چهارشنبه 6 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبر ويژه: هشدار جدی القاعده به احمدی‌نژاد

خبرنامه گويا - القاعده در يک مقاله انتقادآميز در نشريه الکترونيکی انگليسی‌زبان خود به‌نام "الـهـام" (Inspire) نسبت به سخنان تکراری محمود احمدی‌نژاد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داده است.

در اين هشدار که توسط رسانه‌های بين المللی نظير نيويورک تايمز و ای‌بی‌سی (ABC NEWS) نيز منعکس شده است، از احمدی‌نژاد به‌دليل آن‌چه که القاعده آن را ادعاهای کذب منتشره از جانب رئيس جمهور ايران قلمداد می‌کند، شديدأ انتقاد شده و از وی اکيدأ درخواست شده تا دست از ادعاهای کذب و دامن‌زدن به تئوری توطئه بردارد.

محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی اخير خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد دولت آمريکا را تلويحأ متهم به دست داشتن در حادثه ۱۱ سپتامبر نمود ـ اتهامی که وی در سال گذشته نيز آن را مطرح کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس خبر منتشرشده در ای‌بی‌سی نيوز، گروه تروريستی القاعده به‌طرز بسيار عجيب و غريبی خود را هم‌سو و موافق با "شيطان بزرگ" در مورد هويت واقعی عاملان اصلی حادثه ۱۱ سپتامبر می‌داند. در اين هشدارنامه از احمدی‌نژاد درخواست شده است تا دست از اشاعه "تئوری توطئه" و ادعاهای مسخره بردارد.

در هشدارنامه آمده است: "ايران بر اساس بيانات رئيس جمهور آن کشور معتقد است که حادثه ۱۱ سپتامبر توسط القاعده صورت نگرفته است بلکه توطئه دولت آمريکا است جهت زمينه‌سازی برای حمله به خاور ميانه. ما اين سوال را می‌پرسيم: چرا علی‌رغم منطق و شواهد انکارناپذير موجود، دولت ايران اصرار به تکرار موهومات و گسترش عقايد بيهوده دارد؟"
در اين هشدارنامه آمده است که "ايران القاعده را رقيب سرسخت خود در مبارزه با شيطان بزرگ و استکبار جهانی می‌داند و به همين دليل می‌خواهد جايگاه عملياتی و نقش القاعده را بسيار کوچک جلوه دهد. برای رژيم ايران القاعده يک رقيب واقعی جهت جلب قلب‌ها و افکار مسلمانان محروم می‌باشد. القاعده موفق شد آن کاری را بکند که دولت ايران توانايی انجام‌اش را نداشت. به همين خاطر دولت ايران تلاش می‌کند تا توانائی عملياتی و قدرت جذب افکار عمومی امت اسلامی القاعده را کم‌رنگ و بی‌ارزش جلوه دهد. ايران فقط در لفظ و کلام و به‌ظاهر با استکبار جهانی در ستيز است و به همين دليل توهم تئوری توطئه را مطرح می‌کند."

در اين هشدارنامه به آخرين نوشته اسامه بن لادن اشاره شده که وی در آن از ستيزه‌جويان القاعده درخواست می کند تا آمريکا را خار کنند و اجازه ندهند تا آمريکا در انظار آن‌ها قدرتمند جلوه کند.

مقامات دولت ايران تاکنون هيچ‌گونه واکنشی در مورد هشدارنامه انتقادآميز به احمدی‌نژاد از خود نشان نداده اند. اما بعضی از مقامات رژيم جمهوری اسلامی در گذشته القاعده را دست‌پرورده آمريکا و حتی هم‌سو با آمريکا و يا سياست‌های آن قلمداد کرده‌اند.

اخيرأ نيز برخی از مقامات ايرانی ترور برهان‌الدين ربانی، رئيس شورای صلح افغانستان را توطئه مشترک آمريکا و طالبان افغانستان توصيف کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016