شنبه 19 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلي: برخي کارهاي لاريجاني را قبول ندارم، ایسنا

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر در ظرفيت جامعه بود و باعث مشکل براي نظام نمي‌شد، انتقادهاي من خيلي بيشتر از وضع فعلي بود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) احمد توكلي در دوازدهمين دوره نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در دانشگاه شيراز، با تاکيد بر ويژگي‌هاي شخصيتي مقام معظم رهبري به عنوان عالم مسلط اسلام‌شناس و سياستمدار با تجربه گفت: بايد خودمان را همواره در معرض اشارات ايشان قرار دهيم تا با مباني فکري و نظري ايشان هم‌افق شويم.

وي، با بيان اين‌که «رهبري همواره مدافع انتقاد بوده است» گفت: اولا نبايد تنها به عيب‌ها و ضعف‌ها پرداخت؛ چراکه اين باعث ياس مي‌شود و ثانيا نبايد صرفا روي نکات مثبت مانور داد که اين نيز باعث خودشيفتگي مي‌شود و ضمنا هر دو عملکرد، توقف و سکون را به همراه خواهد داشت.

وي در همين راستا به نقد سياست‌هاي اقتصادي دولت پرداخت و در عين حال خاطرنشان کرد: دولت در مهار تورم انتظاري شش ماه ابتدايي سال، موفق بوده است.

رييس مرکز پژوهش‌هاي مجلس ادامه داد: اگر در ظرفيت جامعه بود و باعث مشکل براي نظام نمي‌شد، انتقادهاي من خيلي بيشتر از وضع فعلي بود. البته من طبق وظيفه ديني خودم چيزهايي رو که مي‌دانم مي‌گويم. نکات مثبت را گفتم که دولت در مهار تورم موفق بوده و اگر کينه‌ورزي يا به قول شما رابطه عاطفي‌اي با دولت داشتم اين‌گونه عمل نمي‌کردم. در مجلس هم سر قضيه خصوصي کردن بانک مرکزي اين من بودم که از نظر احمدي‌نژاد دفاع کردم و ديدم در اين مساله حق با اوست. مشي من مشي يک مسلمان انقلابي است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي درباره انتخاب رييس قبلي ديوان محاسبات كشور نيز گفت: آقاي رحيمي نامزد آقاي باهنر و عبداللهي بودند و نامزد بنده و بقيه دوستان، جناب آقاي دکتر رهبر بود. بين ما مصاف سختي در گرفت و نهايتا 13به 9 باختيم و آقاي رحيمي را رييس ديوان محاسبات کردند. رحيمي به وسيله کساني که بعدا با آقاي احمدي‌نژاد رابطه پيدا کردند به اين مقامات رسيد و همين گروه سنتي مجلس در انتخابات رياست مجلس هفتم با طرفداران دولت هماهنگ شدند و آقاي حدادعادل را از رياست انداختند. لاريجاني فاميل من است و قائم مقام من در زمان تصدي وزارت کار بود و در تمام دوران با او ارتباط داشته‌ام و دارم، الان هم کمکش مي‌کنم و به او انتقاد مي‌کنم ولي از نظر معدل‌گيري و در مجموع، حداد بهتر از لاريجاني بود.

وي افزود: بايد اصولگرايان بيآيند با حفظ موضع کنار هم بنشينند و وحدت داشته باشند و لازم نيست همه چيز همديگر را قبول داشته باشيم، من برخي کارهاي لاريجاني را قبول ندارم ولي با او همکاري مي‌کنم. ولي اين‌که عده‌اي در جبهه پايداري باشند و بگويند که موضع ما با شما يکي نيست، درست نيست؛ خودشان که اصلا راي نمي‌آورند و بخاطر فضاي ترديدي که ايجاد مي‌کنند بقيه اصولگرايان نيز راي نخواهند آورد. اگر اصولگرايان متحد شوند شايد در تهران راي بياورند. من دفاع مي‌کنم از وحدت اصولگرايان و دوست دارم که حسينيان و آقاتهراني دور يک ميز کنار باهنر و ساير اصولگرايان بنشينند.

اين نماينده مجلس ادامه داد: نبض مجلس دست من است و فرمان مجلس دستم نيست. مجلس بيمار است؛ تمايلات حوزه‌اي، تمايلات غيرملي و نگاه خرد در مجلس هست و علت‌هاي ساختاري مثل نبودن حزب دارد و علت‌هاي اخلاقي و نفساني هم دارد و همچنين قبيله‌گرايي‌هاي سياسي نيز در آن وجود دارد.

وي گفت: اين بحث نظارت هم در مجلس هفتم مطرح شد و مي‌گفتند که علني نکنيد؛ چراکه راي نمي‌آورد، اما در مجلس هشتم من از حدود 150 نفر امضاء گرفتم براي اين طرح و به آقاي رييس مجلس گفتم که امروز راي‌بگير، اگر الان راي نياورد بعدا هم راي نخواهد آورد، هرچه فاصله از بيانات آقا بيشتر شود بدتر است و اين‌ها فراموش مي‌کنند، زودتر راي گيري کنيد.

وي افزود: بعضي‌ها هستند که نمي‌خواهند بر آن‌ها نظارت شود و من اسناد فساد اداري و مالي‌شان را دارم که حتما آن‌ها را تحويل شوراي نگهبان مي‌دهم تا صلاحيت شرکت اين‌ها در انتخابات را شوراي نگهبان بررسي کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016