چهارشنبه 29 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای اخراج هاله سحابی از دانشگاه و سفر به پاريس، سايت ۲۴

فرهنگی - عزت‌الله سحابی، در بخشی از خاطرات خود از سال ۱۳۵۷ به نکات جالبی درباره دخترش اشاره کرده است.

به گزارش «۲۴»، سحابی در اين خاطرات نوشته است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«در بحبوحه انقلاب، دخترم که سال دوم دانشکده بود به بهانه فعاليت برای اعتصابات از دانشگاه اخراج شد و اميدی هم برای ورودش به دانشگاه در آينده به چشم نمی‌خورد، از سوی ديگر در سن و سالی بود که هر روز در پی فعاليتی به بيرون و تظاهرات خيابانی می‌رفت و اين نگرانی شديدی برای خانواده ايجاد کرده بود. از آنجايی که من هم در زندان بودم و مستقيما کمکی نمی‌کردم، همسرم با مشورت پدرم تصميم گرفتند او را برای تحصيل به فرانسه بفرستند. اين سفر هم که برای او مشکلاتی داشت بالاخره جور شد و رفت. دو روز بعد از سفر او به فرانسه، آقای خمينی به دنبال ماجرايی که در عراق و مرز کويت و موانع پليسی کشورهای عربی برايش بوجود آوردند، به پاريس رفتند. هاله هم درس و دانشگاه را رها کرد و به منزل ايشان رفت و همان جا مشغول شد...»

هاله سحابی بعد از انقلاب به ايران آمد و در دانشگاه تهران، رشته فيزيک را ادامه داد، او به سه زبان انگليسی، فرانسه و عربی مسلط بود.

به گزارش «۲۴» علاقه سحابی به قرآن پژوهی باعث شد، او کتاب «احد (قله بحران، قله مديريت)» را سال ۸۴ از سوی نشر صمديه وارد بازار نشر کند، اين کتاب که با همراهی لطف الله ميثمی منتشر شده، در واقع به دنبال تشريح مديريت بحرانی است که در جنگ احد از سوی پيامبر اعظم(ص) عرضه شد؛ جنگی که با حضور پيامبر(ص) به شکست انجاميد اما يک ضربه عبرت آموز در تاريخ اسلام محسوب می‌شود.

بنابراين گزارش، کتاب احد، تصويرسازی‌هايی هم دارد که گويا کار خود هاله سحابی است.

هاله سحابی متولد ۱۳۳۴ بود و چندی پيش پس از فوت پدر، از دنيا رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016