دوشنبه 4 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کميسيون فرهنگی مجلس اقدام اخير خانه سينما در انتشار بيانيه‌ پشتيبانی از مستندسازان بازداشت شده، را بررسی می‌کند، ايسنا

سخنگوی کميسيون فرهنگی مجلس از بررسی اقدام خانه سينما در انتشار بيانيه‌ای در حمايت از مستندسازان بازداشت شده، توسط کميته رسانه اين کميسيون خبر داد.

ستار هدايت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: اين بيانيه در واقع بيانيه خانه سينمای جمهوری اسلامی ايران نيست، بيانيه خانه سينمای استعمار پير انگليس است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: متاسفانه خانه سينما برخلاف موازين قانونی و منافع ملی به جای اين‌که دامن خود را از آلودگی به جاسوسی و حمايت از حرکت‌های ضدمنافع ملی مبرا کند، از کسانی که در راستای اهداف استعمار ـ همان‌طور که وزير اطلاعات اشاره کرد برای يک تشکيلات بهائی، صهيونيستی کار می‌کردند ـ حمايت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اين موضوع با منافع ملی ناسازگار است و قطعا بايد توسط نهادهای ذيربط مورد پيگيری قرار گيرد، علاوه بر آن بايد نهاد متولی ذيربط آن يعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز اقدامات قانونی لازم را برای تجديدنظر در ساختار و تار و پود اين تشکل ـ که متاسفانه در مقاطع مختلف بيشتر در موضع و محافظ اپوزيسيون به شمار می‌آيد در حالی که از امکانات و فضای فراهم شده توسط جمهوری اسلامی بهره می‌برد ـ انجام دهد.

اين عضو کميسيون فرهنگی مجلس افزود: اين اتفاق در هفته دفاع مقدس رخ داده است؛ هفته‌ای که يادآور حماسه ملت‌ها و جانبازی و رشادت و شهادت بسياری از جوانان اين ملت در راه حفظ استقلال و هويت ملی و دينی خودشان است. اين موضوع در اين زمان معنای خاصی دارد و می‌توان گفت اين حرکت خيانت به آرمان شهيدانی است که هشت سال برای حفظ تمايت ارضی و استقلال و هويت دينی و ملی اين ملت و کشور جنگيدند و جان خود را فدا کردند و همين امر زشتی و قباحت اين حرکت را بيش از پيش روشن می‌کند.

وی تصريح کرد: اميدواريم اين شرايط فرصتی باشد برای اين‌که اين نهاد اصلاح شود و اگر اصلاح هم نشود به نظر می‌رسد که بايد در اصل هويت وجودی اين نهاد تجديدنظر کرد و ترديد جدی روا داشت؛ بنابراين چگونگی تهيه و فروش فيلم‌ها بايد در نظر گرفته شود؛ لذا در اين زمينه در هر دو صورت مقررات قانونی وجود دارد، بايد اول ديد آيا با مجوز رسمی و به صورت قانونی اين فيلم‌ها تهيه شده است؟ ثانيا مهم است که به چه کسی فروخته می‌شود؟

وی گفت: در واقع تمام اين موارد قانون دارد، اين‌گونه نيست که قانون وظيفه‌ای برای هنرمندان نداشته باشد و آن‌ها آزاد باشند به هر شکلی و از هر راهی ولو غيرقانونی و زيرزمينی و با حمايت صهيونيست‌ها و بهائی‌ها پول بگيرند و بعد هم بخواهند برای آن‌ها کار کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016