یکشنبه 3 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمال شورجه: «خانه سینما» دلش به حال مستندسازان نسوخته، می توانستند در سکوت رایزنی کنند، فارس

جمال شورجه با اشاره به این که «خانه سینما» دلش به حال مستندسازان نسوخته و همچنان به‌دنبال سیاست است، گفت: این تشکل اگر قصد داشت مشکلات مستندسازان را حل کند می‌توانست در سکوت به رایزنی بپردازد.

جمال شورجه کارگردان و تهیه‌کننده در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره بیانیه خانه سینما مبنی بر عدم حمایت دولت از مستندسازان و فروش فیلم‌هایشان به شبکه‌های خارجی گفت: خانه سینما یک تشکل صنفی است و نباید وارد مباحث سیاسی و امنیتی شود. علیرغم این که، اولین‌بار نیست که خانه سینما بیانیه‌های سیاسی ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: «خانه سینما» باید به مباحث صنفی و مشکلات صنوف مختلف بپردازد و این معضلات را مرتفع نماید.

وی در ادامه افزود: افرادی که مستندهایی را برای ارایه به شبکه‌های ماهواره‌ای مانند BBC و VOA ارایه می‌دهند از تلخی‌ها و ناکامی‌های کشور به صورت اگزجره و اغراق‌شده تصاویری را تهیه می‌کنند و برای پخش ارایه می‌کنند و حرکت سیاسی و ضد امنیت ملی را صورت می‌دهند.

کارگردان «33 روز» در ادامه گفت: از آن سو شبکه‌های ماهواره‌ای مانند BBC و VOA از بیانیه خانه سینما حمایت می‌کند و مورد تشویق قرار می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: متاسفانه مدت‌هاست خانه سینما این رویه را در پیش گرفته و به جای حل مشکلات صنفی اهالی سینما به حوزه امنیتی و سیاسی کشور وارد می‌شود.

شورجه در خاتمه افزود: خانه سینما اگر قصد دارد مشکلات این مستندسازان را حل و فصل نماید می‌تواند بدون ارایه بیانیه و در سکوت خبری به رایزنی بپردازد و در حل مشکل اقدامی صورت دهد. اما با ارایه بیانیه‌هایی این چنینی، جز دامن زدن به شائبه‌های سیاسی، فرآیند دیگری به چشم نمی‌خورد و به نظر می‌رسد دل «خانه سینما» برای همین مستندسازان هم نمی‌سوزد و مدیرانش بیشتر به‌دنبال منافع سیاسی خود هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016