جمعه 8 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به نقل از خبرگزاری رویترز رهبر القاعده در یمن کشته شد، فارس

خبرگزاری فارس: وزرات دفاع یمن از کشته شدن "انور العولقی" رهبر القاعده در یمن خبر داد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت دفاع یمن در خبری فوری اعلام کرد که "انور العولقی" رهبر القاعده در یمن که یک شهروند آمریکایی به شمار می‌رود، کشته شده است.

تلویزیون رسمی یمن نیز این خبر را تایید کرد.

العولقی کیست؟

العولقی پیش از این یک بار در سال ۲۰۰۱ در ارتباط با عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر توسط پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» مورد بازجویی قرار گرفت ولی پس از انکار هر نوع ارتباط با عاملان اصلی عملیات آزاد شد.

عولقی سپس در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ در یمن به زندان محکوم شد و پس از آزادی، رساله « ۴۴ روش حمایت از جهاد» را در اینترنت منتشر کرد که به نوشته نیویورک تایمز «مورد توجه مسلمانان انگلیسی زبان کنجکاو در درباره جهاد قرار گرفت».

حال سوال این است که اگر العولقی منشاء پرورش تروریست ها در یمن است و با انتشار جزوات وی جوانان را به سمت او نزدیک و آماده حملات تروریستی می کند چرا آمریکا اجازه داد وی به راحتی از این کشور خارج شود در حالیکه وی تابعیت آمریکا داشت و به سادگی امکان دستگیری وی و محاکمه اش وجود داشت؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عولقی زمانی در آمریکا سکونت داشت و امام جمعه مسجدی در این کشور بود، بسیاری از کارشناسان سیاسی او را بن لادن یمن می دانستند که در راستای سیاست های توسعه طلبانه آمریکا در منطقه فعالیت می کرد و بهانه ای جدی برای حضور آمریکا در یمن به شمار می رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016