یکشنبه 3 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری استعفا داد، دی پرس

به گزارش سایت خبری دی پرس، شايد كمتر كسي تصور مي كرد مردي كه در سال هاي نه چندان دور روزنامه كيهان آنچنان عليه اصلاح طلبان، مواضع و رفتار آنان مي نوشت اينك راهي جز همان راه مجلس ششم نمي بيند. علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و فرزند شهيد مرتضي مطهري از جمله افرادي بود كه با سفارش محمود احمدي نژاد وارد ليست انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان شد و از آنجا به بهارستان هشتم رفت.

مطهري پيش از انتخابات رياست جمهوري دهم در ماجراهايي نظير استيضاح علي كردان نقش اساسي ايفا كرد و پس از آن همواره منتقد جدي شيوه برخورد با معترضان انتخاباتي بود.

ماجراي وزير اطلاعات و خانه نشيني ۱۱ روزه احمدي نژاد كه پيش آمد، او ديگر مطهري معترض نبود بلكه تصميم به اقدام عملي براي پاسخگويي رييس دولت دهم گرفت و طرح سوال از رييس جمهور را با ۱۰۳ امضا به هيئت رييسه تقديم كرد. با تعلل هيئت رييسه و لابي دولت رفته رفته از تعداد امضاي نمايندگان به مرور كاسته و به زير ۷۰ امضا رسيد، بنابراين طرح سوال منتفي شد. با اين حال روايت ديگري به نقل از برخي نمايندگان مطرح مي شود كه هيچكس امضاي خود را پس نگرفته و اين بازي هيئت رييسه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حالا علي مطهري كه چندي پيش تهديد كرده بود اگر طرح سوال عملي نشود استعفا خواهد كرد، تهديد خود را عملي كرده و استعفايش به هيئت رييسه مجلس هشتم تقديم كرده است. براساس اخبار دي پرس، هيئت رييسه هنوز استعفاي او را اعلام وصول نكرده و مشغول رايزني با مطهري براي پس گرفتن استعفا است.

محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جمع خبرنگاران پارلمانی، اعلام كرده بود که طرح سؤال به دلیل عدم حد نصاب لازم از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شده است اما مطهري مدعی است که این نمایندگان تحت فشار هیئت رئیسه امضای خود را پس گرفته‌اند. مطهري هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاري فارس هم اعلام كرده بوده اگر هیئت رئیسه به این روش خود در رابطه طرح سؤال ادامه دهد از نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استعفا خواهم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016