جمعه 8 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی در گفت‌و‌گو با فارس: ۵۰ دروغ بی بی سی در مستند ۶۰ دقیقه ای

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه مستند اخیر بی‌بی‌سی بیش از 50 شبهه و دروغ آشکار دارد، به مستندسازان این شبکه توصیه کرد استنادات خود را در زمینه تحریف تاریخ ارائه دهند.

امیر حسین ثابتی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص تحریف‌ها و دروغ‌های آشکار مستند بی‌بی‌سی پیرامون رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه این مستند بیش از 50 شبهه دارد، اظهار داشت: اینکه بی‌بی‌سی پس از 33 سال درباره رهبر ایران مستند می‌سازد باید به حال تمام دستگاه‌های رسمی و حکومتی جمهوری اسلامی تأسف خورد که چرا در این سال‌ها یک کلیپ سه دقیقه‌ای از حضرت آیت الله خامنه‌ای نساخته‌اند.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل‌های دانشجویی هرچند در راستای وظایف خود اقداماتی را انجام داده‌اند اما آنقدر ضعیف عمل کردند که مستند رهبر ایران را باید از بی‌بی‌سی و با روایت آنها مشاهده کرد.

ثابتی با اشاره به اینکه شبیه این مستند برای امام (ره) توسط شبکه المنار ساخته شده بود، خاطرنشان کرد: الحمدالله آن مستند به خیر گذشت چراکه شبکه المنار رسانه حزب‌الله لبنان محسوب می‌شود و رویه آن تخریبی نبود اما این مسئله برای دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای جمهوری اسلامی نامطلوب است که در رابطه با امام (ره) و رهبر انقلاب که مهم‌ترین شخصیت‌های سیاسی اجتماعی قرن معاصر هستند، مستندی ساخته نشده و المنار و بی‌بی‌سی این‌کار را انجام داده‌اند.

* مستند اخیر بی‌بی‌سی هشداری به تمام دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای است

وی با بیان اینکه مستند اخیر بی‌بی‌سی هشداری به تمام دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای است، افزود: علت ساخت چنین مستندی توسط این شبکه انگلیسی نیز روشن است؛ آنها قطعاً دلشان برای اسلام و کشور ما نسوخته است و این موضوع یک شعار سیاسی نیست و سبقه تاریخی دارد؛ نگاه به جریان کودتای 28 مرداد از دید رادیو بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که آنها علیه دکتر مصدق عمل می‌کردند یعنی در آن دوره نیز که یک حکومت سکولار به رهبری مصدق به سمت منافع ملی تلاش‌ می‌کرد، بازهم نقش بی‌بی‌سی علیه ملت ایران بود.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ضلع جدید دشمنی بی‌بی‌سی با ایران پس از انقلاب اسلامی، دشمنی با اسلام و حکومت دینی است، افزود: این حکومت به دلیل دارا بودن پایه‌های ایدئولوژیک و مذهبی مورد دشمنی این رسانه قرار گرفته است.

وی گفت: این مستند قطعاً نشانگر حقانیت رهبر ایران است چرا که امام (ره) نیز بارها فرمودند: "اگر دشمن از شما تعریف کرد، باید به خود شک کنید" و در این مستند 60 دقیقه‌ای بی‌بی‌سی اگرچه سعی کرد بی‌طرفانه ظاهر شود، اما نزدیک به 60 شبهه مطرح می‌کند که این عمق کینه و عداوت دشمن انقلاب را نشان می‌دهد.

ثابتی با تأکید بر اینکه این مستند ژست‌های ناشیانه بی‌بی‌سی برای ادعای بی‌طرفی است، عنوان کرد: در اینکه رویه بی‌بی‌سی، تخریب، شبهه‌افکنی و دروغ‌پردازی است و هیچ تلاشی برای روشنگری نمی‌کند، شکیس نیست از این‌رو مستند اخیر آنها به هیچ عنوان بی‌طرفانه نبود و این امر برای نیروهای انقلاب و افراد ضدانقلاب کاملا مشخص است.

وی یادآور شد: مستند "خط و نشان رهبر" نشانه حقانیت و عملکرد صحیح رهبر انقلاب است چرا که اگر سمت و سوی این مستند نسبت به رهبری غیر از این بود، باید دچار شک می‌شدیم.

ثابتی با بیان اینکه در موارد متعددی شبکه بی‌بی‌سی از برخی روحانیون مخالف حکومت ایران مصاحبه گرفته و از آنها تمجید کرده است که در این زمینه می‌توان به مرحوم منتظری و آیت‌الله صانعی اشاره کرد، افزود: تعارض عملکرد این افراد با مبانی خط امام (ره) کاملاً مشخص است و به همین خاطر بی‌بی‌سی از آنها حمایت کرده است.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به برخی از دروغ‌های بی‌بی‌سی در این مستند، اظهار داشت: یکی از دروغ‌های آنها این است که ادعا می‌کنند " دوستی آقای خامنه‌ای با بهشتی و هاشمی منجر به اتصال ایشان به امام (ره) شد" که این مسئله یک دروغ تاریخی است چراکه حضرت آقا از سال 37 تا 43 به صورت مستقیم شاگرد امام (ره) و مرحوم حائری بودند و تازه در سال 38 با آقای هاشمی دوستی خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: آقای شبیری‌زنجانی نیز این بحث را مطرح کرده و گفته است که "اولین دیدار آقای خامنه‌ای با هاشمی در سال 36 در کربلا بود که هیچ دوستی در آن دیدار شکل نگرفت و آغاز دوستی آنها سال 38 بود" لذا طبق خاطرات رهبری نیز ایشان از سال 38 با هاشمی در ارتباط بودند.

ثابتی در ادامه گفت‌وگوی خود به 6 دروغ تاریخی بنی‌صدر پیرامون آیت‌الله خامنه‌ای در این مستند اشاره کرد و افزود: به تمام این شبهات به صورت مفصل در وبلاگ خود پاسخ داده‌ام.

وی به نامه منتظری به رهبر انقلاب پس از انتخاب معظم‌له برای رهبری و دروغ دیگر بی‌بی‌سی در این زمینه پرداخت و توضیح داد: زمانی که رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند، اکثریت فقهای آن مجلس بر فقاهت ایشان تأکید داشتند و این موضوع چیز جدیدی نیست.

مسئول سیاسی دانشگاه تهران در همین زمینه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال 61 برای مجلس خبرگان کاندید می‌شوند که در آن دوره تأیید صلاحیت شده و توسط رأی مردم وارد این مجلس می‌شوند؛ از خصوصیات مجلس خبرگان اول این بود که حتماً افرادی که قصد ورود به آن را داشتند، باید مجتهد مسلم می‌بودند.

* شهید بهشتی نیز بر فقیه بودن آیت‌الله خامنه‌ای تأکید داشت

وی به نامه سرگشاده دانشجویان پیرو خط امام(ره) پس از تسخیر لانه جاسوسی که در پاسخ به ادعای شیخ‌علی تهرانی نوشته شده بود اشاره و عنوان کرد: در آن نامه از تعبیر «فقیه مجاهد خامنه‌ای» استفاده شد و شهید بهشتی نیز این متن را در پاسخ به شیخ‌علی تهرانی ‌خواند و در واقع شهید بهشتی نیز این تعبیر را برای مقام معظم رهبری تأیید کردند.

ثابتی اضافه کرد: در سال 68 نیز تمام فقهای مجلس خبرگان فقیه بودن آیت‌الله خامنه‌ای را تأیید کردند؛ فقط یک نفر یعنی شیخ‌علی تهرانی مخالف بود و مخالفت خود را به صورت علنی اعلام کرد و علت آن نیز وجود سابقه ضدانقلابی وی و کینه‌های شخصی او از رهبر انقلاب است.

* بی‌بی‌سی در این مستند هشت سال تاریخ را جلو آورده است!

وی با اشاره به نامه منتظری و دروغ بی‌بی‌سی در این رابطه، متذکر شد: آقای منتظری چند روز پس از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری پیام تبریک داد که متن این پیام در سایت خود او و سایت رهبر انقلاب موجود است و او در آن پیام برای رهبری آرزوی توفیق کرد، اما بحث "ابتذال مرجعیت شیعه" که این مستند به انتخاب شدن رهبری در سال 68 نسبت می‌دهد مربوط به 13 آبان سال 76 و دعواهای منتظری با نظام است لذا این امر یکی از دروغ‌های دیگر بی‌بی‌سی است که هشت سال تاریخ را جلو آورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* مستندسازان بی‌بی‌سی استنادات خود را در خصوص ادعای دشمنی رهبری با روشنفکران ارائه دهند

ثابتی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود به مستندسازان بی‌بی‌سی توصیه کرد که استنادات خود را در خصوص ادعای دشمنی رهبر انقلاب با روشنفکران ارائه دهد چرا که ایشان هرگز تعبیری با این عنوان که روشنفکری دشمن نظام است، ندارند؛ حتی تعابیر ایشان درباره جلال آل‌احمد و شریعتی مثال‌های نقض ادعای بی‌بی‌سی است.

"رهبری جزء معدود کسانی هستند که علاقه روشنی به شریعتی داشتند و در این زمینه فرمودند که شریعتی از دو طرف یعنی از سوی متحجرین، ضدانقلاب و جریان‌های روشنفکر بی‌ریشه، مورد ظلم قرار گرفت، این سابقه تاریخی ارتباط رهبری با جریان‌های روشنفکری و ارتباط ایشان با جریان‌های دانشجویی در قبل و بعد از انقلاب نشان‌دهنده عدم صحت ادعای بی‌بی‌سی است. بنابراین آنها باید برای حرف خود یک سند ارائه دهند."

وی به دروغ دیگر این مستند مبنی بر شیفتگی رهبری به موسیقی اشاره کرد و گفت: از قبل از انقلاب نیز مطرح بوده که رهبر انقلاب با موسیقی رابطه بدی نداشتند اما ادعای شیفتگی موسیقی و در عین حال نشان دادن فقط بخشی از بیانات ایشان در جمع هیئت دولت خاتمی که می‌فرمایند " چرا در دانشگاه‌ها ترویج موسیقی می‌شود"، هیچ تعارضی ندارد چرا که آنها در این مستند جرأت نکردند این بخش از فیلم دیدار رهبری با اعضای هیئت دولت وقت را به صورت کامل نشان دهند.

وی ادامه داد: ایشان در آن دیدار فرمودند که "در دانشگاه‌ها ترویج موسیقی می‌شود که نباید بشود" اما بی‌بی‌سی ادامه صحبت‌های ایشان را حذف کرده است و توضیح نداده که آنها هر نوع موسیقی را به اسم حلال بودن مطرح می‌کردند که این خلاف مذاق اسلام است بنابراین ادعای شیفتگی موسیقی رهبری اغراق دیگر بی‌بی‌سی و تقطیع حرف‌های ایشان است.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه تهران به یکی دیگر از 50 دروغ بی‌بی‌سی در این مستند اشاره کرد و ادامه داد: آنها می‌گویند سال 60 که آقای خامنه‌ای رئیس‌جمهور شد، نخست‌وزیر وقت به ایشان تحمیلی بود در حالی که این‌طور نیست چرا که میرحسین موسوی در سال 60 به انتخاب خود آقای خامنه‌ای به مجلس معرفی شد و رأی آورد و در دوره اول، نخست‌وزیر تحمیلی از سوی امام (ره) نبود؛ البته انتخاب اول آیت‌الله خامنه‌ای، ولایتی بود که رأی نیاورد و سپس موسوی مطرح شد لذا نخست‌وزیری وی تحمیلی نبود کما اینکه ایشان در دولت شهید رجایی برای انتخاب شدن موسوی به وزیرخارجه از وی دفاع کردند.

وی یادآور شد: بحث تأسیس وزارت اطلاعات نیز در این مستند به صورت کلی به آقای خامنه‌ای نسبت داده شده است در حالی که در جلد سوم خاطرات ری‌شهری چگونگی تأسیس این وزارتخانه کاملاً مورد بررسی قرار گرفته و نشان می‌دهد که این وزارت اطلاعات را آقای خامنه‌ای تأسیس نکرده است هرچند این امر به معنای نقطه‌ای تاریک محسوب نمی‌شود بلکه دروغ بی‌بی‌سی در اینجا قابل تأمل است.

ثابتی افزود: اگر کسی قرار بود به عنوان وزیر اطلاعات معرفی شود این‌طور نبود که منصوب رئیس‌جمهور باشد و باید مانند وزرای دیگر رأی اعتماد می‌گرفت کما اینکه مرحوم فردوسی‌پور برای بار اول رأی نیاورد و ری‌شهری انتخاب شد.

وی در خاتمه متذکر شد: ادعای بی‌بی‌سی مبنی بر حیاط خلوت شدن وزارت اطلاعات برای رئیس‌جمهور وقت هیچ سند تاریخی ندارد چرا که اولاً یک شورا، مسئول تأسیس یک وزارتخانه‌ را دارد و ثانیاً آن وزیر باید از مجلس مانند سایر وزرا رأی اعتماد می‌گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016