یکشنبه 20 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: توبه نصوح داشته باشند و در انتخابات شركت كنند، ایسنا

امام جمعه موقت تهران گفت: سياه نمائي و سفيد نمائي مطلق در مورد دولت را قبول ندارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، آيت‌الله سيداحمد خاتمي، عضو مجلس خبرگان در حاشيه نشست بصيرت كاركنان فرماندهي انتظامي استان فارس در شيراز، در ارزيابي عملكرد دولت دهم، به بيانات اخير مقام معظم رهبري اشاره كرد و ادامه داد: در رابطه با عملكرد دولت نظري جز نظر مقام معظم رهبري ندارم و البته نظر مقام معظم رهبري بر اين است كه دولتمردان را بايد در انجام خدمت به مردم كمك كرد و در عين حال هيچ گاه مقام معظم رهبري منعي از انتقاد سازنده نداشتند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه انتقاد سازنده مايه رشد دولت است، ابراز كرد: رهبري به دولت هم سفارش كردند كه بستر را براي نقد سازنده نخبگان فراهم كنند تا از رهگذر انتقادات سازنده راه صواب و درست روشن شود.

وي با بيان اين‌كه سياه نمائي و سفيد نمائي مطلق در مورد دولت را قبول ندارم، اظهار كرد: جمع بين سياه نمائي و سفيد نمايي قضاوت سازنده در مورد دولت است.

خاتمي در پاسخ به درخواست خبرنگاري در مورد بيان انتقاد سازنده در مورد دولت ابراز كرد: دولت تلاش كند خود حاشيه سازي نكند و از هوادارانش بخواهد براي دولت حاشيه سازي نكنند.

وي اظهار كرد: در سال جهاداقتصادي نبايد وقتي را كه قرار است صرف تلاش و توسعه كشور شود، با حاشيه سازي‌ها هدر داد.

عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: حاشيه سازي‌هاي برخي از حاميان دولت را به زيان دولت مي‌دانم.

وي در پاسخ به سئوال ديگري در مورد شكل گيري جبهه پايداري در آستانه انتخابات مجلس در طيف اصولگرايان گفت: فعلا بنا ندارم در مورد جبهه پايداري حرفي بزنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمي انتخابات را ميدان ابراز نظرات مخالف دانست و در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد احتمال حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت: انتخابات براي اين است كه اردوكشي‌هاي خياباني كنار گذاشته شود و البته حضور در انتخابات حق همه كساني است كه در نظام اسلامي زندگي مي‌كنند.

اين عضو مجلس خبرگان با بيان اين‌كه نظام اسلامي تك صدائي نيست، خاطرنشان كرد: نظام اسلامي با آغوش باز صداهاي مخالف را مي‌شنود و نظرات مفيد را به عرصه اجرائي در مي‌آورد.

وي اضافه كرد: حضور سلائق مختلف در انتخابات مايه نشاط است، اما با سهم خواهي و شرط گذاري‌ها مخالفيم.

اين فعال سياسي ادامه داد: اگر قرار بر سهم خواهي باشد، اين مردم هستند كه بايد با اصلاح طلبان شرط كنند.

وي با بيان اين‌كه در كشور حزبي به نام اصلاح طلبان نداريم، ابراز كرد: آن دسته از اصلاح طلبان كه اساس نظام، ولايت فقيه و خط امام مبتني بر تفسير رهبري را قبول دارند، مي‌توانند به صحنه انتخابات بيايند.

امام جمعه موقت تهران ابراز كرد: كساني كه ساختار شكن بوده و چند ماه اغتشاش كردند، بايد صادقانه از مردم عذرخواهي كنند، توبه نصوح داشته باشند و در آن صورت در انتخابات شركت كنند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضور حداكثري را سفارش مهم نشست اخير مجلس خبرگان رهبري دانست و افزود: آنچه مطلوب نظام است، اين‌كه مردم حضور حداكثري پاي صندوق راي داشته باشند و هم كانديداها و هم هواداران، نگاه راهبردي به وحدت داشته باشند.

خاتمي بر لزوم برگزاري انتخابات در شرايط قانوني و با رعايت دقيق قانون از سوي مجريان، ناظران، كانديداها و مردم تأكيد كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016