پنجشنبه 30 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشکيل پليس خانواده برای مقابله با طلاق، مهر

به‌کارگيری پليس خانواده در هنگام بروز مشکلات و دعواهای خانوادگی ،عملياتی شدن طرح جامع نظام خانواده از ماه آينده، تعهد بنياد تعاون برای ايجاد اشتغال برای ۱۰۰هزار زن ايرانی و امکان حضور بانوان در عرصه دريانوردی از مهمترين اخبار حوزه زنان در اين هفته بود.
در هفته ای که گذشت اخبار و رويدادهای مختلفی در حوزه زنان رخ داد که به چکيده ای از مهمترين آنها اشاره می کنيم.

کاهش نيم درصد آمار طلاق در کشور

شهين کربلايی مدير امور بين الملل مرکز امور زنان و خانواده گفت: به دنبال بررسی های انجام شده و فعاليت هايی که در زمينه تحکيم بنيان خانواده انجام شده است، شاهد کاهش نيم درصدی آمار رو به افزايش طلاق در کشور هستيم.

آموزش مهارت‌ زندگی از دبستان تا سربازخانه

اين هفته مريم مجتهدزاده، مشاور رئيس‌جمهور در امور بانوان از تدوين سياست‌های کاهش طلاق و تحکيم بنيان خانواده با ۵ محور اصلی خبرداد و گفت: بهبود وضعيت معيشتی خانواده و آموزش مهارت‌ زندگی از دبستان تا سربازخانه از محورهای اصلی اين سند است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به‌کارگيری پليس خانواده و مبارزه قاطعانه با خشونت در خانه

روش اجرای سياست ارتقای نظام حقوقی، اخلاقی، ‌تربيتی و فرهنگی خانواده مبتنی بر اصول ايرانی و اسلامی يکی از پنج محور اصلی سياست‌های کاهش طلاق و تحکيم بنيان خانواده است که مشاور رئيس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص ساز و کار اجرايی آن گفت: اصلاح و تکميل قانون حمايت از خانواده و کنترل طلاق، به‌کارگيری پليس ويژه خانواده به منظور مداخله کارشناسی و علمی و پيشگيری و مبارزه قاطعانه با خشونت در خانواده از طريق وضع قوانين خاص، سياست‌های اجرايی اين روش است.

تعهد بنياد تعاون برای ايجاد اشتغال برای صد هزار زن ايرانی

اعظم درويش خضری مشاور امور بانوان وزارت تعاون گفت: بنياد تعاون و توسعه کارآفرينی متعهد شده تا در سال جاری برای ۱۰۰ هزار نفر با اولويت زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ التحصيل دانشگاهی شغل ايجاد کند. بيشترين حضور زنان در تعاونيهای بخش خدمات و کشاورزی و همچنين کمترين حضور آنها نيز در بخش صنعت و معدن است.

معرفی مشاغل خطرناک برای بانوان

مقامات قضايی می‌گويند زنان فروشنده، منشی و ويزيتور بيشتر در معرض آسيب هستند. به گفته معاون پيشگيری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، در خصوص هويت و گزينش بعضی از فروشندگان خانم آنچنان تحقيقی انجام نمی‌گيرد و زمينه برای آسيبشان فراهم می‌شود.

سيد امير مرتضوی با بيان اينکه دختران فراری به دليل نداشتن مکان مورد سوءاستفاده بيشتری قرار می گيرند، توضيح داد: زنانی که به عنوان فروشنده و يا منشی و ويزيتور در شرکت‌ها فعاليت می‌کنند، بيشتر در معرض آسيب هستند و در اين ميان، دختران فراری چون مکانی ندارند،‌ مورد سوء استفاده قرار می‌گيرند.

امکان حضور زنان در دريانوردی وجود دارد

سيد عطاالله صدر مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردی از امکان حضور زنان در عرصه دريانوری خبر داده اما تاکيد کرده هنوز ساز و کار اين ورود از سوی سازمان های مرتبط فراهم نشده است .

وی با بيان اين که درگذشته به دليل شرايط سخت کاری در دريانوردی از زنها استفاده نمی شده است گفت : اما اکنون با شناورهای مدرن امکان حضور زنان در دريانوردی وجود دارد؛ بنابراين اين سازمان مخالفتی با حضور زنان ندارد اما بايد سازو کار آن از سوی سازمانهای مرتبط با کشتيرانی فراهم شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016