یکشنبه 16 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رؤسای دانشگاه‌ها: اعلام خبر پذيرش دانشجو به‌صورت تک‌جنسيتی جوسازی رسانه‌‌ای است، فارس

خبرگزاری فارس: به‌رغم اعلام تعدادی از رسانه‌ها مبنی بر پذيرش دانشجو به‌صورت تک‌جنسيتی در دانشگاه‌های محقق اردبيلی، اصفهان و زابل رؤسای اين دانشگاه‌ها تأکيد کردند که اعلام اين خبر جوّسازی رسانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مسعود گنجی رئيس دانشگاه محقق اردبيلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تأکيد براينکه پذيرش دانشجو به صورت تک‌جنسيتی در دانشگاه محقق اردبيلی صورت نپذيرفته است، گفت: اعلام شده که اين دانشگاه در رشته‌های روان‌شناسی و ادبيات فارسی فقط دانشجوی زن پذيرش می‌کند در حالی که اين‌طور نيست.

وی گفت: در دفترچه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۹۰ آمده است که ۴۰ نفر در رشته روان‌شناسی با کد ۱۳۳۵ پذيرش می‌شوند که از اين تعداد ۲۰ نفر خانم و ۲۰ نفر آقا هستند، ۳۰ نفر در رشته روان‌شناسی عمومی با کد ۱۳۳۶ پذيرش می‌شوند که از اين تعداد ۱۵ نفر خانم و ۱۵ نفر آقا هستند، در رشته ادبيات فارسی نيز ۴۰ نفر پذيرش می‌شوند که از اين تعداد ۲۰ نفر خانم و ۲۰ نفر آقا هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس دانشگاه محقق اردبيلی گفت: امسال در دانشگاه محقق اردبيلی در دوره کاردانی روزانه ۱۱۰ نفر، در دوره کاردانی شبانه ۱۸۰ نفر، در دوره کارشناسی روزانه هزار و ۲۳۰ نفر و در دوره کارشناسی شبانه ۸۱۰ نفر پذيرش می‌شوند.

وی تأکيد کرد که اعلام اخباری همچون پذيرش دانشجوی تک‌جنسيتی در دانشگاه‌های کشور فقط جوّسازی است و صحت ندارد.

* دانشگاه اصفهان طبق روال طبيعی و سابق عمل کرده است

محمدحسين رامشت رئيس دانشگاه اصفهان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس نيز با تأکيد براينکه پذيرش دانشجو در سال جاری براساس اطلاعات سال‌های گذشته صورت پذيرفته است، گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از دانشجويان دانشگاه اصفهان دختر هستند.

وی گفت: دانشگاه اصفهان امسال به صورت طبيعی عمل کرده است، اين دانشگاه در تعدادی از رشته‌ها فقط يک دانشجوی دختر يا فقط يک دانشجوی پسر دارد، مثلاً رشته‌های مهندسی اين دانشگاه داوطلب خانم ندارد و به نوعی اين رشته‌ها طی سال‌های گذشته پسرانه شده است و اين در حالی است که در رشته‌هايی مانند الهيات از ۱۰۰ دانشجو ۹۹ نفر دختر هستند.

رئيس دانشگاه اصفهان افزود: در حال حاضر در رشته نقشه‌برداری فقط يک دانشجوی دختر تحصيل می‌کند و ساير دانشجويان پسر هستند، برهمين اساس دانشگاه امسال به طور طبيعی به رشته‌های تحصيلی ظرفيت داده است.

وی گفت:‌ امسال دانشگاه اصفهان بيش از هزار و ۱۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی پذيرش می‌کند.

* تفکيک جنسيتی صحت ندارد، پسرها بهمن‌ماه پذيرش می‌شوند

محمود اوکاتی صادق رئيس دانشگاه زابل نيز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بيان اينکه پذيرش دانشجو به صورت تک‌جنسيتی در دانشگاه زابل صحت ندارد، گفت: پذيرش دانشجو در رشته‌های مختلف اين دانشگاه در ۲ جنس زن و مرد صورت می‌پذيرد.

وی گفت: امسال با توجه به کمبود خوابگاه برای دانشجويان پسر، پذيرش اين دانشجويان در بهمن‌ماه صورت می‌پذيرد و پذيرش دانشجويان دختر با توجه به امکانات گسترده‌تری که وجود دارد در مهرماه صورت می‌پذيرد.

رئيس دانشگاه زابل درباره تعداد پذيرش دانشجو در اين دانشگاه در سال جاری گفت: امسال دانشگاه زابل بيش از ۲ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی پذيرش می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016