پنجشنبه 7 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون امور بين‌الملل دفتر رهبری: ‌٣٠٠ ماهواره برای انحراف زنان مسلمان در کشورهای عربی فعاليت دارد، ايسنا

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه قم حجت‌الاسلام محسن قمی معاون اموربين‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته در مراسم افتتاحيه اولين دوره آموشی مرکز تربيت مبلغ و تبليغ بين‌الملل در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به وضعيت فرهنگی در جهان تصريح ‌کرد: وضعيت فرهنگی جهان وخيم است؛ ۱۵ هزار ماهواره در دنيا فعاليت دارد که عمده آن‌ها عليه خدا و معنويت تبليغ می‌کنند و تنها ۳۰۰ ماهواره در کشورهای عربی برای بی‌بندوبار کردن زنان عربی تبليغ می‌کند.

وی اظهارکرد: تعداد تلفن‌های منطقه منهتن در آمريکا از تعداد تلفن‌های همه قاره آفريقا بيشتر است و عمده رسانه‌های دنيا توسط پنج کشور اداره می‌شوند.

وی با اشاره به اوضاع سياسی کنونی در جهان بيان‌داشت: حق وتو که يکی از ظالمانه‌ترين موضوعات است در اختيار چند کشور قرار دارد و بيشترين موارد استفاده آن نيز عليه فلسطين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به وضعيت جنسی بيان‌کرد: دوران بردگی جنسی جديد زنان و دختران جوان آغاز شده و ۷۰ درصد کسانی که در غرب به اسلام گرايش می‌يابند زنانی هستند که از تحقير غرب سرخورده شده و به بن بست روحی رسيده‌اند و راه نجات خود را در فرهنگ اسلامی می‌دانند.

قمی تاکيد کرد: تمامی اين شرايط می‌طلبد تا حوزه علميه و مبلغان تربيت‌شده در دامان حوزه با تسلط بر فرهنگ و زبان مردم دنيا در نقاط مختلف حضور يابند و مردم تشنه معنويت را با فرهنگ و معارف اهل‌بيت(ع) سيراب کنند.

وی اظهارکرد: مکاتب غربی به لحاظ آکادميک و در مراکز دانشگاهی به بن بست کامل رسيده است و انديشمندان غربی دچار ياس شده‌اند و حتی ايده نجات را هم کنار گذاشته‌اند.

معاون امور بين‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی يادآور شد: در مقابل تشيع و مکتب اهل‌بيت(ع) از چند محور کمی، ارتقاء جايگاه سياسی و اجتماعی و رشد شعاير در حال رشد در منطقه و جهان است.

وی تاکيد کرد: اگر روزی عزاداری برای امام حسين(ع)، ظلم‌ستيزی و عدالت‌طلبی و ... تنها از سوی شيعيان انجام می‌شد امروز در ميان اهل‌سنت و انسان‌های آزاده نيز فراگير شده است و شعاير شيعی در حال رشد در ميان ساير مسلمانان است.

حجت‌الاسلام قمی در توصيه‌هايی به طلاب و مبلغان بيان‌ کرد: مبلغ بايد هدف از تبليغ را فراموش نکند تا در مقابل سختی‌ها و فشارها بتواند مقاومت کند.

وی افزود: مبلغ بايد عالم ربانی باشد و مردم را به خدا و نه خود دعوت کند؛ هم‌چنين تبليغ بايد هنرمندانه صورت گيرد زيرا نوعی هنر است و هنرمندی که خودش مهذب نباشد نمی‌تواند تبليغ موفقی داشته ‌باشد.

وی فراگيری زبان‌های ديگر را برای مبلغان امروزی لازم دانست و تاکيد کرد: در کنار فراگيری زبان بايد با فرهنگ غربی نيز آشنا شويم تا بتوانيم تبليغ متناسب با نيازهای مخاطبان امروزی داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016