یکشنبه 10 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو نفر از نماينده های کارگران اعتصابی پتروشيمی بندر امام بازداشت شدند، اتحاديه آزاد کارگران ايران

کارگران پتروشيمی بندر امام در هفتمين روز اعتصاب، به تجمع و راهپيمايی اعتراضی خود ادامه دادند

بنا بر گزارشهای رسيده به اتحاديه آزاد کارگران ايران امروز شنبه نهم مهر ماه ۹۰ ، کارگران پتروشيمی بندر امام در هفتمين روز اعتصاب خود مطابق معمول روزهای گذشته در ميدان مشرف به دفتر مرکزی اين پتروشيمی دست به تجمع اعتراضی زدند و در ساعات مختلفی در اين ميدان اقدام به راهپيمايی و دادن شعارهای اعتراضی نمودند. کارگران امروز علاوه بر شعارهای روزهای قبل از قبيل قرارداد مستقيم حق مسلم ماست - مزايا مزايا حق مسلم ماست و...، شعار ميدادند: تهديد مسئولين ديگر اثر ندارد – تا نتيجه نگيريم اين کار ادامه دارد و...



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اين گزارش ساعت ۳۰/۱۴ امروز مامورين جراست دو نفر از نماينده های کارگران به نامهای آقايان منصور عباسی و باقری را به دفتر حراست احضار کردند که به محض اين اقدام از سوی مامورين حراست، کارگران اقدام به تجمع در مقابل درب اصلی حراست کرده و با شعار: حراست حراست، بچه ها آزاد بايد گردند ، به دفاع از همکاران خود پرداختند و اعلام نمودند تا آزادی نماينده هايشان از آنجا نخواهند رفت اما در ساعت ۳۰/۱۵ دقيقه متوجه انتقال نماينده های خود به اداره اطلاعات شدند.
از سوی ديگر امروز ظريف کار مدير عامل پتروشيمی در اين مجتمع حاضر شد و ضمن برگزاری جلسه ای با مديران پيمانکاريهای بزرگ اعلام نمود: اگر کارگران فردا کارت ساعت زدند بايد بر سر کارهای خود حاضر شوند و در غير اينصورت از کارت زدن کارگران جلوگيری بعمل بيايد. همچنين بنا بر تصميم ديگری مديريت پتروشيمی تلاش کرده است از فردا از حاضر شدن سرويسهای رفت و آمد کارگران بر سر کار جلوگيری نمايد تا بدين ترتيب کارگران قادر به رسيدن به محل کار خود نشوند.
بنا بر گزارش ديگری نيز که به اتحاديه آزاد کارگرالن ايران رسيده است در فرمانداری ماهشهر برای چگونگی برخورد با اعتصاب کارگران پتروشيمی بندر امام کميته بحران تشکيل شده است.
کارگران مجتمع پتروشيمی بندر امام اعلام کرده اند از فردا برای آزادی نماينده هايشان اعتراض خود را تشديد خواهند کرد و با قاطعيت تمام تا رسيدن به خواست بر حق خود مبنی بر عقد قرارداد مستقيم با کارفرما و حذف شرکتهای پيمانکاری به اعتصاب و اعتراض خود ادامه خواهند داد و در مقابل هيچگونه تهديد و فشاری تسليم نخواهند شد.
اتحاديه آزاد کارگران ايران ضمن اعلام حمايت قاطعانه از اعتصاب کارگران مجتمع پتروشيمی بندر امام برای حذف شرکتهای پيمانکاری، اعمال فشار بر اين کارگران و بازداشت دو تن از نماينده های آنان را قويا محکوم ميکند و خواهان آزادی فوری و بی قيد و شرط نماينده های کارگران و تحقق خواستهای آنان است و بدينوسيله کارگران، نهادها و تشکلهای کارگری را به حمايت گسترده از ۶۵۰۰ کارگر اعتصابی پتروشيمی بندر امام فرا ميخواند.

زنده باد اتحاد و مبارزه کارگران شرکتهای پيمانکاری مجتمع های پتروشيمی منطقه ويژه اقتصادی ماهشهر
زنده باد همبستگی و مبارزه متحدانه سراسری کارگران ايران
اتحاديه آزاد کارگران ايران – نهم مهر ماه ۱۳۹۰
www.etehadyh.com
k.ekhraji@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016