شنبه 12 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفير ايران در سازمان ملل: رژيم صهيونيستي بايد وادار به صرف نظر از سلاح‌هاي هسته‌يي شود، ایسنا

معاون نمايندگي دائم ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد كه به مناسبت روز بين‌المللي مقابله با آزمايشات اتمي برگزار شده بود، ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران را در اين زمينه تشريح كرد.

به گزارش ایسنا، اسحاق آل حبيب در اين سخنراني تاكيد كرد: بعد از بمباران فاجعه‌آميز هيروشيما و ناكازاكي توسط آمريكا، حذف سلاح‌هاي هسته‌يي به يك خواسته جامعه بين‌المللي تبديل شده است. بر اين اساس در طول دهه گذشته چندين توافق‌نامه منطقه‌يي و بين‌المللي امضاء شده كه توافق‌نامه‌ها عمدتا درباره خلع سلاح و منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌يي، ايجاد مناطق عاري از سلاح‌هاي هسته‌يي و ممنوعيت آزمايشات اتمي بوده و هدف آن نيز آماده‌سازي همه زمينه‌هاي ضروري براي حذف كلي سلاح‌هاي هسته‌يي بوده است.

آل حبيب افزود: با وجود اين فعاليت‌ها، تحولات منفي مانند نپذيرفتن تعهدات بر اساس ماده شش NPT توسط دولت‌هاي دارنده سلاح‌هاي هسته‌يي، آينده اين هدف مهم را با مخاطره روبه‌رو كرده و با وجود هزاران سلاح ضدانساني تهديد بشريت ادامه دارد.

سفير و معاون نمايندگي تصريح كرد: اكثريت غالب اعضاي جامعه بين‌المللي قويا معتقدند كه تنها تضمين عليه تهديد و يا استفاده عمدي و يا تصادفي از سلاح‌هاي هسته‌يي، حذف كلي آن‌هاست.

معاون نمايندگي رژيم اسرائیل را رژيمي دانست كه با وجود دارا بودن سلاح‌هاي هسته‌يي، هنوز به NPT نپيوسته است و از اين رو بايد وادار به صرف نظر كردن از سلاح‌هاي هسته‌يي و رعايت مقررات از جمله NPT شود.

او اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از امضاء‌كنندگان CTBT معتقد است كه خلع سلاح هسته‌يي بايد در دستور كار جامعه بين‌المللي قرار گيرد و هر آزمايش هسته‌يي با هر انگيزه‌اي ممنوع شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پايان، وی توجهات را به فعاليت‌هاي هسته‌يي آمريكا جلب كرد و گفت: ما بايد روز16 ژوييه 1945 را به ياد داشته باشيم كه اولين آزمايش هسته‌يي در اين روز توسط كشوري انجام شد كه براي اولين‌بار از بمب‌هاي هسته‌يي استفاده كرد. اولين بمب هيدروژني و ساير انواع آن را آزمايش كرد. كشوري كه بيش‌ترين آزمايش هسته‌يي را انجام داده است و داراي بزرگ‌ترين زرادخانه هسته‌يي است و هنوز ميلياردها دلار را براي توسعه انواع جديد آزمايش‌هاي هسته‌يي و مدرنيزه كردن سلاح‌هاي هسته‌يي خود هزينه كرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016