شنبه 22 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی در گفتگو با مهر: کاردار انگلیس دچار اختلال حواس شده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در انگلیس دموکراسی و حقوق بشر وجود ندارد، گفت: اخیرا دولت انگلیس برای سرکوب مردم خود به دنبال استفاده از ارتش است درحالیکه ارتش برای حفظ و حراست از تمامیت ارضی کشور است نه سرکوب مردم.

علاء الدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برخورد دولت انگلیس با معترضان اظهار داشت: اقدامات پلیس انگلیس نشان داد که در انگلستان نه دموکراسی وجود دارد و نه رعایت حقوق بشر.

وی اضافه کرد: در انگلیس عده ای بدلائل نابسامانی های اجتماعی اعتراض کردند و در خیابانها تجمع کرده اند و دولتمردان آنها بجای اینکه سخنان این افراد را بشنوند اقدام به سرکوب وحشیانه هم وطنان خود می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به رویکرد انگلیس در فتنه 88 اشاره کرد و افزود: انگلیس که یکی از کشورهای مدعی دموکراسی است، در فتنه 88 نقش تحریک کننده داشت بطوریکه از رسانه ای مثل "بی.بی.سی" بیشترین استفاده را برای تحریک مردم کشورمان برد.

وی اضافه کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 انگلیس تبلیغات گسترده ای را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می داد و افرادی را که در تهران ایجاد آشوب و نا امنی می کردند به عنوان معترض سیاسی قلمداد کردند، ولی امروز از بدترین روشها برای سرکوب مردم خود استفاده می کند.

بروجردی با بیان اینکه انگلیس در این آزمون مهم در پیش چشم جهانیان نمره منفی گرفت، گفت: اخیرا دولت انگلیس برای سرکوب مردم خود بدنبال استفاده از ارتش است درحالیکه ارتش برای حفظ و حراست از تمامیت ارضی کشور است نه سرکوب مردم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنین در خصوص اظهارات اخیر کاردار سفارت انگلستان در تهران مبنی بر حاکم بودن آرامش در انگلستان و دعوت از ایرانیان برای سفر به این کشور، گفت: تصور می کنم کاردار انگلستان دچار اختلال حواس شده است چون وضعیت در انگلستان به گونه ای است که روزانه صدها نفر کشته و زخمی می شوند و این حوادث از طریق رسانه ها به سراسر جهان مخابره می شود لذا افکار عمومی باید قضاوت کنند که در انگلستان امنیت حاکم است یا نه.

گفتنی است، "جین ماریوت" کاردار سفارت انگلستان در تهران در مطلبی با عنوان "نظم و بازدیدکنندگان"، از شهروندان ایرانی درخواست کرده است که سفر احتمالی خود را به انگلستان را لغو نکنند و با خیال راحت به انگلستان بروند و تعطیلات تابستانی خود را در آنجا بگذرانند یا به امورات رایج خود در این کشور رسیدگی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016