دوشنبه 7 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو كميسيون فرهنگي مجلس: صدا و سيما با طرح نحوه اداره و نظارت بر اين سازمان مخالف است، ایرنا

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: مسوولان سازمان صدا و سيما با طرح يك فوريتي اداره و نظارت بر اين سازمان مخالف هستند.

'بهروز جعفري' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار داشت:مسوولان اين سازمان با محتواي پيش‌نويس طرح نظارت بر صدا و سيما كه كار نگارش آن از حدود دو سال پيش در كميسيون فرهنگي آغاز شده بود، موافقت دارند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس يادآورشد: اين پيش نويس با همكاري سازمان صدا و سيما و مركز پژوهش‌هاي مجلس تهيه شد و به دليل آنكه 35 تن از نمايندگان طرح اداره و نظارت بر صدا و سيما را به مجلس ارايه كردند، طرح كميسيون فرهنگي مطرح نشد.

نماينده مردم سميرم در مجلس به جلسه اخير كميسيون فرهنگي براي بررسي طرح اداره و نظارت بر صدا و سيما اشاره كرد و توضيح داد: در اين جلسه قائم مقام سازمان صدا و سيما به همراه معاون پارلماني اين سازمان حضور داشتند و مخالفت خود را با اين طرح يك فوريتي اعلام كردند.

به گفته جعفري، در اين جلسه از ' علي مطهري' طراح اصلي اين طرح يك فوريتي خواسته شد براي اينكه اين طرح در مجلس هشتم به نتيجه برسد،با امضا كنندگان اين طرح رايزني و موافقت آنان براي جايگزيني پيش‌نويس كميسيون فرهنگي با طرح اداره و نظارت بر صدا و سيما جلب شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو كميسيون فرهنگي مجلس افزود: مطهري نيز با پذيرش مطلب يادشده، قول داد نظر مساعد ديگر طراحان اين طرح جلب كند تا طرح اداره و نظارت بر صدا و سيما در مجلس هشتم به نتيجه برسد.
طرح يك فوريتي اداره و نظارت بر صدا و سيما كه امضاي 35 نماينده را دارد، با هدف به روز كردن قوانين مربوط اداره اين سازمان تهيه شد و در صورت تصويب نهايي در صحن علني مجلس، اداره سازمان صدا و سيما به صورت هيات امنايي انجام شود ضمن آنكه امكان راه‌اندازي شبكه‌هاي خصوصي راديويي و تلويزيوني نيز در آن ديده شده است.

به گفته جعفري در پيش‌نويس كميسيون فرهنگي مجلس براي اصلاح قوانين صدا و سيما موضوع راه اندازي شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني بخش خصوصي با مجوز صدا و سيما ديده نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016