یکشنبه 2 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از فعالان ملی مذهبی درباره پیگیری پرونده هاله سحابی و هدی صابر

چهل روز از درگذشت عزت ایران مهندس عزت الله سحابی و شهادت فرزندان او هاله سحابی و هدی صابر گذشت. ما هنوز زیر بار سنگین ضایعه فقدان مهندس سحابی رهرو راه مصدق ، طالقانی، شریعتی و بازرگان ، شهادت هاله سحابی فرزند قرآن و شعر و صلح و فاجعۀ از دست دادن هدی صابر مبارز نستوه و خستگی ناپذیر در غم و اندوه و ماتم هستیم. در چهل روز گذشته در حالی که در حسرت از دست دادن این سرمایه های ملی سوگوار بودیم متاسفانه امکان و فرصت آن را ندادند تا در غم از دست دادن مهندس سحابی و فرزندان او سوگواری جمعی کنیم. هنوز برای ما روشن نیست که چرا تشییع و مجالس ختم بزرگداشت این عزیزان باید امری امنیتی قلمداد شود تا از خانواده و دوستان آنان حق سوگواری سلب گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تأکید بر استقلال و تمامیت ارضی، تقدم منافع ملی بر مصالح فردی و گروهی، حق حاکمیت ملی، توسعه درون زا، آزادی اندیشه و بیان،و... فقط بخشی از اصول و مبانی بود که مهندس سحابی در اندیشه و رفتار بر آنها اصرار می ورزید و راه برون رفت ایران از بحران را تعهد و وفاداری به آنها می دانست.

ارزش های والایی که هاله سحابی مروج آنها بود نوید ایرانی آزاد، آباد و به دور از هر گونه تبعیض را می داد. او به ایران عشق می ورزید و با قرآن مأنوس بود. کم ادعا و پر کار بود و با وجود استقلال در اندیشه و عمل فرزند خلف برای پدر بزرگوارش بود.

تششعات روح دین مدار و ایران محور هدی صابر همه اطرافیانش را شیفته او می کرد. پیوند بین زندگی و مبارزه سیاسی از او جستجوگری همه جانبه و مبارزی آرمان خواه ساخته بود. در هر کجا حتی زندان به دنبال بسط آگاهی و آموزش بود و آنچنان صادقانه تلاش و مبارزه می کرد که تحسین همه حتی مخالفان و آنان که او را به بند کشیده بودند را نیز بر می انگیخت.

امضا کنندگان این بیانیه ضمن تأکید مجدد بر ضرورت پیگیری پرونده هاله سحابی و هدی صابر از همه افراد، گروه ها و احزابی که در این مدت با صدور اطلاعیه، و مراجعه به خانواده این عزیزان، ابراز همدردی کردند ، تشکر و قدردانی می کند و با امید به آینده ای که مهندس سحابی و فرزندانش برای ایران فردا ترسیم می کردند بر پایداری و مقاومت برای استمرار راه آنان پای می فشارد.

محمد بسته نگار، حبیب الله پیمان، بهمن رضاخانی، تقی رحمانی، حسین رفیعی، رضا رییسی طوسی، حسین شاه حسینی، اعظم طالقانی، محمود عمرانی، نظام الدین قهاری، فاطمه گوارایی، مرضیه مرتاضی لنگرودی، محمد محمدی اردهالی، وحید میرزاده، سعید مدنی، محمود نکوروح


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016