شنبه 29 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جبهه پايداری: جريان انحرافی در پی تکرار سناريوی توهين به مقدسات است، فارس


خبرگزاری فارس: جبهه پايداری انقلاب اسلامی ضمن تقبيح انتشار مطالب شبهه ناک مندرج در ويژه نامه خاتون روزنامه ايران، تاکيد کرد: فراتر از اهانت‌ها و مطالب انحرافی موجود در اين ويژه‌نامه، هدف اصلی اين جريان، ايجاد اغتشاش و جلوگيری از به ثمر رسيدن تلاش های خدمتگزاران دلسوز و حقيقی دولت و ديگر ارکان نظام در سال جهاد اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جبهه پايداری انقلاب اسلامی که اولين بيانيه خود را سه هفته قبل در همايش اعلام موجوديت منتشر کرده بود، در دومين بيانيه به تبيين موضع خود در قبال مسائل جاری اعم از اينکه اعضای جبهه پايداری چه کسانی هستند، پرداختن و ورود زودهنگام به مسائل انتخاباتی، وحدت، ويژه‌نامه روزنامه جريان انحرافی و روز قدس پرداخت.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:

«بسم الله الرحمن الرحيم
انَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيهِمْ وَلَا هُمْ يحْزَنُونَ (احقاف ۱۳)
امام خمينی (ره): در شب قدر، مسلمانان با شب زنده داری و مناجات خود از قيد بندگی غير خدای تعالی که شياطين جن و انس اند، رها شده و به عبوديت خداوند در می آيند و در روز قدس که آخرين روزهای شهرالله اعظم است سزاوار است که مسلمانان جهان از قيد اسارت و بردگی شياطين بزرگ و ابرقدرت ها رها شده و به قدرت لايزال الله بپيوندند و دست جنايتکاران تاريخ را از کشورهای مستضعفان قطع و رشته طمع آنان را بگسلانند. "صحيفه نور ج۱۵ ص۵۹"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ملت شريف مومن و بصير ايران اسلامی
انقلاب اسلامی ايران بيش از سه دهه راست قامت، با شکوه و عظمت خيره‌کننده در مقابل ديدگان جهانيان با طراوت تمام در جهت گسترش فرهنگ آرمانی توحيد و عدالت نقش‌آفرينی می‌کند و يکی از ثمرات روشن و غير قابل انکار آن موج بيداری و استکبار ستيزی ملل اسلامی در منطقه و ساير ملت‌ها در جهان است.
ملت شريف و هوشيار ايران با درک حساسيت‌های زمان در تمامی فراز و فرودهای حوادث ۳۳ ساله در حفظ شعارهای اصيل اين نهضت الهی که ميراث گرانبهای امام راحل (قدس سره) است، با مجاهدت‌های بی دريغ و بذل جان و مال از اين کيان بزرگ محافظت نموده است و با عقلانيت قابل تحسين از مرکز ثقل پايداری انقلاب که همان پايگاه ولايت عظما ی فقيه می‌باشد، پاسداری کرده و در فتنه‌ها و توطئه‌های پيچ در پيچ، با دشمن داخل و خارج به مقابله برخاسته و با استقامت و پايداری کم نظير خصم شيطان صفت را در همه‌ی مراحل تهاجم و توطئه زمين‌گير نموده است.

ملت رشيد ايران به اين معنا خوب توجه دارد که مبارزه با جهانخواران و ايادی داخلی آن به‌دليل نقشه های پيچيده و مزورانه‌ی آن‌ها، پيچيدگی خاص می‌خواهد و با سادگی به مصاف خصم دون نبايد رفت. فلذا سلاح موثر امروز ما در مبارزه حسب فرمايش ولی امر عزيزمان داشتن بصيرت و آگاهی از پيچيدگی اوضاع سياسی خارج و داخل است و دشمن هر روز با ترفند جديدی اين تقابل را آرايش می‌دهد.
گاهی اتفاق می‌افتد دشمن در مقابله با نظام، آرايش خود را با ترکيب خودی و غير خودی تنظيم می‌کند و با فريب افکار عمومی تحت عنوان دفاع از نظام و انقلاب ظاهر می‌شود.

گاهی ممکن است جريان انحرافی و فتنه در لباس خيرخواهی ظاهر شود. بايد هوشيار بود و پشت نقاب مصلحت نمايانه دشمن چهره واقعی او را نظاره کرد و با تبيين حقايق، پرده از فريبکاری‌ها و خدعه و نيرنگ‌های دشمن قسم خورده برانداخت.

امروز تبيين حقايق يک نگاه استراتژيک در مسايل است که رهبری عزيزمان بر آن تاکيد دارد. در شرايط کنونی، روشنگری و بيان عمق حوادث و مسائل از اهم ضروريات است و در اين خصوص هر چه گفته يا نوشته شود، امری حياتی جهت بقا و سلامت نظام و انقلاب به شمار می آيد.

مشاهده حضور هوشمندانه و با بصيرت زائدالوصف شما عزيزان در همايش ششم مرداد جبهه پايداری انقلاب اسلامی و استقبال بی‌نظير و پشتيبانی‌های گرم و صميمانه امت بصير و فهيم و ولايت‌مدار از سراسر کشور و تذکرات توام با هوشياری خيل عظيم حزب‌الله در جهت پرهيز از هرگونه معامله گری سياسی در آينده فعاليت اين جبهه را قدر می نهيم و ضمن تشکر از شما امت حزب الله و فقهای فرزانه که باحضور بزرگوارانه و ارسال پيام خود به همايش موجبات دلگرمی و اميد واری و سر افرازی اعضای جبهه پايداری را در سراسر کشور فراهم کردند، اعلام می داريم که بيانات حکيمانه وحمايت‌های بی دريغ آن سروران ارجمند موجب احساس هر چه بيشتر سنگينی بار مسوليت بر دوش‌مان شد لذا در جهت تبيين بيشتر مسايل موار د زير را به استحضار ملت شريف می رسانيم:
۱- جبهه پايداری انقلاب اسلامی تحت رهنمود و هدايت فقيهان وارسته جهت انسجام نيروهای اصيل و ولايی اعلام موجوديت نموده است و استمرار اين حرکت انشاءالله پايدار خواهد بود. فلذا اعلام می‌داريم جبهه پايداری انقلاب اسلامی در اصل به‌منظور پيشگيری از سرخوردگی و خروج از بلاتکليفی نيروهای اصيل انقلاب که تعهد بيشتری در پايبندی به اصول نظام و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری دارند، تشکيل شده است هرچند در فضای انتخابات هم روشنگری‌های خود را حسب وظيفه، با الهام از کلام نورانی رهبری عزيزمان خواهد داشت.

۲- از آنجايی‌که شکل گيری اين جبهه با نگاه غيرحزبی بوده و فلذا اعضای آن را تمامی عزيزانی تشکيل می دهند که در سراسر کشور پايبند بر شعارهای اصيل اعلام شده مبتنی بر شاخص‌های مکتب امام هستندو در فتنه ۸۸ مشارکت نداشته و يا فتنه را همراهی نکرده و يا با سکوت خود به استمرار آن کمک ننموده و موضع شفاف در مقابل فتنه داشته و جزو خواص بی‌بصيرت مردود نباشند و نيز با جريان انحرافی همراهی و موافقت نداشته باشند و همچنين تابع احزاب باطلی چون جريان کارگزاران غرب زده و اصلاح‌طلبان دين ستيز نباشند.

۳- همچنانکه در بيانيه اول اعلام گرديد، گفتمان جبهه پايداری همان گفتمان امام و رهبری است و بر اصول مورد تأييد رهبری گرانقدر تأکيد دارد و به دنبال اصولگرايی حقيقی و راستين است و مطالبات آن، مطالبات امام، رهبری، شهدا و امت حزب الله است. فلذا نگاه حزبی و گروهی به اين جبهه دور از واقعيت است.

۴- اين جبهه پرداختن بيش از حد نياز و زودهنگام به مسئله انتخابات را مصلحت نمی‌داند و معتقد است نبايد فضای کشور را بيش از حد انتخاباتی کرد تا خدای ناکرده فضای خدمتگزاری تحت تأثير فعاليت‌های سياسی شود لکن حسب وظيفه در مقابل آرايش‌های سياسی با در نظر گرفتن صرفه و صلاح نظام به‌موقع اعلام نظر خواهد کرد. فلذا اهم امور از نظر اين جبهه مساله تبيين حقايق مورد نظر رهبری عزيز و انسجام بخشيدن به خيل عظيم نيروهای مخلص و دلداده به نظام و انقلاب می باشد.

۵- جبهه پايداری هر ندای حق طلبانه را با عمق جان گوش می‌کند و با تمسک به سلوک رهبر فرزانه، از اظهار نظرها و انتقادها و فريادهای حق جويانه آحاد امت حزب الله همچون ندای آن دانشجوی شجاع و بصير در محضر ولی فقيه استقبال می‌کند و معتقد است اين فريادها به منزله زنگ بيدار باشی است که به موقع به صدا در می آيد و همگان را دعوت به تامّل و دقت در جهت گيری ها می نمايد تا عنداللزوم در نگاه خود نسبت به مسائل مختلف سياسی و اجتماعی تجديد نظر نمايند و با بی توجهی نسبت به مسائل اصلی نظام و انقلاب، موجبات تضعيف انگيزه های انقلابی و اسلامی در عمق روح و جان حزب الله را فراهم نکنند و با پذيرش انتقادها و استماع تذکرات دلسوزانه اقشار مختلف به‌ويژه جوانان پر شور انقلابی، حضور موثر اين عناصر ارزشمند را در صحنه تقويت نمايند.

۶- اين جبهه شديداً به استراتژی وحدت امت معتقد است و بر آن پافشاری می‌کند و وحدت را رمز پيروزی می‌داند و وحدت را در بين امت تقويت می کند و انشقاق در صفوف ملت را موجب خسران و شکست می‌داند و هرگونه معامله بر سر منافع ملت را از عوامل شکست وحدت می شمارد و معتقد است ساز و کار وحدت را از رهبری بايد آموخت و اين امر ميسر نمی شود الا اينکه در سلوک سياسی خود تماما از رهبری گرانقدر تبعيت نماييم و رهنمودهای معظم له را در کليه کردارهای سياسی خود نصب العين خود قراردهيم.

۷- در حکومت اسلامی همه امور بر محور ولايت دارای معنی و اعتبار است و نظام اعتقادی شيعه بر اين اساس استوار است. هرفعاليتی و هر تفکری خارج از حوزه‌ی ولايت‌مداری باطل اعلام شده و ولايت‌مداری شاخص ارزشمندی است که ظهور آن در کردار انسان‌ها ميسر است، و ميزان ايمان هر کسی در عمل قابل اندازه‌گيری است چراکه در بيان ممکن است نفاق بر واقعيت عقايد افراد سايه افکند.

۸- هرچند روزهايی از انتشار ويژه نامه موهن خاتون گذشته است، اما از آنجا که به نظر می رسد جريان حاشيه ساز و منحرف، در پی تکرار متواتر اين سناريو با ابعاد گسترده تر و همراه با هتاکی به برخی ديگر از مقدسات است، ضمن تقبيح انتشار مطالب شبهه ناک مندرج در اين ويژه نامه، به اطلاع می‌رساند فراتر از اهانت ها و مطالب انحرافی موجود در آن، هدف اصلی اين جريان، ايجاد اغتشاش و جلوگيری از به ثمر رسيدن تلاش های خدمتگزاران دلسوز و حقيقی دولت و ديگر ارکان نظام در سال جهاد اقتصادی است.

ما معتقديم به ياری خداوند تبارک و تعالی، بی اعتنايی هوشمندانه به اين اقدامات در عين شناخت و تبيين منطقی مبانی انحرافی آن و تمرکز بر مسائل اصلی و پرهيز از مطالب فرعی در اين برهه از زمان، نقشه های تفرقه افکنانه اين جريان حاشيه ساز را نقش بر آب خواهد ساخت و بدان جهت که اين گروه حيات خود را تنها در پناه آشوب آفرينی می‌بيند، در پی آن است که فضای فکری جامعه را از توجه به مسائل اساسی جهان اسلام به ويژه در آستانه روز قدس منحرف گرداند.

از اين رو از همه برادران و خواهران مؤمن صميمانه استدعا داريم همه فريادهای بلند خود را در روز قدس بر سر مستکبران عالم به ويژه رژيم اشغالگر قدس و حاميان آمريکايی و اروپايی آن و مزدوران داخلی آنها که ننگ اقدامات متعفّن آنها در قدس سال ۱۳۸۸ پاک شدنی نيست، برآورند و حمايت هميشگی خود را از مسلمين به‌پا خواسته سراسر جهان به ويژه در کشورهای بحرين، يمن و مصر و فلسطين عزيز بار ديگر با صدای رسا به رخ جهانيان بکشانند.

روز قدس فرصت مغتنمی است تا بر پيمان خود در اطاعت از ولی امر مسلمين و عمل به دستورات وحدت بخش ايشان و بر انزجار هميشگی از فتنه گرانی که رژيم اشغالگر قدس به آنها دل بسته بود و آنها نيز بسان پياده نظام مستکبران شعارهای راديو اسرائيل را تکرار کردند، پافشاری کنيم و با عنايت به فرمايشات مقام معظم رهبری ضمن هوشياری و آمادگی کامل، در مقابل تحرکات و نقشه های شوم استکبار جهانی و ايادی داخلی آنها يعنی جريان فتنه، مردانه و استواربايستيم.
با آرزوی قبولی طاعات و پيروزی نهايی مسلمين جهان
جبهه پايداری انقلاب اسلامی»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016