یکشنبه 10 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چاوز: برای قذافی دعا می‌کنم، ايسنا

هوگو چاوز، رئيس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی در تلويزيون اين کشور گفت: ليبيايی‌ها در حال ايستادگی کردن در مقابل حمله و تهاجم هستند. از خدا می‌خواهم تا جان معمر قذافی، برادرمان را حفظ کند. آنها در حال تعقيب کردنش هستند تا او را بکشند.

رئيس‌جمهور ونزوئلا گفت که برای معمر قذافی دعا می‌کند و پيامی را به بشار اسد که به گفته وی "در مقابل حملات يانکی‌ها مقاومت می‌کند" به منظور هم‌بستگی فرستاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاری رويترز، هوگو چاوز، رئيس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی در تلويزيون اين کشور گفت: ليبيايی‌ها در حال ايستادگی کردن در مقابل حمله و تهاجم هستند. از خدا می‌خواهم تا جان معمر قذافی، برادرمان را حفظ کند. آنها در حال تعقيب کردنش هستند تا او را بکشند.

وی افزود: هيچ‌کس نمی‌داند قذافی کجاست. من فکر می‌کنم که او به صحرا رفته است تا مقاومت را رهبری کند، غير از اين او چه کار ديگری می‌تواند انجام دهد؟

چاوز در ادامه اظهارات خود تصريح کرد: روز گذشته با بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه و برادرمان صحبت کردم. من از اينجا پيام همبستگی‌مان را به مردم سوريه و رئيس‌جمهور بشار اسد می‌فرستم. آنها در حال مقاومت کردن مقابل حمله امپرياليستی و حملات امپراطوری يانکی‌ها و هم‌پيمانان اروپايی آنها هستند.

چاوز افزود: وزرای امور خارجه هشت کشور عضو کشورهای بلوک آلبا در آمريکای لاتين برنامه‌ريزی کرده‌اند تا به سوريه سفر کنند و به حل‌وفصل ناآرامی‌ها از طريق مذاکره در اين کشور کمک کنند.

چاوز تصريح داشت: اين بيگانگی جنگ طلبانه مطلوب باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا و هم‌پيمانان امپرياليست وی است تا مردم سوريه را نابود کند.

هوگو چاوز روز شنبه به ايراد سخن در چندين نوبت پرداخت که به عنوان نشانه‌ای از سلامت وی پس از طی چهار دوره شيمی درمانی برای معالجه سرطان به حساب می‌آيد.

وی چندی پيش در حالی که يک دستکش بيس‌بال به دست داشت در مقابل دوربين‌های تلويزيونی ظاهر شد تا شايعات رسانه‌های آمريکايی را نسبت به وخامت حالش به سخره بگيرد.

چاوز تصريح کرد: من هميشه برای آنهايی که می‌خواهند مرا مرده ببينند و همواره می‌گويند من بستری هستم، فلج هستم و نمی‌توانم حرف بزنم يک سورپرايز به همراه دارم. من هرروز بهتر و قوی‌تر می‌شوم.

چاوز همچنين درباره مخالفان دولت خود در ونزوئلا گفت: آنها همگی طرفداران نظام سرمايه‌داری هستند و از اين نظام که جهان را غرق ساخته، حمايت می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016