یکشنبه 26 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدوي‌كني: اصولگرايان انقلاب را مثل گوشت قرباني تقسيم نكنند، ایسنا

رييس مجلس خبرگان با بيان اين‌كه «كار اجتماعي نياز به تقواي اجتماعي دارد» گفت: اگر ما بخواهيم يك نظام اسلامي جمعي داشته باشيم بايد بتوانيم با تقوا به رعايت صلاحيت‌ها، حدود قوانين، شخصيت‌ها و احترام به افراد پرداخته و كرامت انسان‌ها را حفظ كنيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ‌آيت‌الله محمدرضا مهدوي‌كني در حاشيه هفتمين همايش دكترين مهدويت در جمع خبرنگاران، بااشاره به اهداف برگزاري چنين همايش‌هايي، گفت: هدف نهايي اين‌گونه همايش‌ها اين است كه جامعه ما همواره متذكر مساله مهدويت باشد و كساني كه در اين مسير فداكاري مي‌كنند تقدير شوند.

وي در پاسخ به سوالي درباره ضرورت رعايت تقواي جمعي با توجه به انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي و راهكارها و نقش نهادهاي حوزوي در اين زمينه گفت: كار اجتماعي نياز به تقواي اجتماعي دارد و اگر ما بخواهيم يك نظام اسلامي جمعي داشته باشيم بايد بتوانيم با تقوا به رعايت صلاحيت‌ها، حدود قوانين، شخصيت‌ها و احترام به افراد پرداخته و نيز كرامت انسان‌ها را حفظ كنيم و بايد دانست كه اگر تنها اين مهم در عرصه فردي باشد اهداف محقق نشده و نمي‌توان يك نظام را تشكيل داد.

وي ادامه داد: بر اساس سخن مقام معظم رهبري نيز، كساني كه مدعي طرفداري از نظام هستند بايد با تقوا دست به دست يكديگر دهند تا بتوانيم نظام را تقويت كنيم.

رييس مجلس خبرگان در پاسخ به اين سوال كه راهكارهاي تحقق تقواي جمعي چيست؟ گفت: كساني كه معتقد به اين نظام هستند بايد همه گذشت داشته باشند و مسائل شخصي و گروهي را كنار بگذارند.

وي در پاسخ به اين سوال ايسنا كه آيا مكانيزم گروه 5+6 همان مكانيزم گروه 7+8 است، گفت: بناست كه همين‌طور باشد، البته اگر بشود، ولي فعلا در مقدمه است.

وي همچنين در مورد احتمال ارائه ليست واحد از سوي اصولگرايان در انتخابات آتي مجلس، گفت: هنوز معلوم نيست، البته نظر ما اين است كه همه با هم كمك كنند و شاخص‌ها را به عنوان معيار در اين زمينه قرار دهند و سهم‌خواهي نكرده و انقلاب را مثل گوشت قرباني تقسيم نكنند و در اين زمينه انتخاب صلاحيت‌ها را مدنظر قرار دهند، زيرا اين‌گونه است كه ديگر دعوايي صورت نمي‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدوي‌كني در ارزيابي خود از اصولگرايان منتقد، گفت: ما با آن‌ها موافقيم به شرط اين‌كه طرفدار شاخص‌ها باشند و آن‌هايي كه انتقاد مي‌كنند نبايد در مساله انتخابات بر مبناي انتقاد حركت كنند و در اين زمينه بايد به شاخص‌ها توجه كنند.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد تاثير افزايش تعداد نمايندگان در جهت ايجاد راهكارهاي پيش روي كشور، گفت: من خيلي به آن اعتقاد ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016