یکشنبه 23 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: بايد رقم بيكاري در كشور به صفر برسد، ایرنا

احمدی نژاد با تاكيد بر اين كه بايد كارهاي بزرگ در كشور انجام شود، گفت: بايد تلاش كنيم تا رقم بيكاري در كشور به صفر برسد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، 'محمود احمدي نژاد' روز يكشنبه در مراسم معارفه 'عبدالرضا شيخ‌الاسلامي' به عنوان وزير وزارتخانه جديدالتاسيس تعاون، كار و رفاه اجتماعي عزم دولت در راستاي ايجاد سالانه 2.5 ميليون شغل در سال جاري و سال آينده را يادآور شد.
وي به موفقيت به دست آمده در نهضت اشتغالزايي در سال گذشته تاكيد كرد و اظهار داشت: در سال گذشته توانستيم يك ميليون و 600 هزار شغل در كشور ايجاد كنيم و ايجاد 2.5 ميليون شغل هم شدني است.

وی اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را در زمره كارهاي بسيار بزرگ انجام شده در كشور دانست و افزود: برخي مي‌گفتند نمي‌توان اين كار را انجام داد اما امروز شاهد هستيم كه اين كار با موفقيت انجام شده است و بنابراين مي‌توان كارهاي بزرگ ديگري نيز در كشور انجام داد.

احمدي نژاد با نقد عملكرد برخي افراد در دوره اي از كشور در سال‌هاي گذشته گفت: متاسفم كه در دوره اي عده اي در كشور نه خودشان را و نه ملت ايران را باور كردند و فكر مي‌كردند كه نمي‌توان كارهاي بزرگ در كشور انجام شود.

وي افزود: حتي در دوره‌اي از كشور در سال‌هاي گذشته، دستورات استعماري كنترل جمعيت را آوردند و به زور به ملت ايران تحميل كردند.
احمدی نژاد در ادامه با طرح اين سوال كه چرا نمي‌شود كارهاي بزرگ در كشور انجام داد؟ يادآور شد: حتي كويرهاي ايران هم اقيانوس‌هاي بيكران است و بايد دست به دست هم بدهيم و با ايجاد 2.5 ميليون شغل، يك ركورد تازه در كشور ثبت كنيم و البته براي انجام اين كار بايد كار عالمانه و هم افزا انجام دهيم.
احمدي نژاد تصريح كرد: هر كار و هر حركتي كه ملت ايران را از كار عالمانه و هم افزا دور كند، يك اقدام خائنانه است.

وي با بيان اين كه از ادغام سه وزارتخانه كار و امور اجتماعي، تعاون و رفاه و تامين اجتماعي يك وزارتخانه تشكيل شده و همه آنها به يك خانواده تبديل شده اند، تاكيد كرد كه در اين وزارتخانه جديد حتي كوچك‌ترين فرصت‌ها هم نبايد به هدر برود.

رييس قوه مجريه همچنين با بيان اين كه اخيرا چند وزارتخانه در كشور در هم ادغام شده و خللي هم در كارها ايجاد نشده است خطاب به مديران و مسوولان وزارتخانه جديد التاسيس گفت: به گونه اي اين وزارتخانه (وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي) را به صورت وزارتخانه الگو مديريت كنيد و بسازيد كه بتوان حتي چند وزارتخانه ديگر را هم در اين وزارتخانه ادغام كرد.

قحطي سومالي، نشانه ننگ مدعيان مديريت دنيا است

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اهميت و كرامت انسان اظهار داشت: همه عالم خلق شده كه انسان خلق شود و انسان است كه به هستي ارزش مي دهد و همه هستي را خداوند در خدمت انسان قرار داده است.

وي، تعالي انسان را در كرامت او دانست و گفت: عدالت رمز عمران و آباداني زمين و كرامت انسان است و تا عدالت برپا نشود جهان آباد نخواهد شد.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به وضعيت فقر و گرسنگي در جهان امروز پرداخت و گفت: گزارش هاي رسمي حاكي از آن است كه بيش از سه ميليارد فقير در جهان وجود دارد كه در اين ميان، بيش از يك ميليارد و 200 ميليون انسان در جهان در فقر شديد به سر مي برد و اين بيانگر آن است كه جهان با وجود ادعاي برخي كساني كه مدعي مديريت جهان هستند آباد نشده است.

احمدي نژاد با بيان اين كه براي احياي كرامت انسان تلاش و مجاهدت هاي فراواني شده است، از كساني كه به خاطر اهداف شخصي و به قدرت رسيدن خود ارزش و كرامت انسان را زير پا مي گذارند به شدت انتقاد كرد و اظهار داشت: برخي براي اين كه در انتخابات راي بياورند، تصميم مي گيرند چندين كشور را له كنند و صدها هزار انسان را بكشند.

وي ادامه داد:‌سرمايه داران براي اين كه جيب هاي خود را پر كنند تصميم مي گيرند ذخاير ملت ها را غارت كنند.

او درمورد قحطي سومالي كه ميليون‌ها انسان با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند، گفت: تصاويري كه اين روزها از سومالي نشان داده مي شود، نشانه ننگ مدعيان مديريت دنيا است.
احمدي نژاد افزود: انسان‌هاي زيادي در جهان هستند كه از حداقل ها و كمترين امكانات زندگي بي بهره هستند و زماني هم كه انسان از حداقل‌ها برخوردار نباشد، طعم كرامت را نخواهد چشيد.

در ابتداي راه تحقق عدالت هستيم

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش عدالت را ضامن آباداني زمين و احياي كرامت انسان دانست و گفت: ماموريت ثابت همه انبياء الهي پس از دعوت به توحيد، برپايي عدالت است و برپايي عدالت ضامن دوام توحيد است و به همين دليل است كه پيامبر اسلام (ص) فرموده است ممكن است كه مديريت در جهان با كفر دوام بياورد اما با ظلم هرگز پايدار نخواهد بود.

وي مفهوم عدالت را ايجاد فرصت براي شكوفايي استعداد انسان‌ها و متعالي شدن آنان دانست و گفت: تلاش براي اجراي عدالت، بزرگترين، زيباترين و متعالي ترين اقدام انساني است و اين يك ماموريت مستمر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد با تاكيد بر اين كه افرادي كه دغدغه معيشت دارند، هرگز فرصت نخواهند يافت تا طعم كرامت را بچشند، گفت: در شرايطي كه عدالت وجود نداشته باشد ديگر هيچ انگيزه اي براي افراد باقي نخواهد ماند تا استعدادهاي خود را پيدا كنند و آن را شكوفا سازند.

او اقدامات اخير دولت از جمله اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها، توزيع سهام عدالت و افزايش حقوق كارمندان و بازنشستگان را گام هايي بزرگ توصيف كرد و يادآور شد كه نمي توان گفت با انجام اين كارها عدالت واقعي تحقق يافته است بلكه ما هنوز در ابتداي راه تحقق عدالت هستيم.

وي ادامه داد: بحث عدالت بسيار گسترده است و در تمام جلسات و سخنراني ها بايد درباره آن صحبت شود تا بر اهميت و ضرورت آن تاكيد شود.

رييس دولت دهم خاطرنشان كرد: عدالت را فردي مي تواند برپا كند كه در دوران خود به عدالت رسيده باشد و انساني كامل باشد؛ هرچقدر ما به انسان كامل نزديك تر باشيم به همان اندازه مي توانيم عدالت را برپا كنيم.

سيستم اداري كنوني، مانع اصلي اجراي عدالت

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: وزارتخانه جديد تعاون، كار و رفاه اجتماعي از وزارتخانه هايي است كه نقش بسيار مهمي در برپايي عدالت دارد.

وي در عين حال سيستم اداري امروز كشور را از موانع اصلي اجراي عدالت خواند و افزود: بايد اصلاحاتي در ساختار سيستم اداري امروز كشور ما انجام شود.

او همچنين با يادآوري اهميت ايجاد برخي اصلاحات و تغيير نگاه ها در بخش تامين اجتماعي گفت: بخش تامين اجتماعي امانت حقوق بگيران و بازنشستگان كشور است و بايد به خوبي از آن نگهداري شود.

احمدي نژاد بر ضرورت گسترش بيمه در كشور تاكيد كرد و اظهار داشت كه بايد به سمتي حركت كنيم تا همه مردم كشور تحت پوشش بيمه قرار گيرند.

وي همچنين با طرح بهداشت خانواده و اجراي موفق اين طرح در روستاهاي كشور اشاره كرد و گفت كه مي توان اين طرح را در شهرها نيز اجرا كرد.

كشور را با 10 وزارتخانه هم مي توان اداره كرد

رييس جمهوري با تاكيد بر كوچك سازي دولت گفت: حتي كشور را با 10 وزارتخانه هم مي توان اداره كرد و وزارتخانه هاي جديد بايد به يك ساختار چابك و مردمي تبديل شوند.

احمدي نژاد در پايان مراسم معارفه عبدالرضا شيخ الاسلامي به عنوان وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اهداي لوح تقدير به محمد عباسي و صادق محصولي از زحمات آنان در طول مدت تصدي دو وزارتخانه پيشين كار و امور اجتماعي و رفاه و تامين اجتماعي قدرداني كرد.

رييس قوه مجريه همچنين در اين مراسم، حكم آغاز به كار عبدالرضا شيخ الاسلامي به عنوان سكاندار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را به وي تقديم كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016