چهارشنبه 23 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلفت (هلند): نمايش فيلم "آواز آفتاب" ساخته ناصر صفاريان در دانشگاه دلفت، ۱۵ سپتامبر

«آواز آفتاب» نگاهی ست گذرا به ادبيات داستانی ايران. محمود دولت‌آبادی، علی‌اشرف درويشيان و جواد مجابی در اين فيلم حضور دارند. اين مستند را ناصر صفاريان، در سال ۱۳۸۱، به سفارش انتشارات کاروان ساخته است. «آواز آفتاب» روز پنج شنبه، ۲۴ شهريور ماه، در دانشگاه دلفت هلند به نمايش درمی آيد. صفاريان درباره اين فيلم که پس از سال ها نسخه ويديويی اش به بازار عرضه شده، چنين نظری دارد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«آواز آفتاب» براساس يک سفارش شکل گرفت. برای نمايش در يک مراسم ادبی- و برای تماشاگرانی دعوت شده به مراسم. زمان محدود فيلم، تنها فرصت چند اشاره باقی می گذاشت و چند نکته. تصميمی هم به روايت تاريخی و تحليلی نبود. زمان سفارش تا تحويل فيلم هم مجالی نمی داد به تفصيل. در محدوده سفارش، تلاشم اين بود که فضای- کلی- فيلم به نگاهم نزديک باشد و تنها انجام سفارش جلوه نکند. حالا که هشت سال بعد، فيلم امکان عرضه پيدا کرده، معتقدم حرف هايی دارد برای گفته شدن و ارزشی برای ديده شدن. ولی- به هر روی- گمان می کنم جای کار بيش تری داشت و می توانست فيلم بهتری باشد. همين است که «آواز آفتاب» خيلی مورد پسندم نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016