جمعه 4 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمي: رسانه‌ها و نخبگان از سياه‌نمايي مطلق و خلاف واقع نسبت به عملكرد دولت پرهيز كنند، ایرنا

احمد خاتمی با اشاره به آغاز هفته دولت، از نخبگان و رسانه‌ها خواست ضمن ديدن نقاط قوت عملكرد دولت و ارائه راه‌حل براي كاستي‌ها، به تعبير رهبر معظم انقلاب، از سياه‌نمايي مطلق، نادرست و خلاف واقع نسبت به عملكرد دولت پرهيز كنند.

به گزارش ايرنا، آيت‌الله سيد احمد خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با بيان اينكه در هفته دولت فرصتي فراهم شده تا قوه مجريه اقدامات و فعاليت‌هاي خود را به مردم گزارش دهد، افزود: در كنار ارائه گزارش پيشرفتها، كاستي‌ها و نارسايي‌ها نيز بايد برطرف شود.

وي هفته دولت را فرصت مناسبي براي ارزيابي واقع بينانه عملكرد دولت از سوي مردم و نخبگان دانست و گفت: مردم و نخبگان ضمن آنكه نقاط قوت و پيشرفت‌هاي انجام شده در بخش‌هاي مختلف را مي‌بينند، ضمن بيان كاستي‌ها و نارسايي‌ها، راه‌حل‌هايي براي رفع آن نيز ارائه دهند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان كرد: همانطور كه رسانه‌ها و نخبگان از سياه‌نمايي مطلق و خلاف واقع نسبت به عملكرد دولت بايد پرهيز كنند، بايد از سفيدنمايي مطلق و نادرست نيز نسبت به اقدامات انجام شده پرهيز شود.

خاتمي تصريح كرد: چنين برخوردي سبب مي‌شود افق روشني براي آينده كشور ترسيم شود.


بيداري اسلامي سنگر به سنگر در حال پيشروي است

وي به موضوع بيداري اسلامي در منطقه در كشورهاي ليبي، مصر، يمن و بحرين نيز اشاره كرد و گفت: انقلاب‌هاي رخ داده در منطقه يك پديده جديد و به واقع'بيداري اسلامي' در تاريخ است.
وي با بيان اينكه بيداري اسلامي اكنون سنگر به سنگر در حال پيشروي است، افزود: ديكتاتورها به نوبت در حال زيركشيده شدن از قدرت هستند و بيداري اسلامي رسوايي و افتضاح آنها را به جهانيان نشان داد.
خاتمي يكي از مهمترين موارد در 'بيداري اسلامي' رخ داده در منطقه را انگيزه‌هاي ديني و معنوي اين قيام‌ها برشمرد وگفت: فرياد الله‌اكبري كه در پيروزي اين قيامها سر داده مي‌شود و برپايي نماز جممه، بخوبي نشان از بيداري اسلامي در اين كشورهاست.

دو راه براي ديكتاورهاي منطقه

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينكه ديكتاتورهاي منطقه دو راه بيشتر ندارند، افزود: نخست آنكه آنها از مركب غرور پياده شده و با مردم خود همراه شوند و در نتيجه آبرومندانه از قدرت كنار بروند.

خاتمي راه ديگر براي ديكتاتورهاي منطقه را مقاومت در مقابل مردم خود و گلوله باران آنها دانست و گفت: همانند ديكتاتور ليبي كه با چنين روشي به مقابله با ملت خود پرداخت كه سرنوشتي جز ذلت و آوارگي به همراه ندارد.

وي با بيان اينكه مقاومت مردم ليبي جواب داد و اكنون ديكتاتور اين كشور روزهاي ننگين خود را سپري مي‌كند، افزود: ديكتاتور ليبي فردي بود كه غربي‌ها وي را به عنوان 'مرد تصميم‌گيرهاي غيرقابل پيش‌بيني' خطاب مي‌كردند.

وي يادآورشد: اين ديكتاتور در مدت 42 سال به غارت ثروت ملت ليبي پرداخت و با وجود ادعاي استكبارستيزي خود در مقابل دنياي استكبار بويژه آمريكا ذليلانه عمل كرد بطوري كه امكانات هسته‌اي خود را براي اينكه در مسند قدرت بماند و از فهرست حاميات تروريسم خارج شود، به آمريكا فرستاد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران از انقلابيون ليبي خواست بنحوي اقدام كنند كه اروپا و آمريكا انقلابشان را مصادر نكرده و ديكتاتور ديگري را بر آنها مسلط كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمي خاطرنشان كرد: مردم انقلابي ليبي بدانند كه راه نجات آنها ، اسلام و اعتماد به خداوند و وحدت است و با اين سرمايه مي‌توانند بدون نياز به مستكبران، كشورشان را كه از سوي قذافي و ناتو به ويرانه تبديل شده، بسازند.

وي افزود: ناتو نه به خطر نجات مردم انقلابي ليبي، بلكه براي تامين منافع سياسي و دنياي استكبار و كنترل قيام‌هاي منطقه در تونس و مصر و.. به صحنه آمد در حالي كه هدف آنها غارت منابع نفتي ليبي است.

وي بمباران موضع انقلابيون ليبي از سوي ناتو كه به اصلاح عنوان مي‌شد به اشتباه صورت گرفته را نشانه عملكرد منافقانه ناتو دانست و گفت: اگر مقاومت مردم ليبي نبود؛ كشورهاي غربي، حاضر بودند با ديكتاتور سابق بسازند و همچنان منافع و ثروت ليبي را غارت كنند.
خطيب نماز جمعه تهران از انقلابيون ليبي خواست از خون شهداي خود پاسداري كنند و نگذارند بار ديگر كشورشان به كام بيگانگان قرار گيرد.

قفس فرعون مصر در انتظار همه ديكتاتورهاي منطقه

وي با تاكيد بر اينكه قفسي كه با آن فرعون مصر را در خود كشيد، در انتظار همه ديكتاتورهاي منطقه است، افزود: يكي از پيام‌هاي صريح بيداري اسلامي اين است كه رژيم اشغالگر صهيونيستي خود را براي نابودي آماده كند زيرا نشانه‌‌هاي آن آشكار است.

خطيب نماز جمعه تهران با سخنان يكي از مقامات بلندپايه رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: اين مقام با توجه به اعتراض‌هاي صورت گرفته در سرزمين‌هاي اشغالي كه نشان دهنده اضمحلال و نابودي اين رژيم است، اظهار داشته كه اين رژيم از زمان تاسيس در بدترين شرايط قرار دارد.

وي در ادامه به اقدام مردم انقلابي مصر در به زير كشيدن پرچم رژيم صهيونيستي از سفارت آنها در مصر و قرار دادن پرچم فلسطين اشاره كرد و گفت: مصر كشوري است كه 20 سال متحد رژيم صهيونيستي بود و انرژي مورد نياز آنها را تامين مي‌كند اما امروز به كشوري در مقابل رژيم صهيونيستي تبديل شده است.

آيت الله خاتمي اظهار اميدواري كرد، همچنان كه عنايات الهي شامل حال مردم انقلابي ايران شد و پيروزي را براي آنها به همراه داشت، اين پيروزي براي ملت فلسطين در سرزمين‌هاي اشغالي نيز محقق شود.

تير تهاجم فرهنگي دشمنان به سنگ خورده است

خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود به حضور پرشور جوانان در شب هاي ليالي قدر اشاره كرد و گفت: در تهران حضور پرشور جوانان در شب هاي قدر نشان داد كه مردم ما خدايي بوده و عشق به خدا دارند و اين در درونشان نهادينه شده است.

خطيب نماز جمعه تهران خاطرنشان كرد: اين مساله نشان داد كه تير تهاجم فرهنگي دشمنان كه به سمت جوانان كشور است، به سنگ خورده است.

تشكر از ملت ايران به خاطر كمك به قحطي‌زدگان سومالي

خاتمي در ادامه از كمك‌هاي مردم نوع دوست ايران به قحطي‌زدگان سومالي تشكر كرد و اين اقدام را مايه سربلندي نظام اسلامي دانست.

وي با بيان اينكه پيام مردم سومالي اين بود كه هيچگاه اين كمكها را از ياد نخواهند برد، از مردم ايران خواست همچنان به كمك‌هاي ارزشمند خود ادامه دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016