دوشنبه 14 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در اعتراضات مردم ارومیه دو شهروند کشته و شماری نیز زخمی شده اند، کردپا

به گزارش کردپا در اعتراض به خشک شدن دریاچه ی ارومیه مردم این شهر دست به اعتراض زده اند. اعتراضی که منجر به درگیری میان نیروهای انتظامی و مردم شده و تا رسیدن این خبر دو نفر کشته و شماری نیز زخمی شده اند.

خبرنگار "کردپا" در ارومیه می گوید امروز 12 شهریور ماه، مردم ارومیه اعم از آذری، کرد و ارمنی در این اعتراضات شرکت دارند، و نیروی انتظامی برای متفرق نمودن مردم به گاز اشک آور و شلیک به معترضان متوسل شده است.

بنابر این خبر اعتراضات از خیابان طالقانی آغاز شده و نیروی انتظامی در محله ی بازار باش و زنجیر، رسالت، منتظری، وحدت، 17 شهریور، دروازه ی مهاباد، عطایی، امام و... با معترضان درگیر شده اند.
نیروهای حکومتی در خیایان های طالقانی و مطهری به سوی معترضین آتش گشوده اند.

خبرنگار ما از ارومیه می گوید صدای شلیک گلوله تمام شهر را درنوردیده و آمبولانس ها در حال بردن زخمی ها به بیمارستان های امام و آذربایجان هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هزاران نیروی امنیتی و نظامی مسلح و لباس شخصی در سطح شهر مستقر شده اند، و از بیم گسترش این اعتراضات و پیوستن مردم به معترضان همه ی خیابان های منتهی به خیابان های امام و عطایی را بسته اند.

شبکه ی موبایل و تلفن شهر ارومیه قطع، و اینترنت نیز بسیار کند شده است.

تا آماده سازی این خبر از آمار دقیق زخمی ها و مشخصات کشته شدگان هیچ اطلاعی در دست نیست.

شنبه ی گذشته ـ 6 شهریور ماه ـ نیز مردم ارومیه جهت اعتراض به خشکیدن دریاچه ی ارومیه دست به اعتراض زدند. که شمار زیادی منجمله تعدادی از فعالان فرهنگی و روزنامه نگار نیز دستگیر و سه تن هم کشته شدند.

این اعتراضات تبریز را نیز فرا گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016