پنجشنبه 24 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقتی رييس جمهور سخنرانی خود را قطع کرد، ايرنا

اردبيل - شايد برای بسياری تعجب انگيز بود که درميان هياهو وشعار دهها هزارنفر جمعيت مشتاق واستقبال کننده حاضر در ورزشگاه تختی اردبيل، رييس جمهور متوجه درخواست يک شهروند برای دادن نامه اش به وی شود وبلافاصله پس از قطع سخنرانی اش دستور دهد که خواسته اين شخص اجابت شود .


رييس جمهوری مردمی ايران به اين بسنده نکرد ودر برابر درخواست های مصرانه اين شهروند لب به زبان ترکی گشوده و با زبان مادری اين شهروند ، گفت : ' منيم گوزوم اوسته ' ( به روی چشم) .
احمدی نژاد به اين هم بسنده نکرده و خطاب به مسوول مربوطه دستور داد که درخواست اين شهروند اجابت شود .
دکتر احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به ابراز احساسات شهروندان اردبيلی چندين بار به ترکی ' باشوم اوسته و گوزوم اوسته 'را تکرار و نهايت صميميت و خدمتگزاری خود را به مردم ابراز کرد.
رييس جمهوری در طول مسير فرودگاه تا ورزشگاه تختی اردبيل بارها محافظان خود را به دردسر انداخت و با مستقبلين روستايی تجمع کننده در مسير حرکت به گفت و گو نشست .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خودروی حامل رييس جمهور به احترام روستاييان که با بيل و داس در کنار مزرعه خود به استقبال احمدی نژاد شتافته بودند متوقف شد ورييس جمهور ضمن خسته نباشيد به آنها به گرمی با آنها به گفت و گو نشسته و نامه های انها را با دست خود دريافت کرد .
ازدحام روستاييان دراطراف خودروی رييس جمهوری باعث ايجاد درد سر محافظان رييس جمهوری شده و آنها به زحمت مردم را از اطراف خودروی احمدی نژاد کنار زده وزمينه حرکت خودرو را مهيا کردند .
رييس جمهوری همچنين در سخنان خود در اجتماع مردم اردبيل، گفت: در مسير مردم شعار می دادند که
'احمدی، احمدی فرزند اردبيلی' ووی نيز اسخ داد من افتخار می کنم که اردبيلی هستم وتا پايان نيز اردبيلی 'قالاجيام ' (باقی خواهم ماند) .
دکتر احمدی نژاد در جريان سخنان خود بارها سخنانی بر زبان راند که تشويق و ابراز احساسات اجتماع کنندگان در استاديوم تختی اردبيل را موجب شد از جمله اينکه وی گفت : از وزير جوان راه و شهرسازی که فرزند اين خطه است می خواهم که راه اصلی اردبيل به مرکز کشور را تا دوماه ديگر تکميل و بنده برای افتتاح در خدمت شما باشم .
دکتر احمدی نژاد همچنين وضعيت بحرانی درياچه اروميه را نيز فراموش نکرده و در پايان سخنان خود در دعايی از خداوند خواست تا با بارش باران رحمت خود مشکل خشکسالی منطقه آذربايجان از جمله درياچه اروميه رفع شود .
رييس جمهوری اسلامی ايران همچنين در پايان سخنان خود گفت : اخيرا يکی از دشمنان اين ملت آرزو کرده است که وقت دولت احمدی نژاد به سر آيد، من به اين آقا می گويم که در همين اردبيل هزاران احمدی نژاد و بهتر و با ايمان تر و شجاع تر از احمدی نژاد وجود دارد .
دکتر احمدی نژاد زمانی که سخنان خود را به پايان رساند چندين پرچم جمهوری اسلامی ايران را در بين افراد حاضر در جايگاه از جمله امام جمعه ، استاندار ، وزرا و نماينده مردم اردبيل در مجلس خبرگان پخش کرد و انها همگام با سيل عظيم مردم حاضر در ورزشگاه تختی برای دقايقی پرچم مقدس ايران را به اهتزار دراوردند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016