شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به جرم نشر اکاذيب و افترا به محمدرضا رحيمی، معاون اول احمدی نژاد، الياس نادران در دادگاه مجرم شناخته شد، ايسنا

دادگاه کيفری استان تهران «الياس نادران» عضو کميسيون اقتصادی مجلس را با شکايت معاون اول رييس‌جمهور و به اتهام نشر اکاذيب و افترا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران درپی شکايت «محمدرضا رحيمی» معاون اول رييس‌جمهور از «الياس نادران» اين نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را به اتهام نشر اکاذيب و افترا مجرم شناخته است و در حال حاضر اين پرونده با اعتراض «نادران» به ديوان عالی کشور ارسال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا نادری، وکيل مدافع معاون اول رييس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا، در اين باره گفت: آنچه که می‌توانم در مورد اين پرونده بگويم اين است که اين پرونده در حال حاضر در ديوان عالی کشور است و رای دادگاه کيفری استان تهران نيز به نفع موکلم بوده است.

وی اضافه کرد: معتقدم که اطلاع‌رسانی در خصوص پرونده‌های قضايی پيش از قطعيت يافتن، ناديده گرفتن حق طرفين پرونده است، چرا که در حال حاضر در اين پرونده برای آقای نادران نيز اين حق مطرح است که در مرحله تجديدنظر خواهی با ارائه دلايل تلاش خود را برای امکان تغيير در اين رای به کار گيرد.

نادری تاکيد کرد: به جهت اينکه شخص آقای رحيمی نيز همواره قربانی چنين سياست‌بازی‌هايی بوده است اعتقاد دارم که بايد پس از قطعی شدن رای نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام شود. آنچه که در اين پرونده نيز مطرح است به نظر می‌رسد پيش از آنکه موضوع قضايی باشد يک جنجال غيرقضايی است و مسائلی ديگر به جز اتهامات واهی که به موکلم وارد شده پشت اين قضيه وجود دارد.

وکيل مدافع معاون اول رييس‌جمهور خاطر نشان کرد: آنچه در مورد نتيجه اوليه اين پرونده مطرح شده واقعيت دارد، اما از آنجايی که هيچ منطقی در مورد چنين پرونده‌هايی قابل تصور نيست گمان می‌کنم که اطلاع‌رسانی بيشتر در اين مورد را بايد منوط به اعلام نظر نهايی ديوان عالی کشور کرد.

بر اساس اين گزارش، «الياس نادران» پيش از اين بارها در اظهاراتی مدرک تحصيلی فوق‌ليسانس و دکتری معاون اول رييس جمهور را نامعتبر خوانده بود و حتی اخير در مجلس هم نتوانست ادعای خود در سوال از وزير علوم را اثبات کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016