شنبه 26 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با نصف نظر شما موافقيم! حسين شريعتمداری، کيهان (ايران)

۱- مهرماه سال ۱۳۷۶ بود. تقريبا ۲ ماه قبل از اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی که قرار بود ۱۶ آذرماه همان سال و برای اولين بار در کشورمان برگزار شود، آقای دکتر حسن روحانی دبير وقت شورای عالی امنيت ملی از مسئولان رسانه ها برای رايزنی و تبادل نظر پيرامون ابعاد رسانه ای و تبليغاتی اجلاس دعوت کرده بود. آن روزها، کيهان سلسله گزارش های مستندی را درباره «ثروت های بادآورده» منتشر می کرد. در اين گزارش ها به چگونگی غارت بيت المال از سوی مفسدان اقتصادی اشاره می شد و ضمن ارائه اسناد اين غارتگری ها، اسم و مشخصات غارتگران نيز به اختصار و با حروف اول نام آنها درج می گرديد. در جلسه آن روز شورای عالی امنيت ملی، ضمن بحث و تبادل نظر در اطراف موضوع جلسه، مدير مسئول يکی از روزنامه ها که مسئوليت مهمی نيز داشت، خطاب به آقای دکتر روحانی گفت؛ پيشنهاد می کنم روزنامه کيهان در فاصله اين دو ماهی که به برپايی اجلاس باقی مانده است، سلسله گزارش های خود درباره «ثروت های بادآورده» را متوقف کند و به اين «دله دزدی»ها نپردازد تا آبروی نظام نزد ميهمانان شرکت کننده در اجلاس که از سران کشورهای اسلامی هستند، حفظ شود!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جلسه نظر نگارنده را در باره اين پيشنهاد پرسيد که به ايشان گفتم؛ ضمن تقدير! از «همت بلند»! آقای... که غارتگران کلان بيت المال مسلمين را «دله دزد»! می نامند، پيشنهاد بنده اين است که به اين «دله دزدها» بگوئيد در اين ۲ ماه باقيمانده تا برپايی اجلاس سران، دست از دله دزدی بردارند و با آبروی نظام بازی نکنند. چرا آقای... به جای آن که عليه غارتگران بيت المال خروش بردارند، به کيهان که نسبت به اين غارتگری ها هشدار می دهد، اعتراض می فرمايند؟! در کجای دنيا دزد را به حال خود وامی گذارند و کسی را که از آمدن دزد خبر داده است، به سکوت دعوت می کنند؟!
۲- چند ماه قبل روزنامه کيهان، اسناد و شواهدی ارائه کرد که از وقوع يک سوءاستفاده کلان در سيستم پولی کشور و در چرخه تعدادی از بانک های تازه تاسيس و خصوصی نظير «تات»، «آريا»، «گردشگری» و... خبر می داد. در گزارش کيهان به دست های پيدا و پنهان جريان انحرافی در اين سوءاستفاده کلان نيز اشاره شده بود، و اما، از آنجا که جريان انحرافی متاسفانه در برخی از حساس ترين کانون های تصميم ساز دولت نفوذ کرده است، انتظار آن بود که مسئولان محترم دولتی و دست اندرکاران امور پولی و اقتصادی کشور، مخصوصا روسای محترم بانک ها که گزارش ياد شده به حوزه مسئوليت آنها مربوط می شد، گزارش کيهان را تکذيب کنند و يا در پی پيشگيری از سوءاستفاده کلانی برآيند که در حال وقوع بود. ولی مسئولان و دست اندرکاران محترم نه فقط گزارش کيهان را تکذيب و انکار نکردند- که قابل انکار نبود- بلکه دست روی دست گذاشته و کوتاهی ورزيدند تا آن حادثه شوم به وقوع پيوست و ماجرای غارت ۳هزار ميلياردتومانی بيت المال مسلمين از پرده بيرون افتاد و تازه پس از آن بود که برخی از مسئولان محترم به ميدان آمده و هر کدام افتخار کشف و پی گيری اين سوءاستفاده کلان و بی سابقه را به خود اختصاص دادند که به قول آيت الله سيداحمد خاتمی در خطبه های نمازجمعه ديروز تهران، دستشان درد نکند!... ولی چرا با اينهمه تاخير؟!
۳- روز چهارشنبه هفته گذشته، آقای دکتر احمدی نژاد، رئيس جمهور محترم کشورمان در ديدار با مردم شريف اردبيل، بخشی از سخنان خود را به اين ماجرا اختصاص داده و گفت «برخی در تلاش هستند پاکترين دولت تاريخ کشور را با جنگ رسانه ای، سياسی و با دروغ و تهمت متهم کنند»! و با اشاره به اختلاس نجومی صورت گرفته در سيستم بانکی کشور اظهار داشت «مسئولين وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هوشمندانه عوامل اين تخلف را شناسايی کردند... بنده شخصا نسبت به تلاش جريان سوئی برای تاسيس بانک و تخلفات اقتصادی هشدار داده بودم».
ساعاتی بعد از سخنرانی رئيس جمهور محترم، آقای مشايی، رئيس دفتر ايشان با صدور يک بيانيه و توسل ناشيانه به شگرد نخ نمای «فرار به جلو» کوشيد تا ضمن رفع اتهام دخالت خود در ماجرای اخير، «ضمير مبهم» در سخنرانی آقای دکتر احمدی نژاد را نيز «گويا» کرده و توضيح بدهد منظور رئيس جمهور از رسانه هايی که «پاک ترين دولت تاريخ کشور» را در اين ماجرا متهم کرده اند، «روزنامه کيهان» و سايت های مشرق و خبرگزاری فارس بوده است!
و اما، برای روشن شدن بيشتر ماجرا و پيشگيری از فرار مجرمان پشت صحنه اين اختلاس کلان و بی سابقه و مخصوصا هشدار دلسوزانه - و البته، چند باره- به رئيس جمهور محترم، اشاره به چند نکته ضروری است. بخوانيد!
۴- اين ادعای آقای مشايی که «اختلاس بانکی اخير توسط دولت شناسايی و مورد رسيدگی قرار گرفته بود»! کذب محض است زيرا، همانگونه که اشاره شد، چندماه قبل روزنامه کيهان از اين سوءاستفاده کلان خبر داده و مخصوصا از «بانک آريا» به عنوان يکی از عوامل اصلی در اين ماجرا ياد کرده بود و گزارش های موثق ما- که چرخه اعلام شده نيز آن را تائيد می کند- نشان می دهد اولا؛ مسئولان محترم دولتی گزارش کيهان را خوانده بودند. ثانيا؛ اقدامی برای پيشگيری از اين اختلاس بزرگ انجام نداده بودند. ثالثا؛ مسئولان مربوطه اعلام کرده اند که اواسط مردادماه جاری -۱۳مردادماه/سوم ماه مبارک رمضان- متوجه اين اختلاس بزرگ شده و در پی برخورد با آن برآمده اند و حال آن که گزارش کيهان نزديک به ۲ماه قبل از آن تاريخ بوده است و مسئولان محترم دولت علی رغم اطلاع از ماجرا تا برملا شدن آن دست روی دست گذاشته بودند!، رابعا؛ کشف ماجرا - بخوانيد علنی شدن آن- در پی يک اتفاق که برای غارتگران غيرمنتظره بود، صورت گرفته است. توضيح آن که اميرمنصور آريا (ا-خ) برای فروش يکی از اسناد پولی کلان و جعل شده به يک بانک خصوصی مراجعه می کند و مسئول بانک مورد اشاره از بانک صادرات-غير از شعبه شرکت فولاد که تحت نفوذ اميرمنصور آريا بوده است- درباره صحت سند پولی ياد شده پرسش می کند و... ماجرا لو می رود.
اکنون رئيس دفتر آقای احمدی نژاد بايد توضيح بدهد چگونه ادعا می کند که اختلاس بانکی اخير توسط دولت شناسايی و مورد رسيدگی قرار گرفته بود و چرا اين دروغ بزرگ را به رياست محترم جمهوری انتقال داده و ايشان نيز در سخنرانی خود با قاطعيت آن را تکرار کرده اند. رئيس جمهور محترم که به گفته خودشان روزنامه نمی خوانند! بنابراين، دروغ ياد شده به يقين- يا به احتمال زياد- بايستی از سوی رئيس دفتر آقای احمدی نژاد به ايشان القاء شده باشد!
۵- در اين بخش از سخنان رئيس جمهور محترم که می فرمايند «عده ای به بهانه های گوناگون در پی متهم کردن پاک ترين دولت تاريخ کشور هستند» با ايشان اتفاق نظر کامل داريم و تنها تفاوت نظر ما و ايشان درباره «هويت» اين عده است که بايد از جناب احمدی نژاد پرسيد؛ اين عده چه کسانی هستند؟ روزنامه ای مانند کيهان که برای اولين بار خطر حضور حلقه انحرافی در کنار حضرتعالی را با ارائه اسناد و شواهد غيرقابل انکار گوشزد کرد؟ يا حلقه انحرافی ياد شده که هر از چند گاه برای دولت شما حاشيه می آفريند؟! جريان منحرفی که ماهيت فرهنگی برخاسته از اسلام ناب محمدی(ص) دولت حضرتعالی را زيرسوال کشيد، سياست خارجی مقتدرانه حضرتعالی را مخدوش کرد، علاوه بر ياران دلسوز، بسياری از توده های مردم مومن و متعهدی که به جنابعالی رای داده و دل بسته بودند را نسبت به رئيس جمهور منتخب و محبوب خود بدگمان ساخت، برخی از کسانی را که شما از ضرورت برخورد شديد با آنان سخن می گفتيد، به حلقه نزديکان جنابعالی راه داد... و اکنون يکی از اصلی ترين ويژگی های ديگر دولت حضرتعالی را که مقابله با مفاسد اقتصادی بود، به زير سوال کشيده است؟! گذر ايام طی چند سال اخير به وضوح نشان داد که هشدار دلسوزان درباره حلقه انحرافی هوشمندانه بوده و امروزه هويت واقعی اين حلقه برملا شده است. جناب احمدی نژاد، يکی از بزرگترين خيانت های جريان انحرافی در حق شما اين است که جنابعالی را وادار به دفاع از برخی پليدی ها کرده است و... بنابراين، چرا هنوز هم...
۶- آقای مشايی در بيانيه کذايی آورده است که نامه افشا شده ايشان خطاب به وزير محترم امور اقتصادی و دارايی که در آن وزير ياد شده را به فروش ۵/۵۰ درصد سهام شرکت فولاد خوزستان سفارش کرده است، «در راستای مسئوليت ذاتی و طبيعی»!! رئيس دفتر رئيس جمهور محترم بوده است. که دراين باره بايد پرسيد؛ آيا ترک تشريفات قانونی و از جمله «مزايده» آنهم در يک معامله کلان، می تواند غير از «رانت خواری»! «سوءاستفاده مالی»! «دور زدن قانون»! و «شرکت در اختلاس کلان»! مفهوم ديگری داشته باشد؟ راستی جناب رئيس جمهور! جنابعالی که به حمايت از محرومان و مستضعفان شهرت داريد و بارها اعلام کرده ايد که از ويژه خواران و مفسدان اقتصادی بيزاريد، لطفا از رئيس دفتر خود بپرسيد که اگر يکی از مردم عادی برای دريافت يک وام کوچک به ايشان مراجعه می کرد نيز می توانست چنين سفارش غليظ و پررنگی دريافت کند؟! از همان توصيه های رسمی! که فلان مفسد اقتصادی به آسانی دريافت کرده است؟!
۷- و بالاخره، جناب آقای احمدی نژاد، خود را از محاصره حلقه انحرافی خارج کنيد تا به جای فريادهای به حق مبارزه با مفاسد اقتصادی که بر زبان داشتيد، مجبور به حمايت از فساد اقتصادی کلان اين و آن نشويد؟!
برادر عزيز! نيروهای مومن و انقلابی که در تمامی مراکز و کانون های نظام حضور دارند با ارائه اسنادی به کيهان خبر داده اند يکی از معاونان رئيس سازمان ميراث فرهنگی، که از اعضای حلقه انحرافی نيز هست، تعداد قابل توجهی از اشياء عتيقه و گرانبها را از موزه ملی خارج کرده و با واسطه چند دلال، به فروش رسانده- يا در حال فروش بوده- است. استدعا داريم دراين باره تحقيق بفرمائيد، تا چند روز ديگر و يا چند هفته و ماه ديگر که ماجرای اين سوءاستفاده اقتصادی برملا شد، حلقه انحرافی، با توهم پراکنی و ارائه اطلاعات غلط به حضرتعالی ، شما را مجبور به حمايت از اين فساد اقتصادی کلان نيز نکند!
اين نيز گفتنی است که برخی از مسئولان محترم دولتی، از جمله رؤسای محترم بانک های دولتی، اگرچه به دليل بی توجهی و غفلت درخور ملامت هستند ولی به گواهی تمامی شواهد موجود،از اين سفره حرام نه کمترين بهره ای برده و نه خواسته اند.

حسين شريعتمداری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016