.»

حبیبی گفت: «اینکه در حال حاضر احمدی نژاد را جزو طیف اصولگرایان می دانیم یا نه باید عنوان کنم در جریان اصولگرایی معیارهایی داریم که اصولگرا بودن یا نبودن را با آن معیارها می‌سنجیم».

وی در پایان گفت: «هر تشکل یا فردی که سابقه حضور در جریان اصولگرایی دارد اگر شرایط و مواضع خود را تغییر ندهد در این گروه باقی می ماند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016